House di Avigon (Nagy ház)
1 / 1 oldal • Megosztás
House di Avigon (Nagy ház)
Ház neve: di Avignon
Ház jelmondata: In Vigor Veritas ( Erényben az Igazság )
Terület száma: 8., Új Avignon
Ékkő: Rubint
Címer:
Karakter neve: Gregor di Avignon
Karakter rangja: A Rendek Régense, 1. az utódlásban
Karakter leírása: Huszonöt esztendővel ezelőtt látta meg a napvilágot, az Avignon házban már megszokott kék szemmel, szőke hajjal. Hét esztendős korától kezdve tanult írni-olvasni, számtant, történelmet, heraldikát. Ahogyan a családban mindenki, úgy Ő is vallásos. Amikor tizennégy esztendős lett, A Vörös Rózsa Rendjének nagymestere mellé került fegyverhordozónak, ahol tovább folytatta tanulmányait, kiegészítve vallásismerettel hadászattal és természetesen a lovagi kultúra és szokások megismerésével. Neveltetésére és képzésére, komoly figyelmet és nem kevés időt szenteltek, hiszen apja halálával, aki a Rendek Lordja címet viseli, Ő fogja átvenni a lovagok irányítását. Húszesztendősen ütötték lovaggá, miután a megrendezett éves lovagi tornán, megnyerte a fegyverhordozók közötti tornát. Külsőre kellemes megjelenésű, üde, ereje teljében van. S bár vékonynak tűnik, azt beszélik és igaz is, hogy játszi könnyedséggel forgatja a kardot és pajzsot. Kedveli a tusakodást és párbajokat, megveti a gyávaságot. Mint a Rendek Régense, kötelessége a többi Házzal diplomáciai kapcsolatot tartani, ezért érkezik ő a királyi ház hívására. Neveltetéséből adódóan, tanult értelmes férfinek tűnik már első látásra, bár beárnyékolja hírnevét, hogy még sosem látták hölgyekkel kacérkodni. Az a bosszantó pletyka járja, hogy illetlenül közeli kapcsolatot tart fenn fiatal férfiakkal.
Ház leírása: Az di Avignon Ház, a kataklizma után emelkedett ki, amikor a Avignon romjaiból, felépítette Új Avignon-t. A hatalmas megrázkódtatás, amit a vulkán kitörése jelentett, káoszt, vérengzést és mindenféle apokalipszis kultuszt hozott az országra. Az erkölcsi értékek romlása és véres kultuszok tombolása közepette, egy erőskezű férfi, az utolsó Inkvizítor, Philippe di Avignon, feleskette katonáit az erények és vallási rend megtartására, majd keresztes hadjáratot indított minden pogány kultusz ellen, ami birodalmának mezsgyéjét tapodta. A purgálás végül sikerrel zárult és a di Avignon Ház foglalta el a vezető pozíciót. Erényes, bátor, őszinte embereknek ismerik a Ház tagjait. S bár roppant radikálisoknak tartják őket, törvényeikért, érthető ez egy olyan társadalomban, ahol évtizedekig harcoltak vallási kultuszokkal szemben. Az uralkodó ház felé, rendre megfizeti az adót és senki se hallott még olyat, hogy lecsalták volna a nagyját.
Családfa:
Főház:
- II. Philippe di Avignon, a Rendek Lordja, Új Avignon és a Lovagok ura
- Johanna di Avignon, Új Avignon úrnője
gyermekeik:
- Gregor di Avignon, Rendek Régense
- Johannes di Avignon, 2. az utódlásban, Yrsa Catherina Miller jegyese
- Sebastian di Avignon, 3. az utódlásban, kiskorú
Mellékházak:
- Christine Aliza di Avignon, az Ispotályos Lovagok Oltalmazója, a Rendek Lordjának nagytiszteletű húga
- Paulus Markus di Avignon, az Inkvizíció Első Lordja, a Pogányok Ostora, a Rendek Lordjának nagytiszteletű bátyja ( szüzességi fogadalom )
- Clementius di Avignon, a Rendek Lordjának nagytiszteletű öccse, 4. az utódlásban
- Josephine di Avignon, Új Avignon második úrnője
gyermekeik:
- Gilbert di Avignon, 5. az utódlásban
- Maria Theresa di Avignon, kiskorú
Ház jelmondata: In Vigor Veritas ( Erényben az Igazság )
Terület száma: 8., Új Avignon
Ékkő: Rubint
Címer:
Karakter neve: Gregor di Avignon
Karakter rangja: A Rendek Régense, 1. az utódlásban
Karakter leírása: Huszonöt esztendővel ezelőtt látta meg a napvilágot, az Avignon házban már megszokott kék szemmel, szőke hajjal. Hét esztendős korától kezdve tanult írni-olvasni, számtant, történelmet, heraldikát. Ahogyan a családban mindenki, úgy Ő is vallásos. Amikor tizennégy esztendős lett, A Vörös Rózsa Rendjének nagymestere mellé került fegyverhordozónak, ahol tovább folytatta tanulmányait, kiegészítve vallásismerettel hadászattal és természetesen a lovagi kultúra és szokások megismerésével. Neveltetésére és képzésére, komoly figyelmet és nem kevés időt szenteltek, hiszen apja halálával, aki a Rendek Lordja címet viseli, Ő fogja átvenni a lovagok irányítását. Húszesztendősen ütötték lovaggá, miután a megrendezett éves lovagi tornán, megnyerte a fegyverhordozók közötti tornát. Külsőre kellemes megjelenésű, üde, ereje teljében van. S bár vékonynak tűnik, azt beszélik és igaz is, hogy játszi könnyedséggel forgatja a kardot és pajzsot. Kedveli a tusakodást és párbajokat, megveti a gyávaságot. Mint a Rendek Régense, kötelessége a többi Házzal diplomáciai kapcsolatot tartani, ezért érkezik ő a királyi ház hívására. Neveltetéséből adódóan, tanult értelmes férfinek tűnik már első látásra, bár beárnyékolja hírnevét, hogy még sosem látták hölgyekkel kacérkodni. Az a bosszantó pletyka járja, hogy illetlenül közeli kapcsolatot tart fenn fiatal férfiakkal.
Ház leírása: Az di Avignon Ház, a kataklizma után emelkedett ki, amikor a Avignon romjaiból, felépítette Új Avignon-t. A hatalmas megrázkódtatás, amit a vulkán kitörése jelentett, káoszt, vérengzést és mindenféle apokalipszis kultuszt hozott az országra. Az erkölcsi értékek romlása és véres kultuszok tombolása közepette, egy erőskezű férfi, az utolsó Inkvizítor, Philippe di Avignon, feleskette katonáit az erények és vallási rend megtartására, majd keresztes hadjáratot indított minden pogány kultusz ellen, ami birodalmának mezsgyéjét tapodta. A purgálás végül sikerrel zárult és a di Avignon Ház foglalta el a vezető pozíciót. Erényes, bátor, őszinte embereknek ismerik a Ház tagjait. S bár roppant radikálisoknak tartják őket, törvényeikért, érthető ez egy olyan társadalomban, ahol évtizedekig harcoltak vallási kultuszokkal szemben. Az uralkodó ház felé, rendre megfizeti az adót és senki se hallott még olyat, hogy lecsalták volna a nagyját.
Családfa:
Főház:
- II. Philippe di Avignon, a Rendek Lordja, Új Avignon és a Lovagok ura
- Johanna di Avignon, Új Avignon úrnője
gyermekeik:
- Gregor di Avignon, Rendek Régense
- Johannes di Avignon, 2. az utódlásban, Yrsa Catherina Miller jegyese
- Sebastian di Avignon, 3. az utódlásban, kiskorú
Mellékházak:
- Christine Aliza di Avignon, az Ispotályos Lovagok Oltalmazója, a Rendek Lordjának nagytiszteletű húga
- Paulus Markus di Avignon, az Inkvizíció Első Lordja, a Pogányok Ostora, a Rendek Lordjának nagytiszteletű bátyja ( szüzességi fogadalom )
- Clementius di Avignon, a Rendek Lordjának nagytiszteletű öccse, 4. az utódlásban
- Josephine di Avignon, Új Avignon második úrnője
gyermekeik:
- Gilbert di Avignon, 5. az utódlásban
- Maria Theresa di Avignon, kiskorú
Cerebro- Adminisztrátor
- Hozzászólások száma : 1406
Hozzászólások régi : 109
Korábbi szint/kredit : 2.szint - 6 kredit
Aktuális szint/kredit : 11.szint - 25 kredit
Reputation : 5
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Cerebro
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Mindegyik és egyik sem
Re: House di Avigon (Nagy ház)
Terület leírása: (újabb fél-1 oldal már bőven elég, fontos tudnivalók a helyről, mivel foglalkoznak, kereskednek, törvények, a fontosabbak, vallás (ha van), éghajlat, és effélék)
Vallás: Az Egyetlen néven emlegetett, férfi istenséget tisztelik, aki a lovagi erények megtestesítője, de több kisebb vallás is megfér mellette, ha fizetik az egyházi adót és nem minősülnek pogány kultusznak. Az országban működik az inkvizíció, aminek irányítása, a di Avignon ház kezében összpontosul.
Törvények: Az Erények Kódexe alapján ítélkeznek, többnyire vallási parancsolatok és erkölcsi tanítások követését írja elő. Aki a Kódex ellen vét, azt az inkvizíció elé idézik, ahol bizonyítani kell ártatlanságát. Ha ez sikertelen, a vádlottat többnyire élve elégetik. Lopásért, rablásért, csempészetért, ritkán jár halálbüntetés. Nemesek közötti vitás ügyet, többnyire párbajjal döntik el. A bírói szerepkört, egy-egy inkvizítor látja el.
Társadalom: A lovagok és papok, egy helyen állnak a társadalmi ranglétrán, utánuk jönnek a kézművesek és kereskedők, majd a földművesek. Rabszolgaság nincs és tiltják is bárminemű rabszolgatartást vagy kereskedelmet a határaikon belül. Új Avignon négy körzetét egy-egy Rendház igazgatja, ezek név szerint a következők: Északon, a Vörös Rózsa Rendje, Nyugaton a Tűz Keresztjének Rendje, Keleten a Szürke Lovagok Rendje, Délen pedig az Egyetlen Őrzőinek Rendje. A lovagok nagy része, a nemesség köreiből kerül ki. Bár arra is van példa, hogy közember eljuthat odáig, hogy csatlakozhat egy-egy rendházhoz. Eme gyakorlatra, többnyire az Egyetlen Őrzői Rendjében van példa. Az adót, a Rendházi erődökbe fizetik be, az arra kötelezettek és onnan kerül tovább, a di Avignon kincstárba.
Gazdaság: Új Avignon sziget részén, fémmegmunkálás, kőfejtés és fakitermelés folyik. A Fém fegyverek nem olcsóak, és kardokat, vérteket, a lovagok kivételével keveseknek van lehetőségük megfizetni. A szigeten elterülő hegy, gazdag Rubinban, vasércben és némi kén tárnákat is fedeztek fel, bár ebből az anyagból behozatalra szorulnak. Kisebb aranytárnákat is tártak föl, ahonnan folyik a kitermelés. Az elterülő, hatalmas erdőségben erős fák nőnek, amelyekből bútorokat, hajókat és egyéb fegyvereket készítenek. De megtalálható itt a Mahagóni és Ébenfa is, amelyet kereskedelmi célra termelnek ki és szállítják szerte a világon szinte mindenhová. Hajóik hatalmas, robosztus jószágok, ellenállnak az évtizedek és a tenger jelentette veszélynek is. Beszélik, néhány tengerjáró fél évszázada járja a vizeket. A szigetekről, többnyire egzotikus állatokat, növényeket, fa bútorokat, fa alapanyagot szállítanak a kereskedők.
A kontinensre behúzódó földeken az állattartás, földművelés jelenti a komolyabb szerepet. Lótenyésztése jelentős, de tenyésztenek marhákat, juhokat, disznókat. A marhák húsát, az erkölcsi rendelet értelmében tilos fogyasztani, de tejét ihatják. Bőrművességük fejlett, hiszen csapataik nagy része bőrvértekkel rendelkezik. Meg kell említeni az Alapponi parfüm és kozmetikum céheket is, akik jó minőségű illatosító és szépészeti szereket készítenek, egzotikus illatuk és elkészítési módjuk titkossága miatt, vagyonokat fizetnek érte. A méhészet is jelentős, mézet, viaszgyertyát és méhpapírt szintén rakodnak kereskedőhajókra. Behozatalra, elsősorban kénből szorulnak, de kereskednek mindenfélével, ami luxuscikknek számít vagy szükség lehet rá.
Haderő: A lovagok, a megszokott fémvértezetet, kardot és pajzsot viselnek, függetlenül attól, hogy gyalogosan vagy lóhátról harcolnak. A könnyűlovasság, gyalogság, íjászok, jó minőségű bőrvérteket viselnek. Nagy számban alkalmaznak számszeríjászokat is, akik közelről adják le végzetes lövéseiket, a páncélozott ellenséges hadra. Béke időben, szinte évenként rendeznek lovagi tornát, illetve két évenként Rendviadalt tartanak. Ezeken a neves és komoly eseményeken, a rendházak lovagjai mérik össze erejüket és tudásukat más rendházak lovagjaival. Azon nemes, aki egyetlen lovagrendhez sem csatlakozott, de lovaggá ütötték, a di Avignon Ház bandériumában kap helyet háború idején.
Főbb városok:
- Alapponi: a kontinensi rész legnagyobb városa, komoly kereskedelmi központ, a Vörös Rózsa Rendjének székhelye. (jelölése, vörös pötty.)
- Macalast: a sziget nyugati központja, a Tűz Keresztje Rendjének székhelye, hadi kikötő és szárazdokk található itt. (jelölése, kék pötty.)
- Arcalasin: a sziget déli központja, az Egyetlen Őrzői Rendjének székhelye, erődváros, magas tornyairól és állítólagos dönthetetlen falairól híres. (jelölése zöld pötty)
- Hascarnia: a sziget keleti központja, a Szürke Lovagok Rendjének székhelye, kereskedelmi kikötő. (jelölése sárga pötty)
- Avignon: évszázadok óta a főváros, a di Avignon Ház székhelye. (jelölése lila pötty)
Vallás: Az Egyetlen néven emlegetett, férfi istenséget tisztelik, aki a lovagi erények megtestesítője, de több kisebb vallás is megfér mellette, ha fizetik az egyházi adót és nem minősülnek pogány kultusznak. Az országban működik az inkvizíció, aminek irányítása, a di Avignon ház kezében összpontosul.
Törvények: Az Erények Kódexe alapján ítélkeznek, többnyire vallási parancsolatok és erkölcsi tanítások követését írja elő. Aki a Kódex ellen vét, azt az inkvizíció elé idézik, ahol bizonyítani kell ártatlanságát. Ha ez sikertelen, a vádlottat többnyire élve elégetik. Lopásért, rablásért, csempészetért, ritkán jár halálbüntetés. Nemesek közötti vitás ügyet, többnyire párbajjal döntik el. A bírói szerepkört, egy-egy inkvizítor látja el.
Társadalom: A lovagok és papok, egy helyen állnak a társadalmi ranglétrán, utánuk jönnek a kézművesek és kereskedők, majd a földművesek. Rabszolgaság nincs és tiltják is bárminemű rabszolgatartást vagy kereskedelmet a határaikon belül. Új Avignon négy körzetét egy-egy Rendház igazgatja, ezek név szerint a következők: Északon, a Vörös Rózsa Rendje, Nyugaton a Tűz Keresztjének Rendje, Keleten a Szürke Lovagok Rendje, Délen pedig az Egyetlen Őrzőinek Rendje. A lovagok nagy része, a nemesség köreiből kerül ki. Bár arra is van példa, hogy közember eljuthat odáig, hogy csatlakozhat egy-egy rendházhoz. Eme gyakorlatra, többnyire az Egyetlen Őrzői Rendjében van példa. Az adót, a Rendházi erődökbe fizetik be, az arra kötelezettek és onnan kerül tovább, a di Avignon kincstárba.
Gazdaság: Új Avignon sziget részén, fémmegmunkálás, kőfejtés és fakitermelés folyik. A Fém fegyverek nem olcsóak, és kardokat, vérteket, a lovagok kivételével keveseknek van lehetőségük megfizetni. A szigeten elterülő hegy, gazdag Rubinban, vasércben és némi kén tárnákat is fedeztek fel, bár ebből az anyagból behozatalra szorulnak. Kisebb aranytárnákat is tártak föl, ahonnan folyik a kitermelés. Az elterülő, hatalmas erdőségben erős fák nőnek, amelyekből bútorokat, hajókat és egyéb fegyvereket készítenek. De megtalálható itt a Mahagóni és Ébenfa is, amelyet kereskedelmi célra termelnek ki és szállítják szerte a világon szinte mindenhová. Hajóik hatalmas, robosztus jószágok, ellenállnak az évtizedek és a tenger jelentette veszélynek is. Beszélik, néhány tengerjáró fél évszázada járja a vizeket. A szigetekről, többnyire egzotikus állatokat, növényeket, fa bútorokat, fa alapanyagot szállítanak a kereskedők.
A kontinensre behúzódó földeken az állattartás, földművelés jelenti a komolyabb szerepet. Lótenyésztése jelentős, de tenyésztenek marhákat, juhokat, disznókat. A marhák húsát, az erkölcsi rendelet értelmében tilos fogyasztani, de tejét ihatják. Bőrművességük fejlett, hiszen csapataik nagy része bőrvértekkel rendelkezik. Meg kell említeni az Alapponi parfüm és kozmetikum céheket is, akik jó minőségű illatosító és szépészeti szereket készítenek, egzotikus illatuk és elkészítési módjuk titkossága miatt, vagyonokat fizetnek érte. A méhészet is jelentős, mézet, viaszgyertyát és méhpapírt szintén rakodnak kereskedőhajókra. Behozatalra, elsősorban kénből szorulnak, de kereskednek mindenfélével, ami luxuscikknek számít vagy szükség lehet rá.
Haderő: A lovagok, a megszokott fémvértezetet, kardot és pajzsot viselnek, függetlenül attól, hogy gyalogosan vagy lóhátról harcolnak. A könnyűlovasság, gyalogság, íjászok, jó minőségű bőrvérteket viselnek. Nagy számban alkalmaznak számszeríjászokat is, akik közelről adják le végzetes lövéseiket, a páncélozott ellenséges hadra. Béke időben, szinte évenként rendeznek lovagi tornát, illetve két évenként Rendviadalt tartanak. Ezeken a neves és komoly eseményeken, a rendházak lovagjai mérik össze erejüket és tudásukat más rendházak lovagjaival. Azon nemes, aki egyetlen lovagrendhez sem csatlakozott, de lovaggá ütötték, a di Avignon Ház bandériumában kap helyet háború idején.
Főbb városok:
- Alapponi: a kontinensi rész legnagyobb városa, komoly kereskedelmi központ, a Vörös Rózsa Rendjének székhelye. (jelölése, vörös pötty.)
- Macalast: a sziget nyugati központja, a Tűz Keresztje Rendjének székhelye, hadi kikötő és szárazdokk található itt. (jelölése, kék pötty.)
- Arcalasin: a sziget déli központja, az Egyetlen Őrzői Rendjének székhelye, erődváros, magas tornyairól és állítólagos dönthetetlen falairól híres. (jelölése zöld pötty)
- Hascarnia: a sziget keleti központja, a Szürke Lovagok Rendjének székhelye, kereskedelmi kikötő. (jelölése sárga pötty)
- Avignon: évszázadok óta a főváros, a di Avignon Ház székhelye. (jelölése lila pötty)
Cerebro- Adminisztrátor
- Hozzászólások száma : 1406
Hozzászólások régi : 109
Korábbi szint/kredit : 2.szint - 6 kredit
Aktuális szint/kredit : 11.szint - 25 kredit
Reputation : 5
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Cerebro
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Mindegyik és egyik sem
Re: House di Avigon (Nagy ház)
Ház neve: di Avignon
Kereskedelem:
- Export:
- Gabona: Miller Ház
- Méz: Miller Ház, Peregrin Ház
- Fa: Chromixen Ház
- Viaszgyertya: Peregrin Ház
- Méhpapír: Peregrin Ház
- Import:
- Bor: Miller Ház
- Burgonya: Peregrin Ház
- Madártoll pennák: Peregrin ház
- Gyógynövények: Peregrin Ház
- Kén: Miller Ház
- Selyem: Masaari-Singh Ház
- Só: Masaari-Singh Ház
- Fűszerek: Masaari-Singh Ház
- Üveg: Masaari-Singh Ház
- Festék anyagok: Masaari-Singh Ház
Szövetséges házak:
- Miller Ház: Szövetség, Johannes di Avignon, Yrsa jegyese.
- Chromixen Ház: Szövetség, a kalózkodásból származó javakat felvásárolja ---> ebből csak a szövetségi egyezmény ismert.
- Eagleway Ház: Szövetség, Gilbert di Avignon az Eagleway Ház egyik mellékági leány jegyese.
- Peregrin Ház: ha a Peregrin Ház támadás áldozatává válik, a di Avignon Ház belép a háborúba, a Peregrin Ház javára, ismeretlen információ a többi ház számára.
Semleges házak:
- Penthagast Ház
- Pearlwater Ház
- Evergreen Ház
- Belmont Ház
- Ramírez Ház
- Masaari-Singh Ház, baráti viszony
Ellenséges házak:
- Carter Ház: jelenleg teljes kereskedelmi embargó van érvényben, a béke záloga Kiratix, Új Avignonban való tartózkodása, ahol az Egyetlen hitére nevelik Avignon városban. Emellett, ha a Carter Ház agresszor szerepben, háborút kezdeményezne, a di Avignon Ház, azonnal hadat üzen a Carter Háznak.
Egyéb megjegyzések:
- A Carter Házzal való ellenséges viszony fennállásának oka, hogy szomszédos, pogány hatalomnak van titulálva, az emberáldozatok sokszínű gyakorlata miatt. Portyák nem indulnak a Ház ellen.
Adók az 50%, többnyire a Peregrin Háztól vásárolt burgonya 50%-a ( éves szinten )
Kereskedelem:
- Export:
- Gabona: Miller Ház
- Méz: Miller Ház, Peregrin Ház
- Fa: Chromixen Ház
- Viaszgyertya: Peregrin Ház
- Méhpapír: Peregrin Ház
- Import:
- Bor: Miller Ház
- Burgonya: Peregrin Ház
- Madártoll pennák: Peregrin ház
- Gyógynövények: Peregrin Ház
- Kén: Miller Ház
- Selyem: Masaari-Singh Ház
- Só: Masaari-Singh Ház
- Fűszerek: Masaari-Singh Ház
- Üveg: Masaari-Singh Ház
- Festék anyagok: Masaari-Singh Ház
Szövetséges házak:
- Miller Ház: Szövetség, Johannes di Avignon, Yrsa jegyese.
- Chromixen Ház: Szövetség, a kalózkodásból származó javakat felvásárolja ---> ebből csak a szövetségi egyezmény ismert.
- Eagleway Ház: Szövetség, Gilbert di Avignon az Eagleway Ház egyik mellékági leány jegyese.
- Peregrin Ház: ha a Peregrin Ház támadás áldozatává válik, a di Avignon Ház belép a háborúba, a Peregrin Ház javára, ismeretlen információ a többi ház számára.
Semleges házak:
- Penthagast Ház
- Pearlwater Ház
- Evergreen Ház
- Belmont Ház
- Ramírez Ház
- Masaari-Singh Ház, baráti viszony
Ellenséges házak:
- Carter Ház: jelenleg teljes kereskedelmi embargó van érvényben, a béke záloga Kiratix, Új Avignonban való tartózkodása, ahol az Egyetlen hitére nevelik Avignon városban. Emellett, ha a Carter Ház agresszor szerepben, háborút kezdeményezne, a di Avignon Ház, azonnal hadat üzen a Carter Háznak.
Egyéb megjegyzések:
- A Carter Házzal való ellenséges viszony fennállásának oka, hogy szomszédos, pogány hatalomnak van titulálva, az emberáldozatok sokszínű gyakorlata miatt. Portyák nem indulnak a Ház ellen.
Adók az 50%, többnyire a Peregrin Háztól vásárolt burgonya 50%-a ( éves szinten )
Cerebro- Adminisztrátor
- Hozzászólások száma : 1406
Hozzászólások régi : 109
Korábbi szint/kredit : 2.szint - 6 kredit
Aktuális szint/kredit : 11.szint - 25 kredit
Reputation : 5
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Cerebro
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Mindegyik és egyik sem
Re: House di Avigon (Nagy ház)
Az Ispotályos Lovagrend
K.u. 275-ben egy a nyugati tartományokban, a fejét felütő járvány fenyegette Új Avignon-t. A Sirató néven emlegetett kór, gyorsan szedte az áldozatait és igen gyorsan terjedt emberről emberre. A gyógyulásra és a járvány megállítására nem igen volt kezdetben lehetőség, amíg egy női orvos rájött a betegség megállításának titkára. Egy nyugati kikötőben veszteglő hajó volt a fertőzés kiinduló pontja és a betegség abba az irányba haladt, amerre a legénység éppen felütötte a fejét, hogy pihenő idejét töltse. K.u. 277- re a fertőzést sikerült megállítani, köszönhetően a hölgy, (akit történetesen Miranda von Steinernek hívtak) szervezői munkájának. S bár K.u. 278-ban életét vesztette, tiszteletére alakult meg az Ispotályos Lovagrend.
Munkájukat tekintve, kezdetben a befutó hajókat vizsgálták át, hogy megakadályozzák a korábbihoz hasonló fertőzések kitörését és a beteg emberek ápolását, gyógyítását tartották szem előtt. Napjainkban már kiterjedtebb a Lovagrend munkaköre. Minden nagyobb városban található rendházi kórház, ahol az ispotályosok működnek, de emellett befogadják a szegényeket és az árvákat, akiknek munkát, képesítést, kosztot és kvártélyt adnak. Az Ispotályos Lovagrend sok embernek ad munkát, ezzel megelőzve az utcai söpredék kialakulását. Az is előfordul, hogy szegényebb családok, nem kívánt sokadik gyermeküket az Ispotályba adják.
A szegény emberek inkább lépnek az Ispotályos szolgálatába, mintsem az utcára kerüljenek és éhezzenek vagy koldulni, lopni, rabolniuk kelljen. Hiszen az ispotályban komoly tisztségeket is szerezhetnek szorgalmas és kitartó munkával. Sőt, arra is lehetőség adódik, hogy egy közrendi, ispotályos tagot, a lovagok körébe emeljenek. Az Ispotályos Lovagrend tagjának lenni megtiszteltetés, nem egy befolyásos család dönt úgy, hogy tagjai belépnek a rendbe.
Az Ispotályos Lovagrend hierarchikus felépítése.
Az Ispotályos Lovagrend Oltalmazója: a lovagrend nagymestere jelenleg,
- Christine Alizia di Avignon
Ispotályos Kardtestvér: a lovagok katonai parancsnoka
- ?? ( egyeztetés után, készíthető ide karakter )
Ispotálymester: a gyógyítói divízió vezetője
- ??
Magiszter: a tanítói és képzési munkálatok főkoordinátora
- ??
Építőmester: az útépítéséért, javításért és építkezésekért felelős vezető.
-??
Őrkapitány: egy adott terület védelméért felelős lovag, a rábízott egységek parancsnoka
- Johannes di Avignon
- ??
- ??
Ispotályos Lovag: minden lovag, aki a rend tagja. Egy -egy Őrkapitány alárendeltje
Ispotályos talpas: olyan polgárok, akik az Ispotályos rend katonai szervének tagjai: árvák, elszegényedett emberek, tönkrement kereskedők, akik alkalmasak katonai szolgálatra.
- Lehetőségük van Ispotályos Lovaggá válni. Ispotályos lovagot előléptethetnek Őrkapitánnyá, majd Ispotályos Kardtestvéré.
Ispotályos: olyan polgárok, akik az Ispotályos rend gyógyító szervének tagjai: nők, férfiak, vegyesen lehetnek nemesi vagy közrendi származásúak.
Ispotályos nővér: olyan polgárok, akik az Ispotályos rend gyógyítói szervének tagjai: árvák, elszegényedett emberek, ha alkalmasak a gyógyítói szolgálatra.
- Ispotályos nővérből, lehet Ispotályossá válni, majd kellő tudással és szolgálati idővel Ispotálymesterré válhat.
Építők: olyan polgárok, akik az Ispotályos rend építészeti szervének a tagjai: férfiak, árvák, elszegényedett emberek, lecsúszott kereskedők.
Földművesek: olyan polgárok, akik az Ispotályos rend majorságaiban dolgoznak. ( az adott majorságban családokká szerveződnek, a családok gyakran látják el árvák nevelését, amíg elég idősek lesznek ahhoz, hogy az Ispotály valamelyik szervezetébe léphessen és ott folytassák a képzését, de gyermekeiknek is van lehetősége az előrelépésre. )
Kézművesek: olyan polgárok, akiik az ispotályos rend ipari egységeiben dolgoznak ( ők látják el a szükséges felszerelésekkel az Ispotályos rendet: szerszámok, fegyverek, vértek, nyergek, szekerek stb stb )
Az Ispotályos Lovagrend az egyik legelterjedtebb lovagrend Új Avignon területén. Háború idején, ők az utolsók, akik hadba vonulnak, lovagjaik ennek ellenére jól képzettek. A többi rend lovagjaitól, gyakran kapnak baráti kihívásokat. Az Ispotályos talpasok, lándzsákkal, kör alakú pajzsokkal és íjakkal vannak felszerelve. Kiképzésüknek hála, kiváló morállal rendelkeznek és remekül védekeznek.
Gazdaság: Részben az "állam" tartja fenn, más részben nemesi családok adományaiból vagy éppen a rendben szolgáló lovagok birtokairól kapják a szükséges javakat. A majorságoknak köszönhetően, élelmezés ügyileg és ruházkodásilag önellátóak. Legnagyobb birtokaik Új Avignon kontinensi részén találhatóak, ahol az állattartás és földművelés virágzik.
A Magiszter és az alá tartozó Magisztrátus, a szükséges adminisztrációs szakemberek képzését látják el. Ezért fordulhat elő, hogy egy kikötőváros vámhivatalában, az írnok öltözetén, az Ispotályos Lovagrend címere látható.
Az Ispotályos Lovagrend címere:
Fuchida Kenjirou- 2. szint - 6 kredit
- Hozzászólások száma : 166
Hozzászólások régi : 0
Reputation : 0
Join date : 2015. Feb. 05.
Karakteradatok
Főkarakter: Fuchida Kenjirou
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok:
Re: House di Avigon (Nagy ház)
08. House di Avigon – rubint – vérmágia, képes a vért formázni, alakítani, emberi vérből 1 litert, állatiból 10-et 10 méteres sugarú körben. Egyelőre csak olyan vérrel képes bármit tenni, ami szervezeten kívül van, vagy pedig sebből folyik.
Cerebro- Adminisztrátor
- Hozzászólások száma : 1406
Hozzászólások régi : 109
Korábbi szint/kredit : 2.szint - 6 kredit
Aktuális szint/kredit : 11.szint - 25 kredit
Reputation : 5
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Cerebro
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Mindegyik és egyik sem
Re: House di Avigon (Nagy ház)
Bővítés
Kultúra, vallás, művészet és betekintés az inkvizícióba
Kultúra
A Gótok a mai Új Avignon területére, valamikor a Kataklizma előtt jó 300 esztendővel érkeztek. Pontos származásuk ismeretlen, legalábbis az idő homályába vész, de az biztos, hogy az akkor ott lakók, örömmel fogadták a Gótok érkezését. A Gót kultúra, hamar teret hódított az őslakosok körében is, akik kezdetleges földműveléssel, állattartással foglalkoztak. A Gótok, azonban sok reformötlettél érkeztek és virágzó városok kezdtek kiemelkedni a kezdetleges kistelepülésekből. Elmondható, hogy amihez az érkezők nyúltak, az hamar virágozni, fejlődni kezdett.Az akkori nemesség, örömmel vették a családjaikba házasulandó Gótokat, így a nemesség igen gyorsan asszimilálódott. Háromszáz esztendő elég volt ahhoz, hogy az akkor Avignonnak ( feltehetően a Gótok őshazájának egyik fontos település neve lehetett ) nevezett terület, virágkorát érje. A lovagok voltak a vezető réteg, a papság következett szorosan mögöttük, de akár napjainkban nem kimondottan mögöttük, inkább mellettük. A kézművesek és a kereskedők, jórészt még napjainkig a korábban itt lakók genetikai örökségét képviselik, de már áthatotta a filozófiájukat, a viselkedésüket a Gót kultúra.
Nyelv: A Gót nyelv, gazdag kifejezésvilággal rendelkezik. Szókincsük több ezer szóra tehető, amit szívesen csűrnek csavarnak, nyakatekert mondatszerkezetekkel. Káromkodás, vagy durva, obszcén szavak ritkán vagy inkább egyáltalán nem szerepel a szókincsükben. Ha valakit mégis sértegetni akarnak, azt burkolt, ilyen-olyan elrejtett utalásokkal teszik. Aki nem beszéli a Gót nyelvet, az a sértést nem fogja felvenni, ugyanis képtelen felfogni, hogy őt sértegették. Nem azért, mert olyan különbség lenne a két fél intellektusában, hanem mert kifinomult érzékkel, szinte művészi módon sértegetik ellenlábasaikat. A Gót nyelvnek jelenleg két ismert változata van, az alsó gót, amit a köznép használ, és a felső gót, amit a nemesség és a papság művel igen magas szinten. Szókincsük nagyjából ugyan az és fedi egymást a kettő, az utóbbit azonban az arisztokrata precízség járja át, míg előbbit, inkább a praktikusság jellemzi.
Filozófia: Életfelfogásukat, már a korai években is, leginkább az imádkozz és dolgozz gondolat határozta meg. Ez leginkább szorgalmukat és vallásosságukat tükrözi. Szó sincs arról, hogy merev, karót nyelt típusú emberek lennének, bár közöttük is vannak konzervatív felfogásúak, akik társasága nem mondható éppen szórakoztatónak. Életfelfogásuk nem ismeri a lustaságot és a semmit tevést, ahogyan távol áll tőlük az ateizmus is. Munkaszerető emberek, akik azért nem vetik meg a szórakozást sem. Meg vannak győződve, hogy munkájuk meghozza a gyümölcsét és folyamatosan, a világ jobbításán törekednek.
Írásbeliség és oktatás: A Gót kultúra része az is, hogy alacsony soraikban az analfabetizmus. A nemesség, papság, kézművesek és kereskedők köreiben ismeretlen fogalom az írástudatlanság. Még a földművesek is tudnak írni, bár ők sosem szentelnek annyi időt az efféle ismeretekre, mint a társadalom magasabb rétegei. Az oktatás leginkább az Ispotályos Lovagrend kezében összpontosul, a gyermekeket írni, olvasni és számolni tanítják. A tehetségesnek bizonyulókat tovább képzik az állami adminisztráció szükségletei alapján.
Építészet: A Gót építészet csodáit, Avignon városában érheti utol az ember. Ismert a csatornaépítés, jó minőségű utakat építenek. Épületeiket szeretik fehérre meszelni, bár ez a szokás, az Egyetlen hitének elterjedése után épült az építészeti szokásokba. Templomaik kellően nagyok ahhoz, hogy sokan elférjenek benne, kiváló akusztikával rendelkeznek, azonban ritkán díszesek. Sosem díszítik arannyal vagy nemesfémekkel az épületeiket. Épületeik falai erősek, szinte a legrozogább parasztviskó is rendelkezik, valamilyen vízelvezető vagy vízgyűjtő csatornázással. A gazdagabbak megengedhetik maguknak a belső udvart, aprócska szökőkúttal vagy medencével.
Ünnepek:
Arató Napok: Az aratás után, a bőség élvezetére, a munka fáradalmainak kipihenésére rendezett ünnepség. Minden faluban más és más módon kerül megrendezésre, attól függően, hogy mit termelnek. A mulatság, többnyire két napon keresztül tart: ilyenkor, játékos vetélkedőkkel szórakoztatják a fiatalabbakat, a főtéren szabadtéri sütés-főzés folyik, az idősebbek régi történetekkel, mesékkel szórakoztatják a gyermekeket, de kisebb-nagyobb vásárok is előfordulnak. Egy szó mint száz, ilyenkor megbolydulnak a települések, mint megannyi méhkas. A harmadik napon, templomba mennek és hálát adnak az Egyetlennek, hogy megtartotta őket erényben, erkölcsben és békében, valamint megköszönik az Öreg Isteneknek a bő termést és kérik a következő szezonra a jó időt.
Fényesség Napja: Az Egyetlennek szentelt nap, amikor a falu/város papja által celebrált újévi köszöntő ünnepséget tartanak. A dolog összefügg az Ispotályos Lovagrend munkájával, a templomok ilyenkor ugyanis megtelnek a hívekkel, közös imádság és éneklés után az egyház, az Ispotályos Lovagrenddel karöltve, ételt és italt oszt.
Az Öreg Istenek Napjai: Új Avignon megalakulása előtt tisztelt istenek és istennők napjai. Ezek különböző kisebb ünnepek, egyes helyeken tartják, máshol nem. Senkit, semmilyen retorzió nem ér, ha megtartja az ünnepet. Például, a Mézföldeken, minden évben megtartják Arandill Menyegzőjét a termékenység és bőség istennőjének ünnepét. Vannak, akik erre a napra időzítik esküvőjüket is, megint más beszámolók szerint: kilenc hónappal az ünnepség után, igen gyakran születnek gyermekek. Vagy az se ritka, hogy Lovagi tornák előtt, az Egyetlenhez szóló imádság után, a hívő lovagok, Estratoht segítségét kérik, hogy karjukat erővel, szívüket bátorsággal telítse és ne hagyja el őket az ütközet pillanatában sem.
A Vetés Napja: A vetés utáni kisebb ünnepség, amikor a falvakban éjbe forduló tánccal és mulatságokkal töltik a napjukat. Inkább vidéken tartják, városokban nem jellemző.
Vallás
A Kataklizma után történt események, felborították a mára Öreg Isteneknek nevezett istencsalád körül kialakult hitvilágot. Egyes csoportok, bizonyos istenek anti-aspektusát kezdték tisztelni, mások féktelen erőszakhullámot vagy szexkultuszokat építettek egy-egy hamisan, eltorzított istenség köré. I. Philippe di Avignon, hosszú évek során, végül felszámolta a pogány kultuszokat. A rendet, az Egyetlen hitének bevezetésével erősítette meg. A szigorú erkölcsi és erényeket diktáló parancsolatokkal, a korábban kialakult vallási fertő kialakulását igyekezett megelőzni. Ugyanakkor az Öreg Isteneknek titulált korábbi istencsaládot sem vetették el, mindössze az Egyetlen lett az uralkodó entitás, a legfőbb istenség. ( Úgy képzeljétek el a dolgot, mint a katolikus egyházban a szentek helyzetét. Lehet hozzájuk közbenjárásért, védelemért imádkozni, de Istent és Jézust tartják a legfőbb entitásnak. Egyes hívők, például nem is ismerik a szentekhez szóló imákat. )
Az Egyetlen ábrázolása: Többnyire trónon ülő nemes úrnak, vagy kezében pajzsot és kardot tartó lovagnak ábrázolják. Szobrain, festményein sosem dolgozzák ki az arcát, így időnként fazéksisakban ábrázolják. Többségében kőből faragják szobrait, fát, lévén az éghető és sérülékeny, sosem alkalmaznak a szobrok létrehozásához. Egy-egy kovácsmester mesteri szobrokat készít fémből, ezek azonban ritka műremekek és áruk gyakran a csillagos ég.
Az Öreg Istenek ábrázolása: Általában, az istenség aspektusára hangsúlyozva ábrázolják őket. Arandill felelhető szobrai, például lenge ruhában, kezében érett, telt búzakalászt tartva ábrázolják az istennőt. Estratoht, az erő és vitézség istenét, fiatal, erőteljes férfiúnak ábrázolják, kezében sokszor kard vagy éppen magasra tartott diadalkoszorú. Mahlandor-t, a szerencse istenét, bőségszaruval a kezében ábrázolják.
Az azonban igaz a társadalomra, hogy leginkább az Egyetlen imádata a megszokott és inkább nevezhető Új Avignon monoteista, mint politeista területnek.
Más istenek imádata és az Inkvizíció:
Ez talán a legfurcsább Új Avignonban, az Egyetlen imádata mellett, megtűrnek más vallási csoportokat is, ha azok megfelelnek bizonyos követelményeknek. Egy betelepülő család, aki teljesen más vallás szerint él, köteles megjelenni az inkvizíció előtt. Számot kell adnia vallása szertartásainak szokásairól, az imádság során alkalmazott eszközökről, tanokról. Ha ezek nem mennek szembe az Egyetlen által előírt erényekkel, erkölcsi kérdésekkel, nem tartalmaznak ember áldozatot, véráldozatot és nem szexkultusz, nem ír elő erőszakos szertartás rendet, úgy bizonyos adó fejében, a vallását megtartva és szabadon gyakorolva letelepedhet Új Avignonban. Azonban hitét nem tanúsíthatja, nem prédikálhat és nem folytathat hittérítő munkát. ( Magyarul, senki nem szól egy büdös szót sem azért, ha valaki reggel ötkor imádkozik az udvarában. Ha azonban a szomszédját azzal traktálja, hogy milyen jó az ő vallása és kövesse inkább xy istenének a hitét, nagyon gyorsan egy szigorúbb inkvizíciós tárgyaláson kaphatja magát. ) Ha a betelepülő hite nem megy át a szűrésen, azon kívül, hogy kiutasítják az országból, semmilyen retorzióra sem kerül sor. ( Erre az inkvizíciónak akkor is lehetősége van, ha a betelepülő egyébként nemesi származású! ) Ha a betelepülő, elhallgatta vallásának olyan részleteit, amelyek a szűrőn megbuktatták volna és későbbiekben a gyakorlására fény derül, az illetőt elviszi az inkvizíció és tárgyalását követően előfordulhat, hogy máglya általi halálra ítélik.
Az Eretnekség:
Eretnekségnek nevezik Új Avignonban, ha egy korábban Egyetlen hitű, elveti vallását és egy el nem fogadott vallás tanait kezdi követni, hirdetni. Az Inkvizíciós tárgyalásnak kétféle kimenetele lehet:
a., a vallás szembe megy az Egyetlen hitével, az eretnekség bizonyítottnak találtatik és az Eretneket, gyakran a családjával együtt, a település főterén megégetik.
b., a vallás nem megy szembe az Egyetlen hitével, de az inkvizíció nem sorolja az elfogadott vallások közé ( mondjuk az Egyetlen hitének egy módosult változata ) az Eretnekség vádját Tévelygésre módosítják és lehetőséget kap az illető, hogy számot adjon hitéről annak forrásáról, ( mintha betelepülő lenne és át kellene mennie az Inkvizíciós szűrésen ) ha Tévelygőként elbukik, visszaminősítik Eretnekké és máglyahalálra ítélik. Ha sikerrel jár és az Inkvizíció elfogadja követhető vallásként, úgy adó fejében követheti vallását, de nem taníthatja.
Az Avignoni Zsinat:
Az Eretnekséget elkerülendő, az egyház ötévente zsinatot tart. A vallási gondolkodók, itt vethetik fel megvitatandó eszméiket, vallási reformötletüket és úgy általában minden olyasmit, ami vallással kapcsolatos. Igen harsány viták és intenzív tárgyalások szoktak folyni eme eseményen. Az ilyen vitákon érvényben van a Religio Veto, vagyis szabadon lehet vitázni, mindenféle retorzió nélkül a felmerülő témákkal kapcsolatban. A zsinatról kilépve, ha egy témával kapcsolatban, a zsinat Silencio-t határozott, arról többet nem lehet beszélni. Öt év múlva, a következő zsinaton, ismét fel lehet vetni a gondolatot, ha ekkor is Silencio-val záródik a téma, azt többet a zsinaton sem lehet megvitatásként felvetni. Ha ez mégis megtörténik, akkor Tévelygés vádjában kerül Inkvizíció elé, a téma felvetője.
Az Avignoni Zsinat három héten keresztül zajlik, ez idő alatt minden nap napirendi pontok vannak, amiket megvitatnak.
Érdekesség: Három zsinat óta, egyetlen témával kapcsolatban sem határoztak Silencio-t.
_________________
Egyéb karakterek:
X-diák: Alicia Juliet Silberson
Ékkövek Birodalma: Gregor di Avignon
Fuchida Kenjirou- 2. szint - 6 kredit
- Hozzászólások száma : 166
Hozzászólások régi : 0
Reputation : 0
Join date : 2015. Feb. 05.
Karakteradatok
Főkarakter: Fuchida Kenjirou
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok:
Similar topics
» House Chromixen (Nagy ház)
» House Miller (Nagy ház)
» House Peregrin (Nagy ház)
» House Pentaghast (Nagy ház)
» House Eagleway (Nagy ház)
» House Miller (Nagy ház)
» House Peregrin (Nagy ház)
» House Pentaghast (Nagy ház)
» House Eagleway (Nagy ház)
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.