Alfaj: Kiborg
1 / 1 oldal • Megosztás
Alfaj: Kiborg
Alfaj: Kiborg
Történelem:
Az orvostudomány és az ipari technológia fejlődése összeért, a gépeket az emberiség, a földlakók és egyéb lények is képesek lettek az egészség szolgálatába állítani. Szerves és szervetlen összeolvasztása megvalósult és a testrészeket gépi beültetések képesek erősíteni, gyorsítani – vagy épp helyettesíteni. A kibernetika a Reneszánsz világban tehát már rég nem számít sci-finek, de csak nagyon kevesek számára. Minden formája darabonként legalább dollártízezreket érő csúcstechnika, így azok a cégek, akik rendelkeznek ilyen technológiával, tudásukat hét lakat alatt őrzik.
A kiborgok története az első világháborúig nyúlik vissza. A fejlesztést mindig is támogató Japánban a lehetőségeket megragadó, fejlesztéseken dolgozó Yamigashi Tech úgy látta, hogy még újabb technológiákra lesz szükség. A világ minden tájáról érkező ellenfelekkel fel kellett venni a versenyt. Miért hordozzon a katona számtalan kiegészítő felszerelést, ha bele is lehet építeni a szervezetébe? A vezető tudós, Achiko Yamigashi maga félrettt minden mást és a biomechanikus testrészek kifejlesztésére koncentrált, a technológiát pedig később el akarta adni az államnak. A kutatások részleteit őrizték ugyan, mégis kiszivárgott néhány dolog és a megfelelő forrásokkal rendelkező konkurrens cégek is beszálltak a versenybe. Az állam támogatta mindet, hagyta, hogy egymást előzzék meg a kutatók. A japán államon kívül független külföldi befektetők, gyógyászati fejlesztésekben utazó cégek is szponzorálták a kutatásokat az Egyesült Államokból, Németországból, de még Oroszországból is, akikkel ekkoriban még nem volt ellenséges a viszony. A legkomolyabb biotechnológiai vállalatok, a Sarako Biotech és a Manayi Med is haladtak, de a cél még messze volt.
A háború véget ért, mire komolyabb eredményt tudtak elérni. Ennek ellenére tovább folytatták, de az új cél a háborús sebesültek elvesztett tagjainak pótlása, az életminőség visszaállítása lett. 1924-ben a bakteriorodopszin tulajdonságainak felfedezése forradalmasította a kutatást. Meglett az erőforrás. Először kisebb felületek, részizomzat, apróbb testrészek pótlásával kezdték. A kutatások és a fejlesztések számos nehézségbe ütköztek, sok áldozatot követeltek, de a tudósok fogást találtak az immunrendszeren és megszülethettek a kiborgok, azaz kibernetikus organizmusok, félig gép, félig élő szervezetek. 1931-ben Mandzsúria megszállásában már kibernetikus úton pótolt végtagokkal rendelkező, veterán katonák is részt vettek a hadműveletekben.
A második világháború a hajdani szövetségesből ellenséggé avanzsált államok ipari kémei megszerezték a kutatási eredményeket és a kiborg technológia Amerikában és Oroszországban is elkezdett terjedni. Nem volt olyan egyszerű a fejlesztés, hiszen rengeteg pénzt és erőforrást igényelt, ami a háborús leterheltség miatt komoly kihívás volt. Amerika Kapitány egykori társa, Bucky már ennek a technológiának köszönhetően lett kiborg, mikor a szovjetek rátaláltak.
Mára már sok cég foglalkozik ezzel a technológiával. A legjelentősebbek:
USA:
- Az Oscorp elsősorban a kibernetika hadászati alkalmazásában jeleskedik, Osborn hatalomra kerülése óta szorosan együttműködve az amerikai hadsereggel. Ezen felül egyszerű kibernetikus protéziseket is gyártanak, illetve jópár titkos projektjük is fut, amiről még a hadsereg sem tud.
- A Serval Industries az egyeduralkodó az álcázott és mikrobeültetések terén. Fő elvük a diszkréció. Nem sok egyebet lehet tudni róluk, azon kívül, hogy rendkívül jó PR-ral rendelkeznek, és rengeteg jótékonysági eseményt finanszíroznak.
- Az AIMville Corporation a gyógyászati irányt képviseli. Ők egy humanitáriusabb módon közelítik meg az iparágat, céljuk a minél olcsóbb, veszélytelen protézisek fejlesztése, amik szélesebb körben is hozzáférhetőek lesznek, illetve szervpótlások kifejlesztése. De ne felejtsük el, hogy AIMville nemzetközi cég, a teljes világon is megtalálhatóak a laborjaik, így ők bármerre a világon előfordulnak és dolgoznak, így nem csak az USA-hoz tartoznak teljes mértékben, noha a központ ott van.
Rajtuk kívül jópár (relatíve) kisebb cég is rendelkezik kibernetikai részleggel. Ez a lehetőség a vállalattal rendelkező játékosok számára is nyitva áll, akik ? kreditért nyithatnak kibernetikai részleget a cégüknek, vagy az alapításkor dönthetnek úgy, hogy ezzel foglalkoznak.
A magáncégeken kívül az Államokban a Projekt Pegazus, a SHIELD tudományos részlege fordít nagy erőket a kibernetikai fejlesztésekre, de ők nem dolgoznak civil felhasználásra. Nem hivatalos együttműködésben állnak Tony Starkkal és a Stark Industries-zal.
Amerikán kívül Oroszországban, Kínában és Wakandában folynak intenzív kibernetikai kutatások. A kiborg technológia igen költséges, ezért csak a gazdagok vagy a szponzorált szerencsések engedhetik meg maguknak, hogy ezzel pótolják elvesztett testrészeiket – ami a civileket illeti. A SHIELD fennhatósága alá tartozó területeken minden olyan kibernetikus beültetés használata, ami a pótolt emberi szervtől/testrésztől eltérő tulajdonságokkal rendelkezik, szigorúan engedélyköteles.
Természetesen a bűnszervezetek is hozzáteszik a magukét a kibernetikához. Az AIM több titkos projektet is folytat, amik enyhén szólva nem etikusak, de teljesen újraértelmezhetik a tudományágat. A legkülönbözőbb hadi fejlesztéseken túl a Deathlok projekt a legemlítésreméltóbb, ami lényegében halottak kibernetikus reanimálását tűzte ki célul.
Játéktechnikailag:
A kiborgok nem mesterséges létformák, továbbra is élő lények maradnak, viszont gépi úton fel vannak javítva. Túl sok implantátum után előfordulhat, hogy már nem tudják, gépnek vagy érző lénynek tekintsék magukat, de biológiailag mindenképpen élő szervezetnek számítanak.
Ha egy játékos kibertechnológiához akar jutni, a következő lehetőségei vannak:
- Vásárolhat egy cégtől, de természetesen csak olyat, amire engedélye van. Ezt általában a felső tízezer olyan képviselői választják, akik elvesztették egy szervüket vagy végtagjukat.
- Kaphat egy cégtől ingyen. Ez általában olyankor történik, amikor valami személyes kötődése van az adott vállalathoz, vagy nélkülözhetetlen alkalmazottja. Mivel a kibertechnológia rendkívül drága, minden cégvezető sokszor átgondol egy ilyen ajánlatot.
- Kaphat a SHIELD-től vagy az AIM-től, ha az adott szervezetnek ez érdekében áll. Ennek előnye, hogy jóval kevésbé kötik a jogszabályok, hogy milyen beültetést kaphat. Ez a lehetőség általában elit ügynököknek áll. A feltételek:
- már legalább 2 éve szolgálnak a SHIELD-nél és előtte is speciális beosztású katonák voltak
- nem volt semmilyen kihágásuk, amiért kisebb-nagyobb, dokumentált figyelmeztetésben részesültek
- nincs semmilyen mentális problémájuk
- legalább 1 elöljáró, parancsnok megadja az engedélyt az implanthoz.
Náluk az alkalmazható beültetésnél határ nem a csillagos ég, hiszen a seregben szigorúbbak a szabályok. A hierarchiának meg kell maradnia, ezért csak olyan mértékű implantot kaphatnak a fegyveres testületek tagjai, amivel nem tesznek szert közvetlen felettesüknél számottevően nagyobb erőre. Mindez az elöljárói engedély megadásakor vagy megtagadásakor tisztázódik. Ha a felettesük páncélos, akkor a páncél erejével kell számolni.
- Van néhány illegalitásban tevékenykedő kiberdoki, főleg cégektől kiugrott kutatók, akik jó pénzért kérdések nélkül beszerelnek beültetéseket szinte bárkibe, de a munkakörülményeik messze nem optimálisa, és az általuk elérhető implantok minősége is ellenőrizetlen, így ez a megoldás rendkívül kockázatos.
Ha egy karakter alfaja kiborg lesz, a korábbi faj képességeit megtarthatja, de már nem fejlesztheti.
Szimbionta karakter képes rákapcsolódni kiborg karakterre is.
A kezdő karakter 16 ponttal rendelkezik, amit kibernetikus beültetésre szánhat, mindezt a 4 krediten felül van nekik. Ezen felül 1 kreditért további 4 pontot vásárolhat magának.
Nem kezdő karakter is lehet kiborg, ha rákölti a szükséges krediteket a pontok megvásárlásra. Mivel a nem kezdő karakter nem kap automatikusan pontokat, ha kibernetikus beültetést kap, hanem meg kell vásárolnia azokat.
Kizárt fajok:
Embertelen/Atlantiszi: más technológiát használnak, ami fejlettebb ennél.
Vámpír, angyal, démon, egyéb természetfeletti: nem kaphatnak, mert ez élő szervezetre van tervezve, nem élőholtra, szellemi létezőkre.
Faji alapképességek:
Az implantátumok anyaga általában magas hőfokon kezelt speciális fém-üvegszál ötvözet, speciális rugalmasságnövelő effektusokkal és mikroszkopikus méretű biokonnektorokkal.
Immunválasz: Az immunrendszer az első kibernetikus beültetésre adhat akár kritikus, nem várt válaszokat is. Ha az alany ezzel megküzd, akkor a következő beültetés viszont már gördülékenyebb lesz, az immunrendszer gyorsabban és nagyobb erővel reagálva képes megbirkózni a feladattal. „Emlékszik”, hogyan küzdötte le az előző nehézséget – ez az immunológiai memória, ami minden beültetéssel fejlődik és az egész immunrendszer megerősödését eredményezi.
Legalább 3 beültetéssel rendelkező kiborgok nagyjából immunisak az egyszerűbb betegségekre (megfázás, gyulladás, stb.).
A tulajdonságaik szerint sok különböző típusú implantátumot ismerünk.
Ha egy újdonsült karakterrel egy ilyen személyt akarsz indítani, tudnod kell, az implantátumoknak vannak hátrányai, és előnyei. 1. szintű karakternél egyik előny sem lehet 3-asnál nagyobb.
Magyarázat:
Minden értéket egy skálán határozunk meg. Ez a skála 1-5-ig terjed. Az implant minden értéke kap egy számot. A tulajdonságok magyarázatánál található az, hogy ezek a számok az adott tulajdonság esetében mit jelentenek. Az értékek nagyon sok helyen szorosan összefüggnek egymással, mivel az egyik értékből adódik a másik.
A nem bionikus testrészek persze ugyanúgy sérülnek, a leírás csak az implantátumokra vonatkozik!
Súlya:
A legmodernebb kibertechnológia le tudja ugyan másolni a testrészek mozgását, funkcióit, de a súlyát nem mindig – ha valaki nem költ rá eleget, az implant nehezebb lesz egy valódi, hús-vér testrésznél. A testtömeg folyamatosan nő, ha implantátumokkal bővítik. Ha a birtokló nem eléggé erős fizikailag, akkor hiába erős az implant, az alany test-test elleni harcban nehezebben mozog és korábban kifárad.
Erre van néhány segítség, ami akkor jöhet szóba, ha már a teljes testet érintő, megerősítő beavatkozásról van szó.
-1 : Adamantium implant (anyag 5. szint), ami még elég nehéz (staff engedély)
-2 : Titánium- és virbánium ötvözetű implant (anyag 3. és 4. szint), mely már könnyebb, de még mindig pár kiló pluszt jelent. (vibránium staff engedély)
-3 : A legorganikusabb acél-üvegszál-protein ötvözet, ennek köszönhetően alig venni észre, hogy kissé nehezebb egy valódi végtagnál. Belsejében a vékony csövekből kicsorduló glükozaminok és fehérjék foszfát-só oldat hatására állnak össze 1-5 mikrométer széles gömbökké, amelyek lánccá kapcsolódnak, majd hosszú szállá nyúlnak el. A két protein egyidejű használata kémiailag stabilabbá teszi a szálat. A rugalmas rostok keresztül-kasul futva térhálós szerkezetet hoznak létre, ami az adott technoszövetféleség vázát alkotja. Ennek a tárhálónak az üregeit töltik ki a glükozaminok, az összetett cukor- és fehérjemolekulák, a proteoglykánok. (A glükozamin természetes anyag, tengeri állatok kitinpáncéljából állítják elő. Érdekesség, hogy az újzélandi taréjos zöldkagylónak több mint 13% a glükozamin tartalma.)
Anyag tekintetében az 1. és 2. szint tartozik ide, mivel ezek a legkönnyebb ötvözetek.
A két staff engedélyes anyaghoz az engedélyen felül magánkaland is párosul, amiben meg kell szerezni a szükséges anyagot, mert ezek annyira ritkák.
Implantátum anyaga:
Azt írja le, hogy miből készült a beültetés. Ebből következik, hogy mennyire nehéz, mennyire bírja jól a sérüléseket.
- 1 : Egyszerű acélbevonatú implant. Általában kis kaliberig golyó-álló, de AK - 47, .50 -es kaliber, Desert Eagle, rakéták áthatolnak az anyagán, képesek felsérteni. Ez a becsapódás erejétől is függ.
- 2 : Különlegesen kezelt, erősített acél-ötvözet. A fent említett fegyverek közül, csak a közvetlen közelről leadott, ismételt lövések sértik fel az implant felületét.
- 3 : Titánium ötvözet. Már a közvetlen közelről leadott sorozatlövések 50-es kaliberű géppuska tűz is csak lassítani, akadályozni tudja a viselőt, de megállítani nem (feltéve, hogy az implantot érik a lövések). Egy-két rakétabecsapódást ez az implant is kibír, de sorozattűz alól már nem kerül ki épen a pótolt testrész.
- 4 : Vibránium ötvözet. Szinte teljességgel törhetetlen anyagú implant. Minden lövedék sértetlenül hagyja a felületét. Rakétazápor esetén a használó érzi, hogy az implant nem bírja sokáig elviselni az ilyen erejű terhelést. A használó természetesen akár meg is hallhat, ha máshova is kap találatot, de az implant sértetlen marad.
Staff engedély kell hozzá és le kell mesélni, hogy miként szerzi meg a karakter ezt a speciális anyagú implantot!
- 5 : Adamantium ötvözet. Törhetetlen. Az implant anyaga ellenáll bármilyen mechanikus hatásnak. Sem rakéták, sem egyéb fegyverek nem tesznek benne kárt. Tökéletes védelem. Még egy atombomba becsapódása után is megmarad – azaz lesz mit eltemerni, aminek a halott kiborg ugyan már nem nagyon örülhet, de itt most az implant anyagáról van szó.
Staff engedély kell hozzá és le kell mesélni, hogy miként szerzi meg a karakter ezt a speciális anyagú implantot!
Technoorganikus ellenállás:
Különleges biotechnológiai eljárásokkal az implant ellenálló képessége növelhető. Fontos, hogy kizárólag nem mechanikus hatások ellen véd. Mechanikus hatások ellen az implant anyagától függ a védettség mértéke. Minden magasabb szint egyértelműen magában hordozza az előző szint ellenállását is.
Ha valaki erre nem akar pontot tenni, kihagyhatja. Ez esetben a kiborgtestrész ugyanannyira ellenálló a nem mechanikai sérülések ellen, amilyen az eredeti testrész volt.
- 1 : Korrózióvédelem. Az implant védve van a rozsdásodás ellen. Vízálló (vízalatti tartózkodás esetén is, maximum 300 méteres mélységig).
- 2 : Hőmérséklet bevonat. Szokványos, háztartási , vagy utcai körülmények között előforduló tűz ellen véd 1-2 órán keresztül. Folyékony nitrogén ellen is véd, egészen -80 Celsius fokig..
-3 : Speciális bevonat, amely nem csak a hő, de a fagyhatásoknak is ellenáll. Az ilyen implant már a Föld külső légköreiben sem romlana jelentősen. Magas ( 2-3 000 °C körüli) hőmérsékletet is képes elviselni hosszabb távon, mielőtt elkezdődik a hevülés. Emellett akár a -150 Celsius fokos hideg sem gátolja a használatát.
- 4 : Saválló, megnövelt hő- , és fagyellenállású implant. A kibertestrész kiválóan védve van a legerősebb savak, akár 5000 °C fokos hő, vagy -250 °C fokos hideg ellen.
Biomechanikus izomzat - erőnövelés: Amely testrész ezzel kerül helyettesítésre, azt sokkalta nagyobb erő és gyorsaság jellemzi. Ezeknek a hatékonysága az implantátum méretétől, a gépi pótlás mértékétől is függ, hiszen egy kiberkéztől nyilván nem lesz olyan erős valaki, mint egy egész kiborg kartól.
Meghatározza, hogy a beültetés mennyire növeli meg a használó erejét.
Itt a karok, lábak, gerincimplant, stb. együtt számítanak, mivel az erőkifejtés egy komplex művelet, ami a test minden részére kihat. Tehát hiába van valakinek 2 db 5. szintű, adamantium kiborg karja, a gerince és a lábai nem fognak elbírni 80 tonnát (de még 10-et sem). Így már az 1. szint is több beültetést igényel.
Az újabb beültetések módosíthatják ezt, ahogy a testnek egyre több része kerül megerősítésre.
Ha valaki erre nem akar pontot tenni, azt is megteheti. Ez esetben a bionikus testrész nem lesz erősebb, mint amilyen az eredeti végtag volt.
- 1 : Az implant lehetővé teszi, hogy használója maximum 3 tonna súlyt megmozgasson.
- 2: Az implant erőnövelése 10 tonna megmozgatását teszi lehetővé. Ehhez a súlyhoz már elengedhetetlen a 2-es anyagkeménység, mert különben a sima acélból készült beültetés összeroppanna.
- 3 : 20-as erőkategória.
- 4 : A verbánium kiépítés miatt az erőkategória az előzőhöz képest megduplázódik, azaz 40-es.
- 5 : Az erőkategória legfelső határa a 80. (Szükséges hozzá az adamantium keménységű implant, különben a nagy súly alatt a bionikus testrész széttörne.)
Implantátum rugalmassága:
Nos ez talán a beültetés legfontosabb tulajdonsága. Hiszen mire jó az ellenálló képesség vagy a törhetetlen burkolat, ha nem vagyunk képesek mozgatni akibertestrészt. Természetesen a rugalmasságot nem az ötvözetek babrálásával, sokkal inkább az illesztéseket kitöltő anyaggal, illetve a különböző, a becsapódásokból, erőhatásokból származó energiát elvezető szervókkal oldják meg a technikusok.
- 1 : Az implant nem túl rugalmas. Nem kelti egy darab fém érzését, de nem is sokkal több ennél.
- 2 : Már könnyedebben használható mozgásra, de összetett izommunkára nem képes.
- 3 : Egészen organikus mozgást biztosít a használónak. Már kezd hasonlítani egy igazi testrész működéséhez, de még mindig nem az igazi.
- 4 : A rendkívül kifinomult és szinte tökéletesen beállított szervók miatt olyan, mintha vele született része lenne az implant. Rugalmassági reakciója öt rugalmassági állandóval írható le, így képes leutánozni az emberi testrészek sokrétű mozgását.
Energiaellátás:
Bakteriorodopszin – az energiaforrás: A bakteriorodopszint a sómezőkön megtalálható, több mint 3,5 millió éves múltat maga mögött tudó Halobacterium salinarium (másnéven Halobacterium halobium) baktériumból sikerült kivonni. Ez a protein jelenti a kibernetikus és a biomechanikus technológia alapvető energiaforrását, mivel képes a fényt energiává alakítani és eltárolni. A kiberimplantátumokban mikroszkopikus méretekben található meg, alapvető felépítésük részeként, azaz lehetetlen az összes ilyen részecskét eltávolítani a gépesített testrészből. Bizonyos biotámadások viszont képesek lehetnek ezek működését és ezzel a kibertestrész használhatóságát megakadályozni.
Ha az energiaellátottság megszűnik, az anyagból és a technoorganikus módosításokból eredő ellenállás akkor is megmarad. Az implant azonban nem lesz több egy darab fémnél, nem használható valódi testrészként, amíg helyre nem áll az energiaforrás.
Itt egyetlen extra létezik:
-3: „Szürke Nap” technológia: fotovoltaikus erőforrás esetében a kibernetikus testrész képes a napfény energiáját begyűjteni és elraktározni. Az ún. „szürke nap” funkció alkalmazása esetén ezek a rejtett tartalékok bevethetőek a rendszer javításában, újraenergizálásában akkor is, ha a bakteriorodopszin blokkolva van. Mértéke: 24 órányi napsugárzásból nyert energiát tud tárolni (ha a kiborg testrész egy napig ki volt téve a napfénynek). Ha ezt alkalmazza energiaforrásként, az 4 órára elég, utána teljesen leáll.
Szenzorok (biomechanikus szem esetén)
Érzékelők, melyek különböző életszituációkban nyújthatnak segítséget.
Minden bionikus szemről elmondható, hogy sötétben is tökéletesen lát a látótávolságon belül. A látás az idő elteltével nem romlik, 20 év múlva bionikus szem ugyanilyen látást biztosít (feltéve, hogy nem sérül). Hályog és egyéb szembetegségek természetesen nem sújtják, azok ellen immunis, mivel más a felépítése, mint egy normál emberi szemnek.
A további extrák nem számítanak alapfelszereltségnek, hiszen a kibernetikus beültetések fő célja az elvesztett testrész pótlása! Azonban ha valaki hajlandó erre költeni, lehet sokkal élesebb vagy akár szuperpáncélok érzékeléséhez hasonlító szeme is.
-1: 100 méteres körben érzékeli az élőlényeket, mozgásuk, hőképük, biológiai funkcióik alapján, a gépeket az elektromos jelekből stb.
-2: 500 méteres körzetben érzékel. Hőérzékelés, infra- és UV-tartományú érzékelés.
-3: 1 kilométeres körzetben érzékel. Átvilágítás: vékonyabb falakon keresztül is lát, főleg szerves anyagokat mutat ki.
-4: 5 kilométeres körzetben érzékel. Átvilágítás: vékonyabb falakon keresztül is lát, főleg szerves anyagokat mutat ki. Fókusz: beépített szenzorok, célzó és taktikai rendszer hozható működésbe.
Repülési sebesség (kizárólag technoorganikus szárnyak esetén!):
Mivel ezt korábban elvesztett szárnyak pótlására használják, a szervezet is csak akkora repülési sebességet tud elviselni, amekkorát a vele született szárnyakkal képes volt kibírni. Ez határt szab a fejlesztésnek, mivel a kiborg alfaj a főfaj képességeit már nem fejlesztheti. Tehát ha pl. egy szárnyas mutáns 500 km/h-val tudott repülni, akkor kiborgszárnyakkal is ez a maximum a számára.
- 1 : Maximális sebessége 200 km/h
- 2 : Maximális sebessége 500 km/h
- 3 : Maximális sebessége 1125 km/h, vagyis Mach 1. Ez már hangsebesség közeli érték.
- 4 : Maximális sebessége Mach 3. Szuperszonikus sebesség.
Egyéb testrészek pótlásánál a faji alapképességek érvényesülnek.
Implant fegyverzet:
A kibernetika egyik legizgalmasabb része. Az implantokba kizárólag fegyveres erők tagjai építtethetnek tényleges fegyvereket. Irányításuk (néhány kivétellel) nem gondolati úton, hanem az implanton található, megfelelő védőpanel mögé rejtett vezérlőfelülettel történik. A fegyverek külön energiatárolóból vannak ellátva, így arra is kell pontot szánni!
A találati esély csak a karakter képességein múlik, kivéve, ha pl bionikus szeme is van, a legmagasabb szintű, beépített célzó- és taktikai rendszerrel (lásd feljebb).
Sugárfegyverek:
Különböző sugárvetők az implantátumba szerelve.
- 1 : Szonikus sugár: Egyszerű hangsugár, mely megzavarja az embereket, készteti őket a fülük befogására. A sugárral üvegeket lehet törni. Szimbionták ellen különösen hatásos. Aki ilyet kap, annak a hallójárataiba is mindenképpen tesznek implantátumot, mely csak ennek a sugárnak a hatása ellen jó, semmi másra.
- 1 : Taszítósugár. Sem hővel, sem egyéb hatással nem rendelkező sugár. Egy gravimetrikus sugár, amely leginkább olyan, mintha hozzávágnánk valamit a célponthoz. Csak éppen jóval erősebb és gyorsabb. Egy ilyen sugár könnyedén átszakítja az 3 centi vastag acéllemezt is. Vagy akár csak könnyedén megborzolja egy tollpihe szálait. Az ereje változtatható.
- 2 : Hősugarak. Lézer, fagyasztó sugár, hevítő sugár. Azon sugarak tartoznak ide, amelyek valamilyen hőhatással járnak. (Megj. : Csak 3-as szinten használható és számolni kell a visszacsapó hőhatással is! Lehet, hogy az implant kibírja, de a test többi része nem feltétlenül.)
- 3: Elektromos pulzus sugarak. Olyan töltésű löketek, amik magas feszültségű elektromosságot szívnak fel és azt kilőve, akár elektromos tüzet, rendszerleállást (ha elektromos a dolog), vagy szívleállást okoz. Ennek ereje fokozható. Akár az egy két volttól, a több 10.000-ig. (Csak 4. szinten használható!)
Ballisztikus fegyverek:
Hagyományos lőfegyverek, hagyományos töltényekkel. Gondolati úton irányíthatóak!
- 1: A 9x19mm-es pisztolyokban használatos, Parabellum lőszereket használó fegyverzet. Maximum 200 töltény.
A felszerelések között kell lennie lőszertartónak!
- 2: 7.62x51mm töltények kilövésére képes fegyverzet. Maximum 200 töltény.
A felszerelések között kell lennie lőszertartónak!
- 3: .50 kaliberű, különleges acélfejjel ellátott töltények. Szinte bármit átlőnek. (Megj. : Csak 2-es szinttől.)
Robbanó töltetek:
Rakéták, robbanóanyagok. Minden olyan, ami robbanást idézhet elő.
- 1: Minirakéta. Összesen 1 lehet az implantba építve. Nem robban nagyot, és a hatótáv is csak 500 méter. A robbanás ereje egy szokványos téglafal átütéséhez elegendő. Hossza mindössze 10 centiméter.
Ide tartozik még a sima robbanóanyag, mint pl. a folyékony nitroglicerin. Ebből 0,5 kilónyi lehet egy implantban. Több implant esetén külön-külön számít, ahogy a rakéták is. Megfelelő tárolóegységben tartandó (amit szintén fel kell tüntetni az „egyéb felszerelései” pontnál.), mert akár egy kis ütődéstől is berobbanhat.
-2: Páncéltörő kis-rakéták. Könnyű páncélzattal ellátott tankok, harckocsik, páncélok átütéséhez elegendő robbanóanyaggal ellátott rakéták. Az implantba maximum 1 lehet beépítve, de ez nem igazán rejthető el, látványos része az implantnak!
Hossza 20-25 centiméter. Ide tartozik még a C4 robbanóanyag. Maximum 0,5 kiló lehet 1 implantba építve, megfelelő tárolóegységben. Több implant esetén külön-külön számít, ahogy a rakéták is.
Szúró-, vágó, ütő- és egyéb fegyverek:
Ide tartozik minden, ami nem hagyományos lőfegyver. Sebzése az implant erőkategóriájától függ.
- 1: Az implant meghosszabbításának tekinthető 1 db kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami kézmozdulattal előhívható, esetleg kilőhető illetve tokjába visszahúzható.
- 2: Az implant meghosszabbításának tekinthető 1 db max. 0,5 m hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami kézmozdulattal előhívható illetve tokjába visszahúzható. Méretéből adódóan nagyobb tárolórész kell neki, így csak nagyobb implantoknál használható.
- 3: 1 db energiaalapú, kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami előhívható vagy akár ki is lőhető. Pl. Omega Sentinel plazmapengéi.
- 4: 1 db energiaalapú, kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, aminek sebzése az implant erőkategóriájánál egy szinttel nagyobb lehet.
- 5: Egy egész tárnyi kilőhető fegyver (dobócsillag, -kés, shuriken). Ez az egyetlen a fegyverfajtán belül, ami gondolati úton vezérelhető. Max. 10 db kilőhető fegyvert jelent. Pl. Arkangyal technoorganikus szárnyaiban a kilőhető pengék voltak ilyenek.
Implant fegyverzet energiaellátása:
Ez szintén egy nagyon fontos tulajdonság, hiszen megfelelő energiaellátás nélkül nem működik a felszerelés. Sőt vannak olyan újítások, javítások, vagy beépíthető eszközök, amiknek a használatához speciális energiaforrás szükséges.
- 1 : Napenergiával működő fegyverzet. Igen olcsó energiaforrás, de olcsó húsnak híg a leve, ahogy mondani szokták. Ezzel az energiával működő implant fegyverek csak maximum 2-es szintet érhetnek el bármelyik fajtából. Ráadásul a napelemeknek hely kell, így fegyverzetből is csak a megengedett felét hordhatják magukkal. Sugarakat a szükséges energia hiányában egyáltalán nem használhatnak. Éjszaka pedig teljesen feltöltött állapotból háromszor olyan gyorsan merül le a ruházat. Erre a fentebb leírt „Szürke Nap” technológia sem ad megoldást, mivel az csak a létfenntartásra, az implant alapképességeinek biztosítására alkalmas!
- 2 : ARC reaktorok:
- ARC reaktor 1.0: egy speciális hordozható energia forrás, ami felezi az energiafelhasználást (páratlan szám esetén duplázza a fogyasztás időtartamát, pl. az alapfegyverzet két lövés alatt fogyaszt 1%-ot).
- ARC reaktor 2.0: Egy szuper reaktor, ami a tár kifogyásáig 100%-on tartja a fegyverzetet és annak az energiáit, de ha megsérül akkor a fegyverzet egyszerűen használhatatlanná válik. Ettől még az implant többi része, mint testrészpótlás használható marad, csak épp a fegyver olyan, mintha ott sem lenne.
- 3 : EWA reaktor:
Egy orosz fejlesztés, ami az ARC 2.0 rektor motorján épült. Csupán annyival fejlettebb, hogy a reaktor védettebb, azaz nehezebben sérül.
- 4 : MARK reaktor:
A Stark vállalatok által kifejlesztett energiaellátó. Geotermikus működés, ami azt jelenti, hogy folyamatosan töltődik, ha a körülmények megfelelők. Repülés közben a kavart levegőt, átalakítja energiává, napelemek szívják be a fényt, és a repülés közbeni huzat szintén energiává generálódik. Így nehezen merül le, sőt, egyáltalán nem fogy az ellátás, ha nem használ különösebb felszereléseket (Pajzsok, szenzorok stb.)
(Csak 6.szinten használható!)
Saját fejlesztések:
Amennyiben a kiborg saját fejlesztésű, saját maga által kitalált szerkezeteket kíván a magába vagy kiber végtagjaiba építeni, természetesen erre is lehetősége van, kredit fejében.
-Egyszerűbb fejlesztések (-2pont): Azon extrák, mik nem nyújtanak sem konkrét védelmet a harcban, sem pedig fegyvert. Pl: Látás technikák (hő, infra, szerves, szervetlen stb.), Célzó berendezések (infra jel, akár kilométerre, távcsövek, kilengési elemzők, stb.), Kommunikációs rendszerek (beépített rádió, tv, adattár, fordító, videó és hangrögzítő stb.) és a hasonlók.
-Kissé bonyolultabb technológiák (-3 pont): Amik már akár a harcban is előnyt jelentenek. Pl: Holografikus másoló, és megjelenítő, folyékony nitrogén, acél csápok és a hasonlók.
-Igen bonyolult, nagy hatásfokú eszközök (- 4 pont): Komoly, jelentősen hasznos felszerelések, mik már önmagukban is hatalmas előnyt nyújtanak.
Természetesen a játékosok kreativitása határtalan, és nem is szeretnénk azt visszafogni. Így bármilyen saját magad által kitalált kütyüt beépíthetsz magadba vagy kiber végtagodba, csak előtte szólj nekünk, hogy mi lenne az, és mi majd eldöntjük, hogy az adott technológia mennyi pontba kerül. A kiberszervek fejlesztése korlátlan, és akármi növelhető még erősebb szintre. Csak bírd megfizetni.
A leírtak, hogy úgy fogalmazzak, az alap felszerelések. De ha már mindent megvettél, még koránt sincs meg minden. Hisz számtalan fejlesztés lehet. Kialakíthatsz új fegyvereket, anyagkeménységet (Asgardi fém ötvözve verbániummal pl.) és a többit.
Szaporodás:
Amennyiben a szaporító szerv nem sérült, a test másik részén elhelyezett implantátum nem szab ennek gátat, a szaporodás a fajnál megszokott módon történhet.
Szaporító szervi kibernetikus beültetés esetén ez a funkció nem működik, a szerv kizárólag a salakanyag kiválasztására alkalmas.
Fejlesztés:
A pontok összességében számítanak és így jön ki a ráköltendő kredit.
1 kredit = 4 pont
Ezekből pedig bármennyi beváltható és ez a legkisebb beváltható kredit szám az 1 darab.
Megjegyzés:
A már meglévő karakternek, nem muszáj átírniuk erre a rendszerre a karaktereiket, csak az újonnan készült karaktereknek kell ezt figyelembe venni.
Készítette: Szürke Eminenciás (Dr. Zield Jones) és Danny Long
Lektorálta és kiegészítette: Nefadar (Thorhalla)
Történelem:
Az orvostudomány és az ipari technológia fejlődése összeért, a gépeket az emberiség, a földlakók és egyéb lények is képesek lettek az egészség szolgálatába állítani. Szerves és szervetlen összeolvasztása megvalósult és a testrészeket gépi beültetések képesek erősíteni, gyorsítani – vagy épp helyettesíteni. A kibernetika a Reneszánsz világban tehát már rég nem számít sci-finek, de csak nagyon kevesek számára. Minden formája darabonként legalább dollártízezreket érő csúcstechnika, így azok a cégek, akik rendelkeznek ilyen technológiával, tudásukat hét lakat alatt őrzik.
A kiborgok története az első világháborúig nyúlik vissza. A fejlesztést mindig is támogató Japánban a lehetőségeket megragadó, fejlesztéseken dolgozó Yamigashi Tech úgy látta, hogy még újabb technológiákra lesz szükség. A világ minden tájáról érkező ellenfelekkel fel kellett venni a versenyt. Miért hordozzon a katona számtalan kiegészítő felszerelést, ha bele is lehet építeni a szervezetébe? A vezető tudós, Achiko Yamigashi maga félrettt minden mást és a biomechanikus testrészek kifejlesztésére koncentrált, a technológiát pedig később el akarta adni az államnak. A kutatások részleteit őrizték ugyan, mégis kiszivárgott néhány dolog és a megfelelő forrásokkal rendelkező konkurrens cégek is beszálltak a versenybe. Az állam támogatta mindet, hagyta, hogy egymást előzzék meg a kutatók. A japán államon kívül független külföldi befektetők, gyógyászati fejlesztésekben utazó cégek is szponzorálták a kutatásokat az Egyesült Államokból, Németországból, de még Oroszországból is, akikkel ekkoriban még nem volt ellenséges a viszony. A legkomolyabb biotechnológiai vállalatok, a Sarako Biotech és a Manayi Med is haladtak, de a cél még messze volt.
A háború véget ért, mire komolyabb eredményt tudtak elérni. Ennek ellenére tovább folytatták, de az új cél a háborús sebesültek elvesztett tagjainak pótlása, az életminőség visszaállítása lett. 1924-ben a bakteriorodopszin tulajdonságainak felfedezése forradalmasította a kutatást. Meglett az erőforrás. Először kisebb felületek, részizomzat, apróbb testrészek pótlásával kezdték. A kutatások és a fejlesztések számos nehézségbe ütköztek, sok áldozatot követeltek, de a tudósok fogást találtak az immunrendszeren és megszülethettek a kiborgok, azaz kibernetikus organizmusok, félig gép, félig élő szervezetek. 1931-ben Mandzsúria megszállásában már kibernetikus úton pótolt végtagokkal rendelkező, veterán katonák is részt vettek a hadműveletekben.
A második világháború a hajdani szövetségesből ellenséggé avanzsált államok ipari kémei megszerezték a kutatási eredményeket és a kiborg technológia Amerikában és Oroszországban is elkezdett terjedni. Nem volt olyan egyszerű a fejlesztés, hiszen rengeteg pénzt és erőforrást igényelt, ami a háborús leterheltség miatt komoly kihívás volt. Amerika Kapitány egykori társa, Bucky már ennek a technológiának köszönhetően lett kiborg, mikor a szovjetek rátaláltak.
Mára már sok cég foglalkozik ezzel a technológiával. A legjelentősebbek:
USA:
- Az Oscorp elsősorban a kibernetika hadászati alkalmazásában jeleskedik, Osborn hatalomra kerülése óta szorosan együttműködve az amerikai hadsereggel. Ezen felül egyszerű kibernetikus protéziseket is gyártanak, illetve jópár titkos projektjük is fut, amiről még a hadsereg sem tud.
- A Serval Industries az egyeduralkodó az álcázott és mikrobeültetések terén. Fő elvük a diszkréció. Nem sok egyebet lehet tudni róluk, azon kívül, hogy rendkívül jó PR-ral rendelkeznek, és rengeteg jótékonysági eseményt finanszíroznak.
- Az AIMville Corporation a gyógyászati irányt képviseli. Ők egy humanitáriusabb módon közelítik meg az iparágat, céljuk a minél olcsóbb, veszélytelen protézisek fejlesztése, amik szélesebb körben is hozzáférhetőek lesznek, illetve szervpótlások kifejlesztése. De ne felejtsük el, hogy AIMville nemzetközi cég, a teljes világon is megtalálhatóak a laborjaik, így ők bármerre a világon előfordulnak és dolgoznak, így nem csak az USA-hoz tartoznak teljes mértékben, noha a központ ott van.
Rajtuk kívül jópár (relatíve) kisebb cég is rendelkezik kibernetikai részleggel. Ez a lehetőség a vállalattal rendelkező játékosok számára is nyitva áll, akik ? kreditért nyithatnak kibernetikai részleget a cégüknek, vagy az alapításkor dönthetnek úgy, hogy ezzel foglalkoznak.
A magáncégeken kívül az Államokban a Projekt Pegazus, a SHIELD tudományos részlege fordít nagy erőket a kibernetikai fejlesztésekre, de ők nem dolgoznak civil felhasználásra. Nem hivatalos együttműködésben állnak Tony Starkkal és a Stark Industries-zal.
Amerikán kívül Oroszországban, Kínában és Wakandában folynak intenzív kibernetikai kutatások. A kiborg technológia igen költséges, ezért csak a gazdagok vagy a szponzorált szerencsések engedhetik meg maguknak, hogy ezzel pótolják elvesztett testrészeiket – ami a civileket illeti. A SHIELD fennhatósága alá tartozó területeken minden olyan kibernetikus beültetés használata, ami a pótolt emberi szervtől/testrésztől eltérő tulajdonságokkal rendelkezik, szigorúan engedélyköteles.
Természetesen a bűnszervezetek is hozzáteszik a magukét a kibernetikához. Az AIM több titkos projektet is folytat, amik enyhén szólva nem etikusak, de teljesen újraértelmezhetik a tudományágat. A legkülönbözőbb hadi fejlesztéseken túl a Deathlok projekt a legemlítésreméltóbb, ami lényegében halottak kibernetikus reanimálását tűzte ki célul.
Játéktechnikailag:
A kiborgok nem mesterséges létformák, továbbra is élő lények maradnak, viszont gépi úton fel vannak javítva. Túl sok implantátum után előfordulhat, hogy már nem tudják, gépnek vagy érző lénynek tekintsék magukat, de biológiailag mindenképpen élő szervezetnek számítanak.
Ha egy játékos kibertechnológiához akar jutni, a következő lehetőségei vannak:
- Vásárolhat egy cégtől, de természetesen csak olyat, amire engedélye van. Ezt általában a felső tízezer olyan képviselői választják, akik elvesztették egy szervüket vagy végtagjukat.
- Kaphat egy cégtől ingyen. Ez általában olyankor történik, amikor valami személyes kötődése van az adott vállalathoz, vagy nélkülözhetetlen alkalmazottja. Mivel a kibertechnológia rendkívül drága, minden cégvezető sokszor átgondol egy ilyen ajánlatot.
- Kaphat a SHIELD-től vagy az AIM-től, ha az adott szervezetnek ez érdekében áll. Ennek előnye, hogy jóval kevésbé kötik a jogszabályok, hogy milyen beültetést kaphat. Ez a lehetőség általában elit ügynököknek áll. A feltételek:
- már legalább 2 éve szolgálnak a SHIELD-nél és előtte is speciális beosztású katonák voltak
- nem volt semmilyen kihágásuk, amiért kisebb-nagyobb, dokumentált figyelmeztetésben részesültek
- nincs semmilyen mentális problémájuk
- legalább 1 elöljáró, parancsnok megadja az engedélyt az implanthoz.
Náluk az alkalmazható beültetésnél határ nem a csillagos ég, hiszen a seregben szigorúbbak a szabályok. A hierarchiának meg kell maradnia, ezért csak olyan mértékű implantot kaphatnak a fegyveres testületek tagjai, amivel nem tesznek szert közvetlen felettesüknél számottevően nagyobb erőre. Mindez az elöljárói engedély megadásakor vagy megtagadásakor tisztázódik. Ha a felettesük páncélos, akkor a páncél erejével kell számolni.
- Van néhány illegalitásban tevékenykedő kiberdoki, főleg cégektől kiugrott kutatók, akik jó pénzért kérdések nélkül beszerelnek beültetéseket szinte bárkibe, de a munkakörülményeik messze nem optimálisa, és az általuk elérhető implantok minősége is ellenőrizetlen, így ez a megoldás rendkívül kockázatos.
Szimbionta karakter képes rákapcsolódni kiborg karakterre is.
A kezdő karakter 16 ponttal rendelkezik, amit kibernetikus beültetésre szánhat, mindezt a 4 krediten felül van nekik. Ezen felül 1 kreditért további 4 pontot vásárolhat magának.
Nem kezdő karakter is lehet kiborg, ha rákölti a szükséges krediteket a pontok megvásárlásra. Mivel a nem kezdő karakter nem kap automatikusan pontokat, ha kibernetikus beültetést kap, hanem meg kell vásárolnia azokat.
Kizárt fajok:
Embertelen/Atlantiszi: más technológiát használnak, ami fejlettebb ennél.
Vámpír, angyal, démon, egyéb természetfeletti: nem kaphatnak, mert ez élő szervezetre van tervezve, nem élőholtra, szellemi létezőkre.
Faji alapképességek:
Az implantátumok anyaga általában magas hőfokon kezelt speciális fém-üvegszál ötvözet, speciális rugalmasságnövelő effektusokkal és mikroszkopikus méretű biokonnektorokkal.
Immunválasz: Az immunrendszer az első kibernetikus beültetésre adhat akár kritikus, nem várt válaszokat is. Ha az alany ezzel megküzd, akkor a következő beültetés viszont már gördülékenyebb lesz, az immunrendszer gyorsabban és nagyobb erővel reagálva képes megbirkózni a feladattal. „Emlékszik”, hogyan küzdötte le az előző nehézséget – ez az immunológiai memória, ami minden beültetéssel fejlődik és az egész immunrendszer megerősödését eredményezi.
Legalább 3 beültetéssel rendelkező kiborgok nagyjából immunisak az egyszerűbb betegségekre (megfázás, gyulladás, stb.).
A tulajdonságaik szerint sok különböző típusú implantátumot ismerünk.
Ha egy újdonsült karakterrel egy ilyen személyt akarsz indítani, tudnod kell, az implantátumoknak vannak hátrányai, és előnyei. 1. szintű karakternél egyik előny sem lehet 3-asnál nagyobb.
Magyarázat:
Minden értéket egy skálán határozunk meg. Ez a skála 1-5-ig terjed. Az implant minden értéke kap egy számot. A tulajdonságok magyarázatánál található az, hogy ezek a számok az adott tulajdonság esetében mit jelentenek. Az értékek nagyon sok helyen szorosan összefüggnek egymással, mivel az egyik értékből adódik a másik.
A nem bionikus testrészek persze ugyanúgy sérülnek, a leírás csak az implantátumokra vonatkozik!
Súlya:
A legmodernebb kibertechnológia le tudja ugyan másolni a testrészek mozgását, funkcióit, de a súlyát nem mindig – ha valaki nem költ rá eleget, az implant nehezebb lesz egy valódi, hús-vér testrésznél. A testtömeg folyamatosan nő, ha implantátumokkal bővítik. Ha a birtokló nem eléggé erős fizikailag, akkor hiába erős az implant, az alany test-test elleni harcban nehezebben mozog és korábban kifárad.
Erre van néhány segítség, ami akkor jöhet szóba, ha már a teljes testet érintő, megerősítő beavatkozásról van szó.
-1 : Adamantium implant (anyag 5. szint), ami még elég nehéz (staff engedély)
-2 : Titánium- és virbánium ötvözetű implant (anyag 3. és 4. szint), mely már könnyebb, de még mindig pár kiló pluszt jelent. (vibránium staff engedély)
-3 : A legorganikusabb acél-üvegszál-protein ötvözet, ennek köszönhetően alig venni észre, hogy kissé nehezebb egy valódi végtagnál. Belsejében a vékony csövekből kicsorduló glükozaminok és fehérjék foszfát-só oldat hatására állnak össze 1-5 mikrométer széles gömbökké, amelyek lánccá kapcsolódnak, majd hosszú szállá nyúlnak el. A két protein egyidejű használata kémiailag stabilabbá teszi a szálat. A rugalmas rostok keresztül-kasul futva térhálós szerkezetet hoznak létre, ami az adott technoszövetféleség vázát alkotja. Ennek a tárhálónak az üregeit töltik ki a glükozaminok, az összetett cukor- és fehérjemolekulák, a proteoglykánok. (A glükozamin természetes anyag, tengeri állatok kitinpáncéljából állítják elő. Érdekesség, hogy az újzélandi taréjos zöldkagylónak több mint 13% a glükozamin tartalma.)
Anyag tekintetében az 1. és 2. szint tartozik ide, mivel ezek a legkönnyebb ötvözetek.
A két staff engedélyes anyaghoz az engedélyen felül magánkaland is párosul, amiben meg kell szerezni a szükséges anyagot, mert ezek annyira ritkák.
Implantátum anyaga:
Azt írja le, hogy miből készült a beültetés. Ebből következik, hogy mennyire nehéz, mennyire bírja jól a sérüléseket.
- 1 : Egyszerű acélbevonatú implant. Általában kis kaliberig golyó-álló, de AK - 47, .50 -es kaliber, Desert Eagle, rakéták áthatolnak az anyagán, képesek felsérteni. Ez a becsapódás erejétől is függ.
- 2 : Különlegesen kezelt, erősített acél-ötvözet. A fent említett fegyverek közül, csak a közvetlen közelről leadott, ismételt lövések sértik fel az implant felületét.
- 3 : Titánium ötvözet. Már a közvetlen közelről leadott sorozatlövések 50-es kaliberű géppuska tűz is csak lassítani, akadályozni tudja a viselőt, de megállítani nem (feltéve, hogy az implantot érik a lövések). Egy-két rakétabecsapódást ez az implant is kibír, de sorozattűz alól már nem kerül ki épen a pótolt testrész.
- 4 : Vibránium ötvözet. Szinte teljességgel törhetetlen anyagú implant. Minden lövedék sértetlenül hagyja a felületét. Rakétazápor esetén a használó érzi, hogy az implant nem bírja sokáig elviselni az ilyen erejű terhelést. A használó természetesen akár meg is hallhat, ha máshova is kap találatot, de az implant sértetlen marad.
Staff engedély kell hozzá és le kell mesélni, hogy miként szerzi meg a karakter ezt a speciális anyagú implantot!
- 5 : Adamantium ötvözet. Törhetetlen. Az implant anyaga ellenáll bármilyen mechanikus hatásnak. Sem rakéták, sem egyéb fegyverek nem tesznek benne kárt. Tökéletes védelem. Még egy atombomba becsapódása után is megmarad – azaz lesz mit eltemerni, aminek a halott kiborg ugyan már nem nagyon örülhet, de itt most az implant anyagáról van szó.
Staff engedély kell hozzá és le kell mesélni, hogy miként szerzi meg a karakter ezt a speciális anyagú implantot!
Technoorganikus ellenállás:
Különleges biotechnológiai eljárásokkal az implant ellenálló képessége növelhető. Fontos, hogy kizárólag nem mechanikus hatások ellen véd. Mechanikus hatások ellen az implant anyagától függ a védettség mértéke. Minden magasabb szint egyértelműen magában hordozza az előző szint ellenállását is.
Ha valaki erre nem akar pontot tenni, kihagyhatja. Ez esetben a kiborgtestrész ugyanannyira ellenálló a nem mechanikai sérülések ellen, amilyen az eredeti testrész volt.
- 1 : Korrózióvédelem. Az implant védve van a rozsdásodás ellen. Vízálló (vízalatti tartózkodás esetén is, maximum 300 méteres mélységig).
- 2 : Hőmérséklet bevonat. Szokványos, háztartási , vagy utcai körülmények között előforduló tűz ellen véd 1-2 órán keresztül. Folyékony nitrogén ellen is véd, egészen -80 Celsius fokig..
-3 : Speciális bevonat, amely nem csak a hő, de a fagyhatásoknak is ellenáll. Az ilyen implant már a Föld külső légköreiben sem romlana jelentősen. Magas ( 2-3 000 °C körüli) hőmérsékletet is képes elviselni hosszabb távon, mielőtt elkezdődik a hevülés. Emellett akár a -150 Celsius fokos hideg sem gátolja a használatát.
- 4 : Saválló, megnövelt hő- , és fagyellenállású implant. A kibertestrész kiválóan védve van a legerősebb savak, akár 5000 °C fokos hő, vagy -250 °C fokos hideg ellen.
Biomechanikus izomzat - erőnövelés: Amely testrész ezzel kerül helyettesítésre, azt sokkalta nagyobb erő és gyorsaság jellemzi. Ezeknek a hatékonysága az implantátum méretétől, a gépi pótlás mértékétől is függ, hiszen egy kiberkéztől nyilván nem lesz olyan erős valaki, mint egy egész kiborg kartól.
Meghatározza, hogy a beültetés mennyire növeli meg a használó erejét.
Itt a karok, lábak, gerincimplant, stb. együtt számítanak, mivel az erőkifejtés egy komplex művelet, ami a test minden részére kihat. Tehát hiába van valakinek 2 db 5. szintű, adamantium kiborg karja, a gerince és a lábai nem fognak elbírni 80 tonnát (de még 10-et sem). Így már az 1. szint is több beültetést igényel.
Az újabb beültetések módosíthatják ezt, ahogy a testnek egyre több része kerül megerősítésre.
Ha valaki erre nem akar pontot tenni, azt is megteheti. Ez esetben a bionikus testrész nem lesz erősebb, mint amilyen az eredeti végtag volt.
- 1 : Az implant lehetővé teszi, hogy használója maximum 3 tonna súlyt megmozgasson.
- 2: Az implant erőnövelése 10 tonna megmozgatását teszi lehetővé. Ehhez a súlyhoz már elengedhetetlen a 2-es anyagkeménység, mert különben a sima acélból készült beültetés összeroppanna.
- 3 : 20-as erőkategória.
- 4 : A verbánium kiépítés miatt az erőkategória az előzőhöz képest megduplázódik, azaz 40-es.
- 5 : Az erőkategória legfelső határa a 80. (Szükséges hozzá az adamantium keménységű implant, különben a nagy súly alatt a bionikus testrész széttörne.)
Implantátum rugalmassága:
Nos ez talán a beültetés legfontosabb tulajdonsága. Hiszen mire jó az ellenálló képesség vagy a törhetetlen burkolat, ha nem vagyunk képesek mozgatni akibertestrészt. Természetesen a rugalmasságot nem az ötvözetek babrálásával, sokkal inkább az illesztéseket kitöltő anyaggal, illetve a különböző, a becsapódásokból, erőhatásokból származó energiát elvezető szervókkal oldják meg a technikusok.
- 1 : Az implant nem túl rugalmas. Nem kelti egy darab fém érzését, de nem is sokkal több ennél.
- 2 : Már könnyedebben használható mozgásra, de összetett izommunkára nem képes.
- 3 : Egészen organikus mozgást biztosít a használónak. Már kezd hasonlítani egy igazi testrész működéséhez, de még mindig nem az igazi.
- 4 : A rendkívül kifinomult és szinte tökéletesen beállított szervók miatt olyan, mintha vele született része lenne az implant. Rugalmassági reakciója öt rugalmassági állandóval írható le, így képes leutánozni az emberi testrészek sokrétű mozgását.
Energiaellátás:
Bakteriorodopszin – az energiaforrás: A bakteriorodopszint a sómezőkön megtalálható, több mint 3,5 millió éves múltat maga mögött tudó Halobacterium salinarium (másnéven Halobacterium halobium) baktériumból sikerült kivonni. Ez a protein jelenti a kibernetikus és a biomechanikus technológia alapvető energiaforrását, mivel képes a fényt energiává alakítani és eltárolni. A kiberimplantátumokban mikroszkopikus méretekben található meg, alapvető felépítésük részeként, azaz lehetetlen az összes ilyen részecskét eltávolítani a gépesített testrészből. Bizonyos biotámadások viszont képesek lehetnek ezek működését és ezzel a kibertestrész használhatóságát megakadályozni.
Ha az energiaellátottság megszűnik, az anyagból és a technoorganikus módosításokból eredő ellenállás akkor is megmarad. Az implant azonban nem lesz több egy darab fémnél, nem használható valódi testrészként, amíg helyre nem áll az energiaforrás.
Itt egyetlen extra létezik:
-3: „Szürke Nap” technológia: fotovoltaikus erőforrás esetében a kibernetikus testrész képes a napfény energiáját begyűjteni és elraktározni. Az ún. „szürke nap” funkció alkalmazása esetén ezek a rejtett tartalékok bevethetőek a rendszer javításában, újraenergizálásában akkor is, ha a bakteriorodopszin blokkolva van. Mértéke: 24 órányi napsugárzásból nyert energiát tud tárolni (ha a kiborg testrész egy napig ki volt téve a napfénynek). Ha ezt alkalmazza energiaforrásként, az 4 órára elég, utána teljesen leáll.
Szenzorok (biomechanikus szem esetén)
Érzékelők, melyek különböző életszituációkban nyújthatnak segítséget.
Minden bionikus szemről elmondható, hogy sötétben is tökéletesen lát a látótávolságon belül. A látás az idő elteltével nem romlik, 20 év múlva bionikus szem ugyanilyen látást biztosít (feltéve, hogy nem sérül). Hályog és egyéb szembetegségek természetesen nem sújtják, azok ellen immunis, mivel más a felépítése, mint egy normál emberi szemnek.
A további extrák nem számítanak alapfelszereltségnek, hiszen a kibernetikus beültetések fő célja az elvesztett testrész pótlása! Azonban ha valaki hajlandó erre költeni, lehet sokkal élesebb vagy akár szuperpáncélok érzékeléséhez hasonlító szeme is.
-1: 100 méteres körben érzékeli az élőlényeket, mozgásuk, hőképük, biológiai funkcióik alapján, a gépeket az elektromos jelekből stb.
-2: 500 méteres körzetben érzékel. Hőérzékelés, infra- és UV-tartományú érzékelés.
-3: 1 kilométeres körzetben érzékel. Átvilágítás: vékonyabb falakon keresztül is lát, főleg szerves anyagokat mutat ki.
-4: 5 kilométeres körzetben érzékel. Átvilágítás: vékonyabb falakon keresztül is lát, főleg szerves anyagokat mutat ki. Fókusz: beépített szenzorok, célzó és taktikai rendszer hozható működésbe.
Repülési sebesség (kizárólag technoorganikus szárnyak esetén!):
Mivel ezt korábban elvesztett szárnyak pótlására használják, a szervezet is csak akkora repülési sebességet tud elviselni, amekkorát a vele született szárnyakkal képes volt kibírni. Ez határt szab a fejlesztésnek, mivel a kiborg alfaj a főfaj képességeit már nem fejlesztheti. Tehát ha pl. egy szárnyas mutáns 500 km/h-val tudott repülni, akkor kiborgszárnyakkal is ez a maximum a számára.
- 1 : Maximális sebessége 200 km/h
- 2 : Maximális sebessége 500 km/h
- 3 : Maximális sebessége 1125 km/h, vagyis Mach 1. Ez már hangsebesség közeli érték.
- 4 : Maximális sebessége Mach 3. Szuperszonikus sebesség.
Egyéb testrészek pótlásánál a faji alapképességek érvényesülnek.
Implant fegyverzet:
A kibernetika egyik legizgalmasabb része. Az implantokba kizárólag fegyveres erők tagjai építtethetnek tényleges fegyvereket. Irányításuk (néhány kivétellel) nem gondolati úton, hanem az implanton található, megfelelő védőpanel mögé rejtett vezérlőfelülettel történik. A fegyverek külön energiatárolóból vannak ellátva, így arra is kell pontot szánni!
A találati esély csak a karakter képességein múlik, kivéve, ha pl bionikus szeme is van, a legmagasabb szintű, beépített célzó- és taktikai rendszerrel (lásd feljebb).
Sugárfegyverek:
Különböző sugárvetők az implantátumba szerelve.
- 1 : Szonikus sugár: Egyszerű hangsugár, mely megzavarja az embereket, készteti őket a fülük befogására. A sugárral üvegeket lehet törni. Szimbionták ellen különösen hatásos. Aki ilyet kap, annak a hallójárataiba is mindenképpen tesznek implantátumot, mely csak ennek a sugárnak a hatása ellen jó, semmi másra.
- 1 : Taszítósugár. Sem hővel, sem egyéb hatással nem rendelkező sugár. Egy gravimetrikus sugár, amely leginkább olyan, mintha hozzávágnánk valamit a célponthoz. Csak éppen jóval erősebb és gyorsabb. Egy ilyen sugár könnyedén átszakítja az 3 centi vastag acéllemezt is. Vagy akár csak könnyedén megborzolja egy tollpihe szálait. Az ereje változtatható.
- 2 : Hősugarak. Lézer, fagyasztó sugár, hevítő sugár. Azon sugarak tartoznak ide, amelyek valamilyen hőhatással járnak. (Megj. : Csak 3-as szinten használható és számolni kell a visszacsapó hőhatással is! Lehet, hogy az implant kibírja, de a test többi része nem feltétlenül.)
- 3: Elektromos pulzus sugarak. Olyan töltésű löketek, amik magas feszültségű elektromosságot szívnak fel és azt kilőve, akár elektromos tüzet, rendszerleállást (ha elektromos a dolog), vagy szívleállást okoz. Ennek ereje fokozható. Akár az egy két volttól, a több 10.000-ig. (Csak 4. szinten használható!)
Ballisztikus fegyverek:
Hagyományos lőfegyverek, hagyományos töltényekkel. Gondolati úton irányíthatóak!
- 1: A 9x19mm-es pisztolyokban használatos, Parabellum lőszereket használó fegyverzet. Maximum 200 töltény.
A felszerelések között kell lennie lőszertartónak!
- 2: 7.62x51mm töltények kilövésére képes fegyverzet. Maximum 200 töltény.
A felszerelések között kell lennie lőszertartónak!
- 3: .50 kaliberű, különleges acélfejjel ellátott töltények. Szinte bármit átlőnek. (Megj. : Csak 2-es szinttől.)
Robbanó töltetek:
Rakéták, robbanóanyagok. Minden olyan, ami robbanást idézhet elő.
- 1: Minirakéta. Összesen 1 lehet az implantba építve. Nem robban nagyot, és a hatótáv is csak 500 méter. A robbanás ereje egy szokványos téglafal átütéséhez elegendő. Hossza mindössze 10 centiméter.
Ide tartozik még a sima robbanóanyag, mint pl. a folyékony nitroglicerin. Ebből 0,5 kilónyi lehet egy implantban. Több implant esetén külön-külön számít, ahogy a rakéták is. Megfelelő tárolóegységben tartandó (amit szintén fel kell tüntetni az „egyéb felszerelései” pontnál.), mert akár egy kis ütődéstől is berobbanhat.
-2: Páncéltörő kis-rakéták. Könnyű páncélzattal ellátott tankok, harckocsik, páncélok átütéséhez elegendő robbanóanyaggal ellátott rakéták. Az implantba maximum 1 lehet beépítve, de ez nem igazán rejthető el, látványos része az implantnak!
Hossza 20-25 centiméter. Ide tartozik még a C4 robbanóanyag. Maximum 0,5 kiló lehet 1 implantba építve, megfelelő tárolóegységben. Több implant esetén külön-külön számít, ahogy a rakéták is.
Szúró-, vágó, ütő- és egyéb fegyverek:
Ide tartozik minden, ami nem hagyományos lőfegyver. Sebzése az implant erőkategóriájától függ.
- 1: Az implant meghosszabbításának tekinthető 1 db kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami kézmozdulattal előhívható, esetleg kilőhető illetve tokjába visszahúzható.
- 2: Az implant meghosszabbításának tekinthető 1 db max. 0,5 m hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami kézmozdulattal előhívható illetve tokjába visszahúzható. Méretéből adódóan nagyobb tárolórész kell neki, így csak nagyobb implantoknál használható.
- 3: 1 db energiaalapú, kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, ami előhívható vagy akár ki is lőhető. Pl. Omega Sentinel plazmapengéi.
- 4: 1 db energiaalapú, kisebb, max. 20 cm hosszú tüske, penge vagy ütésre alkalmas dorongszerű rész, aminek sebzése az implant erőkategóriájánál egy szinttel nagyobb lehet.
- 5: Egy egész tárnyi kilőhető fegyver (dobócsillag, -kés, shuriken). Ez az egyetlen a fegyverfajtán belül, ami gondolati úton vezérelhető. Max. 10 db kilőhető fegyvert jelent. Pl. Arkangyal technoorganikus szárnyaiban a kilőhető pengék voltak ilyenek.
Implant fegyverzet energiaellátása:
Ez szintén egy nagyon fontos tulajdonság, hiszen megfelelő energiaellátás nélkül nem működik a felszerelés. Sőt vannak olyan újítások, javítások, vagy beépíthető eszközök, amiknek a használatához speciális energiaforrás szükséges.
- 1 : Napenergiával működő fegyverzet. Igen olcsó energiaforrás, de olcsó húsnak híg a leve, ahogy mondani szokták. Ezzel az energiával működő implant fegyverek csak maximum 2-es szintet érhetnek el bármelyik fajtából. Ráadásul a napelemeknek hely kell, így fegyverzetből is csak a megengedett felét hordhatják magukkal. Sugarakat a szükséges energia hiányában egyáltalán nem használhatnak. Éjszaka pedig teljesen feltöltött állapotból háromszor olyan gyorsan merül le a ruházat. Erre a fentebb leírt „Szürke Nap” technológia sem ad megoldást, mivel az csak a létfenntartásra, az implant alapképességeinek biztosítására alkalmas!
- 2 : ARC reaktorok:
- ARC reaktor 1.0: egy speciális hordozható energia forrás, ami felezi az energiafelhasználást (páratlan szám esetén duplázza a fogyasztás időtartamát, pl. az alapfegyverzet két lövés alatt fogyaszt 1%-ot).
- ARC reaktor 2.0: Egy szuper reaktor, ami a tár kifogyásáig 100%-on tartja a fegyverzetet és annak az energiáit, de ha megsérül akkor a fegyverzet egyszerűen használhatatlanná válik. Ettől még az implant többi része, mint testrészpótlás használható marad, csak épp a fegyver olyan, mintha ott sem lenne.
- 3 : EWA reaktor:
Egy orosz fejlesztés, ami az ARC 2.0 rektor motorján épült. Csupán annyival fejlettebb, hogy a reaktor védettebb, azaz nehezebben sérül.
- 4 : MARK reaktor:
A Stark vállalatok által kifejlesztett energiaellátó. Geotermikus működés, ami azt jelenti, hogy folyamatosan töltődik, ha a körülmények megfelelők. Repülés közben a kavart levegőt, átalakítja energiává, napelemek szívják be a fényt, és a repülés közbeni huzat szintén energiává generálódik. Így nehezen merül le, sőt, egyáltalán nem fogy az ellátás, ha nem használ különösebb felszereléseket (Pajzsok, szenzorok stb.)
(Csak 6.szinten használható!)
Saját fejlesztések:
Amennyiben a kiborg saját fejlesztésű, saját maga által kitalált szerkezeteket kíván a magába vagy kiber végtagjaiba építeni, természetesen erre is lehetősége van, kredit fejében.
-Egyszerűbb fejlesztések (-2pont): Azon extrák, mik nem nyújtanak sem konkrét védelmet a harcban, sem pedig fegyvert. Pl: Látás technikák (hő, infra, szerves, szervetlen stb.), Célzó berendezések (infra jel, akár kilométerre, távcsövek, kilengési elemzők, stb.), Kommunikációs rendszerek (beépített rádió, tv, adattár, fordító, videó és hangrögzítő stb.) és a hasonlók.
-Kissé bonyolultabb technológiák (-3 pont): Amik már akár a harcban is előnyt jelentenek. Pl: Holografikus másoló, és megjelenítő, folyékony nitrogén, acél csápok és a hasonlók.
-Igen bonyolult, nagy hatásfokú eszközök (- 4 pont): Komoly, jelentősen hasznos felszerelések, mik már önmagukban is hatalmas előnyt nyújtanak.
Természetesen a játékosok kreativitása határtalan, és nem is szeretnénk azt visszafogni. Így bármilyen saját magad által kitalált kütyüt beépíthetsz magadba vagy kiber végtagodba, csak előtte szólj nekünk, hogy mi lenne az, és mi majd eldöntjük, hogy az adott technológia mennyi pontba kerül. A kiberszervek fejlesztése korlátlan, és akármi növelhető még erősebb szintre. Csak bírd megfizetni.
A leírtak, hogy úgy fogalmazzak, az alap felszerelések. De ha már mindent megvettél, még koránt sincs meg minden. Hisz számtalan fejlesztés lehet. Kialakíthatsz új fegyvereket, anyagkeménységet (Asgardi fém ötvözve verbániummal pl.) és a többit.
Szaporodás:
Amennyiben a szaporító szerv nem sérült, a test másik részén elhelyezett implantátum nem szab ennek gátat, a szaporodás a fajnál megszokott módon történhet.
Szaporító szervi kibernetikus beültetés esetén ez a funkció nem működik, a szerv kizárólag a salakanyag kiválasztására alkalmas.
Fejlesztés:
A pontok összességében számítanak és így jön ki a ráköltendő kredit.
1 kredit = 4 pont
Ezekből pedig bármennyi beváltható és ez a legkisebb beváltható kredit szám az 1 darab.
Megjegyzés:
A már meglévő karakternek, nem muszáj átírniuk erre a rendszerre a karaktereiket, csak az újonnan készült karaktereknek kell ezt figyelembe venni.
Készítette: Szürke Eminenciás (Dr. Zield Jones) és Danny Long
Lektorálta és kiegészítette: Nefadar (Thorhalla)
A hozzászólást Thorhalla összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. 12 Márc. 2016, 18:27-kor. (Reason for editing : Thorhalla)
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.