Frakciók > Mandaloriai Birodalom
1 / 1 oldal • Megosztás
Frakciók > Mandaloriai Birodalom
Mandalóriai Birodalom
Uralkodó: Mand’alor (Mandalore)
Beszélt nylevek: Mando’a (mandaloriai), Közös
Klánok: Dxun(Sötétzöld) , Kelborn (Sötétlila), Awaud (Világoskék), Ordo (Vörös), Rodarch (Sárga), Sharratt (Sötétkék), Varad (Barna) , Gedyc (Narancssárga), Cadera (Szürke), Deshra (Fehér), Beroya (Világoslila), Lone (Világoszöld), Vizla (Fekete)
Kasztok: Felderítő, Harcos, Őrharcos
Rangok:
- Verd'ika (Közlegény): A legalacsonyabb rendfokozat, amit frissen képzett katonáknak adnak. Háború idején olyanoknak is adják, akik még nem estek át a verd’goten szertartáson.
- Verd (Tizedes): Ugyan azt a szót használják, mint a „harcos”-nak. A Verd egy kompetens, magasan képzett katona.
- Alor'uus (Szakaszvezető): A legelső tiszthelyettesi rendfokozat. Gyakran vezetnek 4 fős (tűzcsoport), 8 fős (osztag) vagy 13 fős (őrjárat) csapatokat.
- Ruus'alor (Őrmester, gyűjtőnév): Ez a rendfokozat egy veterán katonát és harcost takar. Leggyakrabban 8 vagy 13 fős csapatokat vezet. Ő felelős az alapvető fegyelem fenntartásáért valamint összekötő a magasabb rangú Mandalóriaiak és a hétköznapi katonák között.
- Ruus'alor (Őrmester)
- Tratur'uus'alor (Törzsőrmester)
- Jatne'ruus'alor (Főtörzsőrmester)
- Sol'ruus'alor (Zászlós)
- Kando'ruus'alor (Törzszászlós)
- Ver'alor (Főhadnagy, gyűjtőnév): Ez az első tiszti rangfokozat. Általában egy szakaszt vezet, aminek a létszáma 25-től 50 főig terjed, plusz a mellérendelt járművek.
- T'ad'ver'alor (Hadnagy)
- Ver'alor (Főhadnagy)
- Alor'ad (Százados): Egy századnyi erősségű egységet vezet, a létszám itt 80-tól 200 főig terjed, plusz a mellé rendelt járművek. Legtöbbször ezek a nők vagy férfiak, több évnyi szolgálatot teljesítettek egy klánban, és már több csatán bizonyították rátermettségüket.
- Kando'alor (Őrnagy): A Kando’alor századparancsnoki rangot tölt be. Néha három századig terjedő zászlóaljak vezetője. Ez 500-tól 600 főt jelent, plusz járműveket.
- Akaan'alor (Ezredes): Az Akaan’alor egy kiemelkedő századparancsnok, aki ezred méretű csapatoknak parancsol, ami 1.500-tól 3.000 főig terjed, plusz a harci gépezetek. A klánok alvezérei is ilyen rangot töltenek be.
- Ver'akaan'alor (Alezredes)
- Akaan'alor (Ezredes)
- Aliit'alor (Tábornok / Klán vezér): Az Aliit’alor egy személyben magas rangú tábornok és az általa képviselt klán vezetője. A klánjának méretétől függően parancsolhat brigád méretű egységeknek (3-5.000 fő), hadosztály méretű egységeknek (10-15.000 fő), hadtest méretű egységeknek (20-40.000 fő) vagy akár egész hadseregnek (80-200.000 fő).
- Mand'alor (Egyeduralkodó / a Szuper Kommandó vezetője): Az egyetlen és végső rangot, a Mand’alor-t, csak egyetlen férfire vagy nőre ruházhatják rá, két ilyen rangú személy nem létezhet egy időben. Ő vezeti a birodalmat háborús és békeidőben egyaránt. A mandalóriai társadalmi élet legmagasabban elhelyezkedő tagja, katonai oldalon pedig a mandalóriai harci egységek legfőbb parancsnoka.
A Mand’alor az egyetlen, aki Hadjáratot indíthat. Ő az egyetlen, aki egy klán vezetőjére a dar’mandát kimondhatja. Valamint ő az egyetlen, aki kiválogathatja, hogy ki kerüljön ori’ramikad kiképzés alá.
Harci kiképzés:
Közkatonák:
A mandalóriai gyerekek képzése korán, 6-7 éves korban, elkezdődik. Általában ez azon a harci bázison történik, ahol született, vagy amelyik a klánjának a fennhatósága alá tartozik. Katonai szolgálatot csak azután tölthetnek be, miután átestek a verd’goten szertartáson, és úgymond felnőtté váltak.
Minden bázison három féle képzést tartanak. Az első kategóriába a fizikailag gyengébb személyek kerülnek, belőlük lesznek a felderítők. Ezek általában könnyű harci páncélt kapnak, elsősorban lőfegyveres képzést, közelharcit csak másodlagosan, valamint műszaki ismereteket, túlélési ismereteket és űrhajóvezérlést tanulnak. A második kategóriába tartozó személyek közepes nehézségű harci páncélt kapnak, az ő esetükben a távolsági és a közelharci képzés ugyan akkora mértékben történik, és nagyjából ebben ki is merül, esetleg még járművezetést is tanulhatnak. A harmadik kategória már kicsit specifikusabb a többinél. Őrharcosnak ugyanis csak akkor képeznek valakit, ha bizonyos feltételeknek megfelel. Ezek pedig a következők:
- Jó teherbírás, lévén ezek a katonák nehézpáncélt kapnak.
- Fedhetetlen jellem, hiszen ezek a katonák töltik be a harci és nem harci bázisokon a rendfenntartói szerepet, így nem cselekedhetnek indulatból vagy olyat, amivel szabályt szegnének.
Az őrharcosok kemény fizikai kiképzést, távolsági és közelharci képzést, valamint folyamatos pszichológiai képzést kapnak, hogy a lehető legjobban tudják ellátni a feladatukat.
Rabszolgák:
A Mandalóriai Birodalomban egy rabszolgának csak akkor van esélye mandalóriaivá válni és harci kiképzést kapni, ha egy kiképző tiszt, vagy magasabb rangú személy lát benne potenciált és elviszi egy harci bázisra, hogy kiképezzék. Ebben az esetben ugyan olyan kiképzést kap, mint bárki más, és ha két évig semmiféle bűntettet nem követ el, akkor a klán vezető befogadja a klánjába, és onnantól fogva őt is mandalóriainak tekintik.
Szuper kommandó:
Az uralkodó elit harci egysége és egyben testőrgárdája. A pontos számuk ismeretlen, és valaki csakis úgy kerülhet be, ha maga a Mandalore választja ki. Ezt követően egy rettentően nehéz kiképzőidőszak következik, amíg nem kerül a régebbi tagokkal egyenlő szintre. Ezek a katonák a legkiválóbbak a birodalomban távolsági és közelharc szempontjából, műszaki ismeretekben és járművezetésben. Minden képzést megkapnak egyben, a felderítőit, a harcosit és az őrharcosit is. Ugyanakkor a legújabb felszerelésekhez és technológiákhoz is hamarabb hozzájutnak, mint bármelyik másik katona. Parancsot pedig egyedül a Mandalore adhat nekik.
Alapvető törvények, erkölcsi normák:
A mandalóriai nép legalapvetőbb törvényeit a Resol’nare tanok adják. Ezt minden mandalóriainak be kell tartania, valamint mindenki másnak is aki mandalóriai területen belül tartózkodik. Ezek a tanok a következők:
- A páncél viselésének és karbantartásának fontossága. Egy mandalóriai számára a páncél az, ami megmutatja, hogy ő harcos, valamint azt is, hogy melyik klánba tartozik. Éppen ezért a viselése és a karbantartása roppant fontos. Az egyik legnagyobb sértés, amit egy mandalóriaira lehet mondani az, ha a páncélját gúnyolják.
- A Mando’a beszélése. A birodalom határain belül az elsődlegesen használt nyelv az a mandalóriai. A kisgyerekektől a rabszolgákig mindenkinek meg kell ezt tanulni és kell tudnia beszélnie. Politikai vendégek esetében engedékenyebbek, de határozottan jó pont, ha valaki meg tud szólalni ezen a nyelven (protokoll droidok nem számítanak).
- Önmaga és a család védelme. A mandalóriaiak egy harcias nép, de a közéletben a családot és annak fontosságát nagyon magasra helyezik. Arról nem is beszélve, hogy nagy gyalázat, ha valaki nem képes a saját családját megvédeni, vagy önnön magát.
- A gyermeket mandalóriainak kell nevelni. A családot azért is tartják fontosnak, mert a gyermekek fontosak a birodalom túlélésének szempontjából. Minden családos felnőtt komolyan kell vegye, hogy a gyermekét a valódi mandalóriainak nevelje.
- Közreműködni a klán jóléte érdekében. [/b] Egy mandalóriainak a második családja a klánja. Akár beleszületett, akár befogadták, de kötelessége mindent megtenni a klánjának jóléte érdekében.
- Eleget tenni a Mand’alorok hívásának, és menetelni az ügyük érdekében. A legnagyobb bűn, amit egy mandaloriai elkövethet az a Mandalore parancsának a megtagadása. Ez egyet jelent a halálos ítélettel.
A klánokon belül a klán vezető tölti be a legfőbb bíra pozícióját, tehát a büntetéseket és az ítéleteket is ő adja ki. Természetesen a Mandalore ezt akármikor felülbírálhatja, de ennek elég kicsi a valószínűsége, hogy megteszi.
A klán vezér bárkit kitilthat a klánjából, ami azt jelenti, hogy annak a klánnak a tagjai azután gyakorlatilag semmibe se veszik az adott személyt. Ugyanakkor egy személyt dar’manda-nak is titulálhat, ami egyrészt a legnagyobb kegyvesztés egy mandalóriainak, másrészt ez azt jelenti, hogy minél hamarabb el kell tűnnie a birodalom területéről, hiszen bárki, aki ott találja, az kivégezheti büntetés nélkül. Klán vezérre ezt csakis a Mandalore mondhatja ki.
Halálbüntetés két féle létezik. Az egyik az azonnali, amit akkor hajtanak végre, ha valaki a Mandalore parancsát megtagadja, ha ócsárolja őt, vagy rátámad. Ebben az esetben a helyszínen megölik. A másik lehetőség az, amikor a mandalóriai (vagy akár kívülálló) oylan bűnt követett el, ami szembe megy a Resol’nare tanaival, ebben az esetben, annak érdekében, hogy a méltósága is megmaradjon, megteheti, hogy fegyverek és páncélzat nélkül elhagyja a bázist ahol él, és a természet ragadozóira bízza magát.
Habár a galaxis legjobb fejvadászai és zsoldosai legtöbben mandalóriai származásúak, a birodalomban mégsem nézik őket jó szemmel, sőt, meg is vetik őket, és általában ezeket a személyeket a klánok ki is tagadják.
Ugyanakkor az erő érzékenyeket gyűlölik, és bár ritka az ilyen születésű gyermek, de ha mégis kerül egy ilyen, akkor azt a helyszínen kivégzik, ahogy azokat is, akik rejtegetik, vagy meg akarják védeni. Ebből kifolyólag nem látják szívesen a jediket sem a mandalóriai űrben, legyenek azok világos, szürke vagy sötét jedik.
A fentebb találhatóakkal szemben, ha valaki nem tud helytállni, mint harcos, akkor nem utasítják ki, vagy ölik meg, hanem a nem harci bázisokra szállítják őket és keresnek olyan munkát számukra, amiben jók. Természetesen ezek a személyek nem élveznek olyan nagy tiszteletet, mint harcos társaik, de a számkivetettek semmibevevésének sem lesznek az áldozatai.
Fontos fogalmak:
- verd'goten (harcos születése)
- Mando’ade (Mandaloriai, Mandalor Gyermeke)
- dar’manda (nem mandalóriai többé)
- ori'ramikad (szuper kommandó)
- verd (harcos)
- Resol’nare (Hat Cselekedet)
A Mandalore birodalom leírását készítette: Werda
Uralkodó: Mand’alor (Mandalore)
Beszélt nylevek: Mando’a (mandaloriai), Közös
Klánok: Dxun(Sötétzöld) , Kelborn (Sötétlila), Awaud (Világoskék), Ordo (Vörös), Rodarch (Sárga), Sharratt (Sötétkék), Varad (Barna) , Gedyc (Narancssárga), Cadera (Szürke), Deshra (Fehér), Beroya (Világoslila), Lone (Világoszöld), Vizla (Fekete)
Kasztok: Felderítő, Harcos, Őrharcos
Rangok:
- Verd'ika (Közlegény): A legalacsonyabb rendfokozat, amit frissen képzett katonáknak adnak. Háború idején olyanoknak is adják, akik még nem estek át a verd’goten szertartáson.
- Verd (Tizedes): Ugyan azt a szót használják, mint a „harcos”-nak. A Verd egy kompetens, magasan képzett katona.
- Alor'uus (Szakaszvezető): A legelső tiszthelyettesi rendfokozat. Gyakran vezetnek 4 fős (tűzcsoport), 8 fős (osztag) vagy 13 fős (őrjárat) csapatokat.
- Ruus'alor (Őrmester, gyűjtőnév): Ez a rendfokozat egy veterán katonát és harcost takar. Leggyakrabban 8 vagy 13 fős csapatokat vezet. Ő felelős az alapvető fegyelem fenntartásáért valamint összekötő a magasabb rangú Mandalóriaiak és a hétköznapi katonák között.
- Ruus'alor (Őrmester)
- Tratur'uus'alor (Törzsőrmester)
- Jatne'ruus'alor (Főtörzsőrmester)
- Sol'ruus'alor (Zászlós)
- Kando'ruus'alor (Törzszászlós)
- Ver'alor (Főhadnagy, gyűjtőnév): Ez az első tiszti rangfokozat. Általában egy szakaszt vezet, aminek a létszáma 25-től 50 főig terjed, plusz a mellérendelt járművek.
- T'ad'ver'alor (Hadnagy)
- Ver'alor (Főhadnagy)
- Alor'ad (Százados): Egy századnyi erősségű egységet vezet, a létszám itt 80-tól 200 főig terjed, plusz a mellé rendelt járművek. Legtöbbször ezek a nők vagy férfiak, több évnyi szolgálatot teljesítettek egy klánban, és már több csatán bizonyították rátermettségüket.
- Kando'alor (Őrnagy): A Kando’alor századparancsnoki rangot tölt be. Néha három századig terjedő zászlóaljak vezetője. Ez 500-tól 600 főt jelent, plusz járműveket.
- Akaan'alor (Ezredes): Az Akaan’alor egy kiemelkedő századparancsnok, aki ezred méretű csapatoknak parancsol, ami 1.500-tól 3.000 főig terjed, plusz a harci gépezetek. A klánok alvezérei is ilyen rangot töltenek be.
- Ver'akaan'alor (Alezredes)
- Akaan'alor (Ezredes)
- Aliit'alor (Tábornok / Klán vezér): Az Aliit’alor egy személyben magas rangú tábornok és az általa képviselt klán vezetője. A klánjának méretétől függően parancsolhat brigád méretű egységeknek (3-5.000 fő), hadosztály méretű egységeknek (10-15.000 fő), hadtest méretű egységeknek (20-40.000 fő) vagy akár egész hadseregnek (80-200.000 fő).
- Mand'alor (Egyeduralkodó / a Szuper Kommandó vezetője): Az egyetlen és végső rangot, a Mand’alor-t, csak egyetlen férfire vagy nőre ruházhatják rá, két ilyen rangú személy nem létezhet egy időben. Ő vezeti a birodalmat háborús és békeidőben egyaránt. A mandalóriai társadalmi élet legmagasabban elhelyezkedő tagja, katonai oldalon pedig a mandalóriai harci egységek legfőbb parancsnoka.
A Mand’alor az egyetlen, aki Hadjáratot indíthat. Ő az egyetlen, aki egy klán vezetőjére a dar’mandát kimondhatja. Valamint ő az egyetlen, aki kiválogathatja, hogy ki kerüljön ori’ramikad kiképzés alá.
Harci kiképzés:
Közkatonák:
A mandalóriai gyerekek képzése korán, 6-7 éves korban, elkezdődik. Általában ez azon a harci bázison történik, ahol született, vagy amelyik a klánjának a fennhatósága alá tartozik. Katonai szolgálatot csak azután tölthetnek be, miután átestek a verd’goten szertartáson, és úgymond felnőtté váltak.
Minden bázison három féle képzést tartanak. Az első kategóriába a fizikailag gyengébb személyek kerülnek, belőlük lesznek a felderítők. Ezek általában könnyű harci páncélt kapnak, elsősorban lőfegyveres képzést, közelharcit csak másodlagosan, valamint műszaki ismereteket, túlélési ismereteket és űrhajóvezérlést tanulnak. A második kategóriába tartozó személyek közepes nehézségű harci páncélt kapnak, az ő esetükben a távolsági és a közelharci képzés ugyan akkora mértékben történik, és nagyjából ebben ki is merül, esetleg még járművezetést is tanulhatnak. A harmadik kategória már kicsit specifikusabb a többinél. Őrharcosnak ugyanis csak akkor képeznek valakit, ha bizonyos feltételeknek megfelel. Ezek pedig a következők:
- Jó teherbírás, lévén ezek a katonák nehézpáncélt kapnak.
- Fedhetetlen jellem, hiszen ezek a katonák töltik be a harci és nem harci bázisokon a rendfenntartói szerepet, így nem cselekedhetnek indulatból vagy olyat, amivel szabályt szegnének.
Az őrharcosok kemény fizikai kiképzést, távolsági és közelharci képzést, valamint folyamatos pszichológiai képzést kapnak, hogy a lehető legjobban tudják ellátni a feladatukat.
Rabszolgák:
A Mandalóriai Birodalomban egy rabszolgának csak akkor van esélye mandalóriaivá válni és harci kiképzést kapni, ha egy kiképző tiszt, vagy magasabb rangú személy lát benne potenciált és elviszi egy harci bázisra, hogy kiképezzék. Ebben az esetben ugyan olyan kiképzést kap, mint bárki más, és ha két évig semmiféle bűntettet nem követ el, akkor a klán vezető befogadja a klánjába, és onnantól fogva őt is mandalóriainak tekintik.
Szuper kommandó:
Az uralkodó elit harci egysége és egyben testőrgárdája. A pontos számuk ismeretlen, és valaki csakis úgy kerülhet be, ha maga a Mandalore választja ki. Ezt követően egy rettentően nehéz kiképzőidőszak következik, amíg nem kerül a régebbi tagokkal egyenlő szintre. Ezek a katonák a legkiválóbbak a birodalomban távolsági és közelharc szempontjából, műszaki ismeretekben és járművezetésben. Minden képzést megkapnak egyben, a felderítőit, a harcosit és az őrharcosit is. Ugyanakkor a legújabb felszerelésekhez és technológiákhoz is hamarabb hozzájutnak, mint bármelyik másik katona. Parancsot pedig egyedül a Mandalore adhat nekik.
Alapvető törvények, erkölcsi normák:
A mandalóriai nép legalapvetőbb törvényeit a Resol’nare tanok adják. Ezt minden mandalóriainak be kell tartania, valamint mindenki másnak is aki mandalóriai területen belül tartózkodik. Ezek a tanok a következők:
- A páncél viselésének és karbantartásának fontossága. Egy mandalóriai számára a páncél az, ami megmutatja, hogy ő harcos, valamint azt is, hogy melyik klánba tartozik. Éppen ezért a viselése és a karbantartása roppant fontos. Az egyik legnagyobb sértés, amit egy mandalóriaira lehet mondani az, ha a páncélját gúnyolják.
- A Mando’a beszélése. A birodalom határain belül az elsődlegesen használt nyelv az a mandalóriai. A kisgyerekektől a rabszolgákig mindenkinek meg kell ezt tanulni és kell tudnia beszélnie. Politikai vendégek esetében engedékenyebbek, de határozottan jó pont, ha valaki meg tud szólalni ezen a nyelven (protokoll droidok nem számítanak).
- Önmaga és a család védelme. A mandalóriaiak egy harcias nép, de a közéletben a családot és annak fontosságát nagyon magasra helyezik. Arról nem is beszélve, hogy nagy gyalázat, ha valaki nem képes a saját családját megvédeni, vagy önnön magát.
- A gyermeket mandalóriainak kell nevelni. A családot azért is tartják fontosnak, mert a gyermekek fontosak a birodalom túlélésének szempontjából. Minden családos felnőtt komolyan kell vegye, hogy a gyermekét a valódi mandalóriainak nevelje.
- Közreműködni a klán jóléte érdekében. [/b] Egy mandalóriainak a második családja a klánja. Akár beleszületett, akár befogadták, de kötelessége mindent megtenni a klánjának jóléte érdekében.
- Eleget tenni a Mand’alorok hívásának, és menetelni az ügyük érdekében. A legnagyobb bűn, amit egy mandaloriai elkövethet az a Mandalore parancsának a megtagadása. Ez egyet jelent a halálos ítélettel.
A klánokon belül a klán vezető tölti be a legfőbb bíra pozícióját, tehát a büntetéseket és az ítéleteket is ő adja ki. Természetesen a Mandalore ezt akármikor felülbírálhatja, de ennek elég kicsi a valószínűsége, hogy megteszi.
A klán vezér bárkit kitilthat a klánjából, ami azt jelenti, hogy annak a klánnak a tagjai azután gyakorlatilag semmibe se veszik az adott személyt. Ugyanakkor egy személyt dar’manda-nak is titulálhat, ami egyrészt a legnagyobb kegyvesztés egy mandalóriainak, másrészt ez azt jelenti, hogy minél hamarabb el kell tűnnie a birodalom területéről, hiszen bárki, aki ott találja, az kivégezheti büntetés nélkül. Klán vezérre ezt csakis a Mandalore mondhatja ki.
Halálbüntetés két féle létezik. Az egyik az azonnali, amit akkor hajtanak végre, ha valaki a Mandalore parancsát megtagadja, ha ócsárolja őt, vagy rátámad. Ebben az esetben a helyszínen megölik. A másik lehetőség az, amikor a mandalóriai (vagy akár kívülálló) oylan bűnt követett el, ami szembe megy a Resol’nare tanaival, ebben az esetben, annak érdekében, hogy a méltósága is megmaradjon, megteheti, hogy fegyverek és páncélzat nélkül elhagyja a bázist ahol él, és a természet ragadozóira bízza magát.
Habár a galaxis legjobb fejvadászai és zsoldosai legtöbben mandalóriai származásúak, a birodalomban mégsem nézik őket jó szemmel, sőt, meg is vetik őket, és általában ezeket a személyeket a klánok ki is tagadják.
Ugyanakkor az erő érzékenyeket gyűlölik, és bár ritka az ilyen születésű gyermek, de ha mégis kerül egy ilyen, akkor azt a helyszínen kivégzik, ahogy azokat is, akik rejtegetik, vagy meg akarják védeni. Ebből kifolyólag nem látják szívesen a jediket sem a mandalóriai űrben, legyenek azok világos, szürke vagy sötét jedik.
A fentebb találhatóakkal szemben, ha valaki nem tud helytállni, mint harcos, akkor nem utasítják ki, vagy ölik meg, hanem a nem harci bázisokra szállítják őket és keresnek olyan munkát számukra, amiben jók. Természetesen ezek a személyek nem élveznek olyan nagy tiszteletet, mint harcos társaik, de a számkivetettek semmibevevésének sem lesznek az áldozatai.
Fontos fogalmak:
- verd'goten (harcos születése)
- Mando’ade (Mandaloriai, Mandalor Gyermeke)
- dar’manda (nem mandalóriai többé)
- ori'ramikad (szuper kommandó)
- verd (harcos)
- Resol’nare (Hat Cselekedet)
A Mandalore birodalom leírását készítette: Werda
_________________
Mesélői, Sith birodalom, Köztársaság, Hutt kartellek/alvilág/fejvadászok, FRK/FRSz, Chiss fennhatóság, Mandaloriai Birodalom, Örök Birodalom
A Hármak emberei, Havoc Squad/Halálosztag, Rhand varázslói/Köztársaság Végzete, Csillag Kabal, Czerka Részvénytársaság, Császári család
Sith és Jedi archívum - Little SW világ segédlet | Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Re: Frakciók > Mandaloriai Birodalom
A Resol’nare |
A Resol’nare azt a hat szabályt jelenti, amit még a mandaloriaiak ősei, a Taung faj hozott létre. Ezeket a szabályokat követnie kell mindenkinek, aki mandaloriainak akarja magát nevezni. Bármelyik pontjának a megszegése azt vonja maga után, hogy az adott személy nem mandaloriai többet, és nem is tarthatja magát annak. Az ilyen személyeket nem illeti meg semmiféle kiváltság vagy tisztelet, ami minden mandaloriainak kijár, és amit a mandaloriaiak megadnak egymásnak. Az ilyen személyeknek egyedül a szégyen marad. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A Verd’goten. |
A mandaloriai élet egyik legfontosabb aspektusa az újabb mandaloriaiak létrehozása. Ez a cselekedet nem biológiai, hiszen senki sem követelheti a mandaloriai páncélt születési előjogként. Azok, akik így tennének, csupán tettetők, és erővel kell kényszeríteni arra, hogy eleget tegyenek az örökségüknek, vagy meg kell őket fosztani a páncéljuktól. A páncél, amit a mandaloriaiak viselnek, egy szimbólum, ez határozza meg őket, és mindenkit, aki anélkül visel mandaloriai páncélt, hogy kiérdemelte volna annak a viselési jogát , az könyörtelen büntetésre számíthat. |
|
|
|
A képzés második szakasza hosszabb időt kell felöleljen, mint az első, és el kell kezdje az újonc mandaloriaivá való formálását. A gyakornok, aki elérte ezt a fázis ettől a ponttól a „Ge’verd” vagyis a „még nem katona” névvel illetik. |
|
|
|
|
|
|
A Hat Próbatétel teljesítését követően a Ge’verd-et előléptetik és megkapja az „Evaar’tal” vagyis „Friss Vér” címet. Ezen a ponton van, hogy a klánjának vezetője kiosztja számára az utolsó feladatot, melyen be kell bizonyítsa, hogy igazi mandaloriaivá vált. Meg van engedve számára a mandaloriai páncélviselete ez alatt, és engedélyezett az ebben a páncélban való edzés, de nem tovább, mint egy hónap, mielőtt belekezdene a feladatba. A küldetés bármi lehet, amiről a klán vezetője úgy véli, hogy kihívást jelent az egyén számára, és általában arra fekteti a hangsúlyt, amiben gyengélkedett az egyén a képzések alatt. A küldetés azután kell elkezdődjön, hogy az egéyn három napos folyamatos fizikai tréningnek volt kitéve úgy, hogy naponta csak egy órát aludhat, és napi egy kis adag ételt kaphat és csak vizet ihat, annak érdekében, hogy a kitartásának határát felmérjék. |
Az ütközet szabályai. |
A mandaloriaiak első sorban harcosok, és ez azt jelenti, hogy részt vesznek csatában közel minden környezetben és potenciálisan minden bolygón. Tehát a mandaloriaiaknak minden alkalommal észben kell tartaniuk az ütközetek szabályait, mint útmutatást, azért, hogy távol tartsák magukat a gondoktól. A szabályok csak útmutatóként szolgálnak, mert minden eseményre, történésre a mandaloriai máshogyan fog reagálni, ahogyan a helyzet és ösztönei megkívánják. Semelyik pont ebben a szabályzatban nem akadályozhatja meg a mandaloriai jogát arra, hogy a megfelelő cselekedetet végrehajtsa a saját maga vagy klánja védelmében.
- 1. A mandaloriaira vagy szövetségeseire irányuló erőszak használata akkora vagy kisebb erővel kell találkozzon, mely szükséges a támadó hatástalanításához, sohasem nagyobbal.
- 2. A támadással való fenyegetés esetén lehetőséget kell biztosítani a megadásra, vagy menekülésre, mielőtt erőszakot alkalmaznának a hatástalanításra.
- 3. Az erőszak használata, vagy azzal való fenyegetés csakis a fenyegetés hatástalanítására alkalmazható, a növelésére nem.
- 1. Amíg a mandaloriainak tartózkodnia kell attól, hogy első legyen aki lövést ad le, addig minden tőle telhetőt meg kell tennie ahhoz, hogy ő legyen az utolsó.
- 2. Az ellenség likvidálása sohasem élvez prioritást a sebesült, vagy az ő poszt védelménél. Ha az ellenfél olyan pozíció mögé menekül, ahonnan a mandaloriai meg tudja védeni a célpontját, akkor hagyni kell futni.
- 3. Az ellenséges tűzerő egyenlő válasz tűzerővel kell találkozzon, habár a nagyobb számú mandaloriai egyenlő tűzereje egy kevesebb számú ellenfél tűzerejével, megengedett.
- 1. Ha lehetséges, akkor a mandaloriai a nem fegyveres fenyegetésre fegyver használata nélkül kell reagáljon, számbeli túlerő esetén használhat nem halálos fegyvert.
- 2. Halálos mennyiségű erő használatát, fegyvertelen fenyegetéssel szemben, minden áron el kell kerülni. Halálos mennyiségű erő használata egy fegyvertelen célponton, aki csoportban vagy tömegben van, nagy valószínűleg a szituáció elharapózásához vezet és különösképp el kell kerülni.
- 3. A „kevesebb, mint halálos” erő használatát el kell kerülni, hacsak nem szükséges, és az egységparancsnok által előírt esetekben lehet használni.
- 1. Ha egy mandaloriai nincs megfelelően felkészülve, hogy helyt álljon a szituációban, semmilyen körülmények között sem kobozhatja el más tulajdonát.
- 2. Egy mandaloriai használhatja más tulajdonát abban az esetben, ha előre engedélyt adtak neki erre, de sohasem olyankor, ha ezt az engedélyt kényszer alatt adták.
- 3. A mandaloriai mindig megfelelő kárpótlást kell biztosítson minden tárgyért, amit kölcsönvett a küldetés teljesítése érdekében.
- 1. Civileket nem lehet fogva tartani valós indíték nélkül, legfőkébb akkor, ha ez erőszak elfajzásához vezetne.
- 2. A civilekkel közölni kell, hogy miért kerülnek fogságba, hogyha az szükségessé válik.
- 3. A civilek számára engedélyezett, hogy egy személlyel tudassák, hogy miért vannak fogva tartva, hacsak biztonsági okok ezt nem tiltják, ugyanakkor, hogy a kódolt üzenetek továbbítását megakadályozzák az okot egy mandaloriai kell tudassa az érintettel.
- 1. A mandaloriai soha nem követhet el olyan cselekedetet, ami hadüzenetet jelenthet a klán vezetőjének engedélye nélkül.
- 2. Minden személyt méltósággal és becsülettel kell kezelni.
- 3. A lehető legkevesebb erőszakot használd a küldetés teljesítéséhez.
- 4. Mindig légy készen arra, hogy a saját magad védelmében cselekedj.
Őrharcosi jelzések és terminológia. |
„Őrharcos mosoly”
Katonaként felnőve és páncélban dolgozva, az Őrharcosok megtartották az érzelmeiket maguknak, mindig uralva az „érzelmi kitöréseket”. A legközelebbi dolog az érzelmekhez, az „Őrharcos mosoly” amit a mosolygás helyett használnak. A mosoly egy gyors, két ujjal történő, keresztirányú áthúzást jelent a saját, vagy a bajtárs sisakjának arcot védő részén.
Csatorna megnyitása
Az Őrharcosok egymásnak egy ujjcsettintéssel jeleznek, hogy privát kommunikációs frekvenciát nyissanak meg. Ezt csak harcmentes szituációkban alkalmazzák, amikor az Őrharcosok figyelmet tudnak fordítani egymás mozdulataira. Ezáltal képesek egymással kommunikálni anélkül, hogy bármelyik olyan személy hallaná, aki nem érintett a dologban.
Visszaszámlálás
A vörös, sárga, majd pedig zöld jelzőfény egymást követő felvillanása.
„Figyelem!”
Az Őrharcosok kétszer kapcsolnak a kommlink csatornáján annak érdekében, hogy magukra vonják a társaik figyelmét, ha segítségre van szükségük.
„Probléma elől…”
Az Őrharcos jelezheti az előtte levő problémát a fejének lassú mozgatásával egyik oldalról a másikra.
„Nyugalom”
Egy rövid, oldal irányú kézzel való áthúzás a mellkas, vagy a száj tájékán jelzi a nyugalomra intést.
„Páncél vizsgálata”
Egy kört leírva a levegőben egy vagy két ujjal, jelezve a megfordulást, az Őrharcos jelzi, hogy meg akarja vizuálisan vizsgálni egy másik mandaloriai páncélját. Akkor is, ha a számítógépes diagnosztika nem jelez hibát az Őrharcosok nem bíznak semmit a véletlenre a páncélok, vagy más eszközök esetében és továbbra is megvizsgálják egymás páncélzatát.
„Mozgás előre”
Harcban az Őrharcosok jelzik egymásnak az előre való haladást a mutatóujjuk kétszer való, gyors felmutatásával, esetenként két ujjat is használnak ehhez a gesztushoz.
„Várj”
Az Őrharcosok várakozásra intik egymást a sárga jelzőfény kétszeri felvillantásával.
„Vissza! Vissza!”
Az Őrharcosok egymásnak a visszavonulást a vörös jelzőfény háromszori felvillantásával jelzik.
„Barát közeledik”
A harctéren a beszédbeli kommunikáció az egyén helyzetét árulhatja el, ezért az Őrharcosok a szövetséges hadállásnak az érkezésüket a zöld jelzőfényük kétszeri felvillantásával jelzik.
„Állj!”
Az öklük lassan való felemelésével jelzik a csapatnak a megállást.
„Ismeretlen elől…”
Az őrjáraton levő Őrharcosok ha olyat észlelnek, amit egyből nem lehet meghatározni, hogy barátságos, vagy ellenséges természetű-e, jelzik csapattársaiknak azzal, hogy ökölbe szorított kezüket mutatják úgy, hogy a hüvelykujj a többi ujj alatt, a tenyérbe zárva tartandó.
Érintkezés – Lenedat
Elől – Troan (arc)
Hátul – Shebs (fenék)
Balra – Payt (balra)
Jobbra – Staabi (jobbra)
Felül – Laam (felül)
Alul – Diryc (alul)
Levegőben – Abiik (levegőben)
Ellenség – Aru’e
Mozgás – At (irányba)
PÉLDA: (Ellenség) (Kapcsolat) (Jobbra) „Aru’e Lenedat Staabi!”
Támadás – Akaanar (harc)
Harc befejezése – Tok’kad (futás)
Pozíció tartása – Taylir (tart) taap (pozíció)
Feküdj – Daab! (le)
Mozgás (Irány) – Shadlaar (Irány)
Csendet – Uur (csend)
Gyalogos – Traat’aab
Légi jármű – Abiik (levegő) me’sen (űrhajó)
Nehézsúlyú jármű – Ori (nagy) Beskaryc (páncélozott)
Közepes súlyú jármű – Acyk (köztes) Beskaryc (páncélozott)
Könnyűsúlyú jármű – Beskaryc’ka (kis páncélozott)
Űrjármű – Me’sen
Speeder – Iviin (gyorsaság) gota (gép)
PÉLDA: (Jobbra, csend. Támadás ellenség könnyű tank.) „At Staabi, Uur. Aru’e Beskaryc’ka.”
Én – ni (én)
Szükség – Linibar (szükség)
Segítség – Gaa’tayl (segítség)
Szanitéc – baar’ur (szanitéc)
Sérült – Kadala (sérült)
Fedezés – Hukaatir (fedezés)
PÉLDA: „Segítség! Megsérültem! Fedezd a szanitéct!” „Gaa’tayl! Ni kadala! Hukaatir Baar’ur!”
Írta: Werda
Lektorálta: Nefi / Rhys
_________________
Mesélői, Sith birodalom, Köztársaság, Hutt kartellek/alvilág/fejvadászok, FRK/FRSz, Chiss fennhatóság, Mandaloriai Birodalom, Örök Birodalom
A Hármak emberei, Havoc Squad/Halálosztag, Rhand varázslói/Köztársaság Végzete, Csillag Kabal, Czerka Részvénytársaság, Császári család
Sith és Jedi archívum - Little SW világ segédlet | Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Similar topics
» Frakciók > Birodalom
» Frakciók > Örök Birodalom
» Frakciók > Kis frakciók és szervezetek
» Frakciók > Chiss Fennhatóság
» Frakciók > Köztársaság
» Frakciók > Örök Birodalom
» Frakciók > Kis frakciók és szervezetek
» Frakciók > Chiss Fennhatóság
» Frakciók > Köztársaság
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.