Bázis és cég építés, fejlesztés
1 / 1 oldal • Megosztás
Bázis és cég építés, fejlesztés
Bázisépítés
A bázisok olyan létesítmények, melyek egy JK tulajdonát képezik és az űrben, vagy bolygón/holdon/aszteroidán találhatóak. Alapvetően a cégek rendszerét használjuk, tehát egy kis bázis 3 pontba kerül és havonta 6.000 credit bevételt termel (ez, ami a bevételekből és adókból visszamarad), és így tovább.
Elsődleges tevékenységük alapján négy fajta bázist különböztetünk meg:
- Katonai bázis: Ebbe a kategóriába tartoznak az előőrsök, börtöntelepek, kiképzőbázisok, stb. Fontos megjegyezni, hogy ez az egyetlen kategória, ami alapból katonai létesítményekkel van felszerelve (még ha csak kezdetlegessel is).
- Kutató bázis: Orvosi központok, tudományos kutató bázisok, régészeti telephelyek, stb. kerülnek ebbe a kategóriába. Ezek a bázisok az egyetlenek, melyek alapból egy kutatási létesítményekkel vannak felszerelve.
- Gazdasági/Termelői bázis: Növény farmok, állat farmok, bányásztelepek, stb. Ezek a bázisok az egyetlenek, melyek alapból gazdasági létesítményekkel vannak felszerelve.
- Kereskedelmi bázis: Csempész bázisok, üdülőközpontok, szolgáltatási központok, stb. Ezek az egyetlenek, melyek alapból egy kereskedelmi létesítménnyel vannak felszerelve.
Bázisok alapvető felszerelése szintekként:
1. szint (3 pontos bázis):
- Kisméretű telephely
- Kantina
- Kisméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (nagyon minimális: egy szoba, egy fürdő, nem túl kényelmes ágy, szekrény, asztal)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (minimálisan felszerelt)
- Generátor (Reaktor)
- 1 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (terület a bázison kívül)
2. szint (5 pontos bázis):
- Kisméretű telephely
- Kantina
- Kisméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (minimális: egy szoba, egy fürdő, kényelmes ágy, szekrény, asztal)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (minimálisan felszerelt)
- Generátor (Reaktor)
- 2 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (terület a bázison kívül)
- 1 nem bázis specifikus épület
- Klinika (5 ágy, 1 bachta tartály, 1 orvosi droid)
- Védőfal
3. szint (7 pontos bázis):
- Közepes méretű telephely
- Kantina
- Közepes méretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (közepes: egy-két szoba, egy fürdő, saját konyha, kényelmes ágy/ágyak, szekrény, asztal, esetleges luxus felszerelés)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (jól felszerelt)
- 2 Generátor (Reaktor)
- 4 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (jól kialakított)
- 2 nem bázis specifikus épület
- Kisméretű kórház (20 ágy, 2 bachta tartály, 2 orvosi droid)
- Védőfal
4. szint (10 pontos bázis):
- Nagyméretű telephely
- Kantina
- Nagyméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (akár több szobás/fürdőszobás, saját konyhával, kényelmes ágyak, luxuscikkek)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (első osztályú)
- 2 Generátor (Reaktor)
- 6 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (jól kialakított)
- 3 nem bázis specifikus épület
- Kórház (jól felszerelt, több ágy, bachta tartály, droid)
- Védőfal
Bázisépítés creditből:
Mindenik szint mellé jár egy ugyan akkora méretű építkezési terület, mint amekkora fentebb fel van sorolva. Vagyis credit ráfordítással lehetőség van arra, hogy további létesítményekkel bővíthessük a bázist. Ez pontosan azt jelentené, hogy még ugyan annyi épületet fel lehet húzni, mint ahány az adott szintnél fel van sorolva.
Létesítmények
Jármű hangár/javító
Bármilyen építmény, ami járművek (földi, vizi, légi) tárolására és/vagy javítására szolgál.
Ár: 8.500 credit
Légzsilip
Bármilyen építmény/bázis, amely barátságtalan környezetben épül annak szükséges a légzsilip, hogy megvédje a személyzetet a mérgező gázoktól, vákumtól, vagy a mélytengeri nyomástól.
Ár: 1.000 credit
Gépműhely
Egy bázisnak szüksége van egy gépműhelyre amennyiben helyben akarják javítani vagy módosítani a felszereléseket vagy az építési anyagokat hosszabb időn keresztül.
Ár: 8.500 credit
Klinika
Egy alapvető klinika magába foglalja az 5 darab kórházi ágyat, egy orvosi számítógépet, egy orvosi droidot, egy bachta tartályt és orvosi eszközök raktárát.
A kisméretű kórház 20 ágyat, két orvosi számítógépet, két orvosi droidot, két bachta tartályt és orvosi eszközök raktárát foglalja magába.
A kórház legalább 20+ darab ágyat, 2+ bachta tartályt, több orvosi számítógépet és droidot, és több orvosi eszközök tárolására alkalmas raktárhelyiséget foglal magába.
Ár: 6.000 credit
Generátor
Közel mindenik bázisnak szüksége van generátorra. Egy űrben levő bázis súlyának legnagyobb részét általában pont az energiát előállító rendszer teszi ki. Kisebb választék van a különböző generátor típusokból, amiknek megvan a maguk erőssége és gyengéje.
Reaktor: Ez a legelterjedtebb generátortípus a galaxisban. Kevés üzemanyaggal is nagy mennyiségű energia előállítására képes. Ugyanakkor a reaktorok hírhedten illékonyak és bármilyen komolyabb sérülés, ami a reaktor magját érinti olyan láncreakciót inít be, ami legalább a bázist teljesen elpusztíthatja. Ár: 10.000 credit
Napkollektor: Tiszta, csendes formája az energia előállításának, de relatíve nem túl hatékony. Bármilyen bázis, amit napkollektorokkal működtetnek, felületének több, mint 50%-a a paneleknek kell helyet adjon a működéshez, ezen felül még ott van a panelek sérülékenysége is. Ár: 7.500 credit
Szélturbina: Olcsó, megújuló energiaforrás, de a különböző technológiák működtetéséhez szükséges energia mennyiség miatt csak olyan helyen hatékony, ahol erős szelek vannak. (Azok a bolygók, ahol ilyen jellegű szelek vannak barátságtalan környezettel rendelkeznek.) Ár: 15.000 credit
Vízerőmű: Ehhez víztömeg szükséges a bázis közelében, alatt vagy körül. A víztömegnek erős sodrása és hullámai kell legyenek a használhatósághoz. Ár: 15.000 credit
Fosszilis üzemanyag: Nagyon kevesen használják mivel sok üzemanyaggal is kevés energiát termel és a környezetet is károsítja. Rejtőzködés szempontjából sem előnyös, a füstöt és a termelt hőt a szenzorok könnyedén észreveszik. Az ilyen létesítményeknek üzemanyag is szükséges, amit fellelni is gond lehet. Folyamatos karbantartást igényel. Ár: 3.000 credit
Központi energia: A központi energia csak nagyban lakott területeken érhető el. Az energia megszerezhető egyszerűen havi vagy heti díj fizetésével, esetleg a hálózatra való jogtalan rácsatlakozással, és a karbantartásért sem kell aggódni. Ugyanakkor a legtöbb helyi energiaellá cég képes észlelni az energia fluktuációját a rendszereikben és bemérni a forrást, ezzel megálljt parancsolni az energialopásnak. Ár: 10.000 credit
Geotermális energia: Az egyik leghatékonyabb energiaforrás, a geotermál rendszerek egyenesen a bolygó mélyén található hőenergiára csatlakoznak rá. Sajnos a geotermál hordozó kábeleket nagyon nehéz telepíteni (komoly fúrások szükségesek). Ezen kívül a telep, ahol a rendszer van, fel nem használt hőt is termel, ezáltal könnyedén észlelhető szenzorokkal. Viszont telepítés után közel végtelen mennyiségű energia termelésére alkalmas. Ár: 50.000 credit
Gyalogság elleni lézerágyú
Alapvető és hatékony fegyver gyalogsági erők ellen. A lövészek a fegyver páncélozott burkában kapnak helyet, védve az ellentűztől és a barátságtalan környezet hatásaitól. Bizonyos bolygókon, ahol a kültéri viszonyok rendkívül könyörtelenek, a lő tornyot olyan módon is tudják telepíteni, hogy a lövészek ne kelljen elhagyják a bázis belsejét.
Ár: (Új)15.000 credit (Használt)9.500 credit
Jármű elleni lézerágyú
A legáltalánosabb jármű elleni fegyverzet, ami képes ellenállni a legtöbb extrém környezeti hatásnak vagy hőmérsékletnek. Sajnos az energiahálózat tárcsája úgy van kialakítva, hogy könnyű célpontot jelent.
Ár: (Új)10.000 credit (Használt)2.000 credit
Gyalogság elleni rakétakilövő
A rakéta kilövők nem túl elterjedtek, hiszen ugyan azt a nagyságú erőt egy turbólézer is képes kifejteni. A rakétáknak viszont van egy jelentős előnyük a lézerekkel szemben, mégpedig ha megfelelően lőnek velük, akkor a lő torony észrevétlen maradhat, míg egy lézernél csupán követni kell, hogy honnan érkezett a nyaláb.
Ez a fegyver 80 rakéta rekeszt tartalmaz (4 magas, 20 széles), az automata újratöltő pedig 80 további pótrakétával rendelkezik. Viszont az újratöltés addig nem megy végbe amíg mind a 80 rekesz ki nem ürül, vagyis egy meghibásodás az egyik rekeszben könnyen akadályozhatja a rendszert addig, amíg meg nem oldják a problémát.
Ár: (Új)75.000 credit (Használt)20.000 credit
Jármű elleni rakétakilövő
A kilövő képes 10 közepes méretű rakéta kilövésére, ami ideális egy speeder, AT-ST, vagy páncélozott repulsor járművel szemben. A termék egyik vonzó tulajdonsága az álcázhatósága. A durván számított 40 centi széles kinyitható panel teljesen elrejti a rakétarekeszeket ezzel védve azokat a fürkésző tekintetek elől. Harcban a panel kinyitható egy huzal meghúzásával. Ugyanakkor zárt módban a rendszer nem használ energiát „készenléti” állapotban működik, vagyis a szkennerek semmit sem vesznek észre belőle, amíg a rakéták már a levegőben nincsenek.
Ár: (Új)20.000 credit (Használt)8.000 credit
Rakéta típusok:
Buták: A rakéták legegyszerűbb típusai. Abba az irányba repülnek amerre kilőtték őket, és addig repülnek, amíg célba nem érnek, vagy ki nem fogy az üzemanyag.
Ár: (Gyalogság elleni)200 credit (Jármű elleni)500 credit
Okos rakéták: Ezeket a rakétákat célzó rendszerrel szerelték fel, ezzel elérve, hogy képesek legyenek követni a célpontot. A kilövéshez előbb szükséges a célpont kijelölése. Van lehetőség célpont megadása nélkül is kilőni, ez esetben úgynevezett „árva” rakéta lesz. Egy árva rakéta a célzó rendszerével ezután választ magának célpontot.
Kilövést követően az okos rakéta addig követi a célpontját, amíg el nem éri, ki nem fogy az üzemanyagból, vagy el nem veszíti a célpontot.
Ár: (Gyalogság elleni)600 credit (Jármű elleni)1.000 credit
Savant rakéta: A savant rakétát meglepetés fegyverként tartják számon. Úgy van tervezve, hogy úgy lövik ki, mint egy buta rakétát, a levegőben megtesz egy kört, majd a célzó rendszere kiválasztja a célpontot. Ezzel becsaphat néhány pilótát, akik azt gondolják, hogy biztonságban vannak, mert csak egy buta rakétáról van szó, de fogalmuk sincs a veszélyről. Az aktiválást követve a savant beméri a célpontot és ölésre megy.
Ehhez a típusú rakétához sajátságos célzó rendszer szükséges a lő toronyba, különben csak sima rakétaként működik.
Ár: (Gyalogság elleni)1.000 credit (Jármű elleni)2.000 credit (Sajátságos célzó rendszer)2.000 credit
Cserkésző rakéta: A cserkésző relatíve új technológiának számít a piacon és nagyobb üzemanyag mennyiségre van szüksége, mint a többi rakétának. Ahogy az okos rakétának, úgy a cserkészőnek is van célzó rendszere, viszont ez sokkal jobban ki van dolgozva. Az okos rakétákkal ellentétbe, ha a cserkésző elvesztette a célpontot, akkor képes újat kiválasztani, ha szükséges.
Ár: (Gyalogság elleni)1.000 credit (Jármű elleni)1.500 credit
Ion Ágyúk
Az ion ágyúk nagy hatékonysággal használhatóak gépi, elektronikával rendelkező ellenfelekkel szemben.
Könnyű Ion Ágyú: Felszín -> Légkör alsó fele
Ár: (Gyalogság elleni)25.000 credit (Jármű elleni)4.000 credit
Közepes Ion Ágyú: Felszín -> Légkör felső fele
Ár: (Gyalogság elleni)100.000 credit (Jármű elleni)30.000 credit
Nehéz Ion Ágyú: Felszín -> Bolygó körüli pálya
Ár: (Gyalogság elleni)500.000 credit (Jármű elleni)100.000 credit
Könnyű turbólézer ágyú
Tökéletes védelmi célra, főleg űrbázisokra vagy aszteroidákra, amely nagy mennyiségű energiát igényel. Megfelelő energiaellátással a turbólézer kiváló fegyver vadászgépek ellen.
Ár: (Gyalogság elleni)250.000 credit (Jármű elleni)125.000 credit
Nehéz turbólézer ágyú
A nehéz turbólézer ágyú rettenetes mértékű pusztítást képes művelni, úgy az ellenség soraiban, mint a tulajdonos bankszámláján. Az ágyú négyszer több energiát használ, mint egy könnyű turbólézer, és képes teljesen tönkrevágni egy csillagrombolót is.
Ár: (Gyalogság elleni)13.000.000 credit (Jármű elleni)6.000.000 credit
Célzó rendszerek
Egy célzó rendszer telepítése szükséges, ha a bázis legalább egy fegyverrel is rendelkezik. Nem túl hatékony és veszélyes is egy lövész képességeiben vakon bízni. Egy célzó rendszer (értsd számítógép) maximum 5 fegyvert tud irányítani, megadni külön-külön célpontokat és összehangolni a támadásaikat.
Ár: (Első)5.000 credit (Második, harmadik, stb.)3.000 credit
Szenzorok
A hagyományos szenzor rendszer alkalmas katonai és civil használatra egyaránt. Tartalmaz egy központi adatfeldolgozó számítógépet és több mint 50 darab érzékelő tányért, és általában a telepítés végleges, bármilyen bázisról is legyen szó. Az érzékelő magába foglalja az FTS (Teljes spektrumú adó-vevő) rendszert, ami képes alapvető információkat érzékelni közel bolygókörüli távolságból. Természetesen a hatótáv növelhető Érzékelő Műholdak telepítésével.
Az érzékelő kifinomult energiaészlelő (DER) rendszert is magába foglal, amivel a hatókörén belül érzékelni tudja az energiafluktuációt, és hyperűr jelérzékelőt (HSI) is. Életforma jelző rendszer (LFI) is elérhető további ráköltés fejében.
Ár: (Alap szenzor) 5.000 credit (LFI)1.000 credit (Érzékelő Műhold)2.000 credit
Szenzor blokkoló
Eredetileg hajók számára volt kitalálva, de egy rejtett bázis is nagy hasznát veheti. A használhatósága némiképp korlátozott, hiszen ha bárki szkennel azt észreveszi, hogy blokkolják.
Ár: 5.000 credit
Szenzor vakítás
A szenzor vakítás több különböző megközelítést jelent a szenzorokkal szembeni ellenintézkedéshez. Ahelyett, hogy elrejtené a célpontot a szkennerek elől, vagy zavarná a szkennelést, a vakítás álcázza a bázist. Ahelyett, hogy energiát pazaroljon azzal, hogy megpróbálja legyőzni az ellenség szenzorait, a vakító számítógépe elemzi a célpontot és plusz adatokat küld a szkennernek. A végeredmény változhat, de a legtöbb szenzor vakító az energia felhasználást és a felszereléseket természetes jelenségnek állítja be az ellenség érzékelői számára.
Természetesen egy városban, vagy más technológiai gyűjtőpontban a rendszernek sokkal könnyebb dolga van, hiszen bármilyen általános és hétköznapi tárgynak vagy cselekménynek állíthatja be a dolgot.
Ár: 400.000 credit
Párásító
A párásító létfontosságú felszerelés a bázis számára száraz éghajlatú bolygókon, ahol a vízivás lehetősége dönt életről és halálról. Bár sok cég árusít párásítót, alapvetően ugyan azon az elven működik mindenik. A meleg levegő a hűtött tekercseken halad át és a levegőben levő nedvességet a hideg fém magához vonzza. Ezután ezt a gép egy tárolóban összegyűjti a torony alatt. A rendszer határai miatt nem érdemes három méternél magasabb tornyokat telepíteni a legtöbb bolygóra.
Egy párásító annyi vizet tud gyűjteni egy hét alatt, ami elegendő egyetlen embernek egy napig. Ha a párásítók az egyetlen vízforrások egy bázison, akkor hét darab kell annyiszor, ahány fő él a bázison. Ez a minimum, hiszen ajánlott a több, ha esetleg meghibásodna valamelyik.
Párásítóból több modell is rendelkezésre áll, bár sok még mindig olyan tervek alapján épül, amely évek óta elavultnak számít. Az is tény, hogy az alapvető programozási nyelv a párásítók számára (az egyszerű feladatok miatt) még mindig a bináris.
Egy szimpla párásító ára megszabott, de sok kereskedő hajlamos nagy kedvezményt (akár 60%-osat is) adni ha nagy tételben vásárolnak (200 darab vagy több.)
Ár: 400 credit
Pajzs generátor
Egyszerre foglalja magába a részecske pajzsot és az energia pajzsot is.
Ár: 60.000 credit
Vonó sugár
Ez a rendszer hajókra volt eredetileg tervezve. Amikor rákapcsolódik egy hajó rendszereire átveszi felette az irányítást a megfelelő landolás érdekében.
Ár: 12.000 credit
Fegyverraktár
Raktár a fegyverek, páncélok és egyéb katonai felszerelések számára. Elegendő felszereléssel rendelkezik a bázis katonai személyzete számára.
Ár: 9.500 credit
Kiképző terem/pálya
A bázis katonai személyzetének fenntartott kiképző és edző terület. Ez jelenthet termet, pályát, akadémiát, stb.
Ár: 15.000 credit
Laboratórium
Tudósok és/vagy mérnökök számára épített hely, ahol biztonságos és nyugodt környezetben kísérletezhetnek, találhatnak fel új találmányokat, vagy érhetnek el nagy tudományos áttöréseket.
Ár: 5.000 credit
Könyvtár
Épület felszerelve számítógépekkel, adatbázisokkal és/vagy más adattároló eszközökkel, ahol az itt tartózkodók nyugodtan kutathatnak.
Ár: 3.000 credit
Páralepárló
Felépítésében és működésében a párásítóhoz hasonlít, ezt a szerkezetet viszont olyan bolygókra telepítik, ahol magas páratartalom jellemző. A szerkezet egyszerre csökkenti a levegő páratartalmát, valamint „melléktermékként” ivóvizet állít elő.
Ár: 400 credit
Levegő generátor
Egyes bolygókon vagy nem alkalmas vagy egyáltalán nincs belélegezhető légkör.
Legyen oxigénről, vagy bármilyen más, az élethez szükséges gázról szó, azt elő kell állítani valahogy, ha nincs meg rá a természetes forrás.
A generátorokkal együtt szellőző rendszerek és légszűrők telepítése is ajánlott.
Ár: 5.000 credit
Óvóhely
Főleg olyan helyen, ahol háborúk vagy komoly természeti katasztrófák jellemzőek, kifejezetten fontos olyan, biztonságos építmények létrehozása ahová akár a bázis teljes lakossága elférhet. Általában csak a legszükségesebb és legminimálisabb felszereltséggel rendelkezik, saját energiarendszerrel és érzékelőkkel van ellátva.
Ár: 2.500-10.000 credit (mérettől függően)
Gazdasági létesítmények
Ebbe a kategóriába tartozik minden mezőgazdasági ipari, könnyű és nehézipari létesítmény, a gyárak, összeszerelő telepek és társaik.
Ár: 10.000 credit
Kereskedelmi létesítmények
Minden ami szolgáltatás, legyen az turizmus, vásárlás vagy valami specifikus, mind ide kerül.
Ár: 7.500 credit
„Fehér”/”Fekete”/”Szürke” kereskedelmi utak
A kereskedelmi utak egy bázis esetében fontosak, legyenek azok hivatalos vagy közel se hivatalos jellegűek. Ezek általában plusz bevételt jelentenek a bázisok/cégek életébe.
„Fehér” kereskedelmi utak
Jó barátság, közös érdek vagy oda-vissza kifizetődő érdekek egy frakcióval, szenátorral vagy cégvezetővel és máris kész a táptalaj egy legális kereskedelmi úthoz. Igaz, hogy ezekre szigorú szabályozások és esetenként törvények vonatkoznak, cserébe viszont jól védettek és kevés az esélye, hogy a szállítmánynak baja esik, vagy nyoma vész.
Székhelyek/követségek
Ezek a speciális épületek arra szolgálnak, hogy az adott céggel, szenátorral vagy frakcióval könnyebb legyen a folyamatos kapcsolattartás a bázison. Ezáltal megkönnyítve a kereskedelmet és a barátság fenntartását.
"„Szürke” kereskedelmi utak
Ez azon a helyeken vagy cégek esetében áll fenn, akik egyik frakcióhoz sem tartoznak és szemlegességüket megtartva több frakcióval is tartanak fenn kapcsolatot. Ezek a fenn említett két kategória közé esik, ugyanis a kereskedelmi utak szabályozások és esetenként törvények alá esnek, viszont van esély rá, hogy az adott frakcióval ellenséges kapcsolatban levő frakciók/szervezetek rajtaütést hajtanak vagy hajtatnak végre. Ebből kifolyólag nagyobb az esély a támadásra és/vagy lopásra, mint a „fehér” utaknál, de kisebb, mint a „feketék” esetében.
Speciális épületek
Ez vegyítése a fehér és fekete épületeknek.
„Fekete” kereskedelmi utak
Csempészekkel, bűnözőkkel, lázadókkal vagy ellenséges frakciókkal való jó vagy kölcsönösen hasznos kapcsolat. Ezekre általában kevés a szabályozás, vagy nincs is. Persze emiatt nem is olyan védettek az utak a támadásoktól vagy a törvény kezétől, így nagy az esély a javak és az azokat szállító hajók eltűnésére vagy elpusztulására.
Rejtekhelyek/gyűjtőpontok
Hivatalosan nem létező raktárak, kamucégek székhelyei vagy földalatti titkos létesítmények, amiken keresztül az árúk gazdát cserélnek és a kapcsolatok fejlődnek.
Ár: lásd lejjebb pont (/út) 2.000 credit (/épület)
Kereskedelmi utak/kapcsolatok:
Mivel nem minden cég kereskedő, hanem lehet, hogy informátorokkal, egyéb beépített emberekkel rendelkezik, így ezért ez külön szerepel. Ugyanígy import és export, kifizetés, vagy bevétel lesz mindez.
Ha valaki valamit importál és megveszi útnak, akkor értelemszerűen nem pénzt kap érte, hanem ő fizet, de cég befolyása akkor is kiterjedt arra a helyre, ahonnan importál.
Fontos! Mindenki maximum olyan szintű kereskedelmi utat/kapcsolatot lehet venni, mint ahány pont lett a cégre áldozva. Szóval, akinek csak 3 pontos a boltja, az nem vehet már 4 pontos utat/kapcsolatot, de alatta levőből bármennyit.
Árak:
1 pont – a saját bolygóról import/export a gyárnak, saját bolygón 1 dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (csak a cég városának környékén marad) – +/-1.000 credit / hó
2 pont – a saját bolygóról, esetleg a holdjáról, vagy import/export a gyárnak, saját bolygón 1 dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (már a teljes bolygón tud ténykedni) – +/- 2.000 credit / hó
3 pont – a saját naprendszeren belül bolygókról import/export a gyárnak, saját bolygón 1 több dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (józan ész határain belül) – +/- 3.000 credit / hó
4 pont – szomszédos naprendszereken belül bolygókról import/export a gyárnak, saját naprendszeren belül ésszerű határokon belül specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 4.000 credit / hó
5 pont – saját szektoron belül import/export a gyárnak, saját szektoron belül dolgozó informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 5.000 credit / hó
6 pont – a frakciódon belül import/export a gyárnak; luxuscikkekkel itt lehet elsőként kereskedni! Saját frakción belül dolgozó informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 6.000 credit / hó
7 pont – más frakciók határhoz közeli szerényebb bolygóira menő import/export a gyárnak, más frakció területén, határmentén ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 7.000 credit / hó
8 pont – más frakciók gazdagabb, iparosodott bolygóit érintő import/export a gyárnak, más frakció területén immáron távolabb is ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 8.000 credit / hó
9 pont – a magvilágokat kivéve bárhonnan import/export a gyárnak, bárhol ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 9.000 credit / hó
10 pont – magvilágbeli (bármelyik frakció) bolygóra kereskedelmi út, sok kicsitől, akár a luxusdolgokig, világ történéseibe is képes beleszólni a kapcsolat (uralkodók, szenátorok, megacégek vezetői stb.) – +/- 10.000 credit / hó (Staff engedély + magánkaland kell hozzá)
Jedi/urdrarr templom
Legyen szó a Jedi Rendhez, az Urdrarr Rendhez tartozó erőhasználóról, vagy épp szürke esetleg más egzotikus irányvonalhoz tartozó erőhasználóról, eljuthat arra az elhatározásra, hogy templomot emel a bázison belül.
Ennek az oka változó lehet. Szeretné bővíteni a Rendjének sorait, vagy ellenintézkedés egy erős nexus esetében, vagy épp felhasználni a nexus erejét és energiáját. Akár saját ambícióin vagy hitén elindulva egyedi szektát vagy egységet is létrehozhat, aminek ez a központja, kiképzőhelye.
Ár: 10.000- csillagos ég credit
Oktatási létesítmények
Mivel a bázison dolgozó személyzetnek vagy már van, vagy lesznek leszármazottai, így előbb-utóbb szükségessé válik a taníttatásuk és képzésük. Legyen szó általános iskoláról, gimnáziumról, középiskoláról, esetleg egyetemről vagy akadémiáról, ennek épületre van szüksége. Tantermek, irodák és minden más specifikum.
Ár: 4.000 credit
Különleges lakások/épületek
Egyik másik kategóriába sem tartozó, vagy NJK-k számára épített, vagy saját üzelmek érdekében felhúzott épületek. A berendezés és méret a rá költött credit és a használat szükségének függvényében változhat.
Ár: változó credit
Energiafogyasztás:
Az alábbi képeken láthatóak, hogy mekkora egy minimálisan felszerelt bázis energiafogyasztása, mennyi energiaegységet fogyasztanak a különböző létesítmények és mennyi energiaegységet termelnek az egyes generátorok. Ebből az is látható, hogy egyes bázisok esetében általában a legelső plusz létesítmény, amit fel kell húzni az egy generátor lesz.
Megjegyzések:
- Az létesítményeknél, ahol az energiafogyasztás egytől vagy kettőtől a "végtelenig" tart, ott az épület mérete szabja meg az energiafogyasztás nagyságát. Vagyis minél nagyobb és komplexebb, annál több energiát igényel a fenntartása.
- Cégek esetében is hasonlóképp működnek a dolgok, mint egy bázisnál, csupán részlegek, melléképületek és ilyesmiket kell érteni.
Készítette: @Werda és Rhyssa (én)
Lektorálta: Rhyssa (én)
A bázisok olyan létesítmények, melyek egy JK tulajdonát képezik és az űrben, vagy bolygón/holdon/aszteroidán találhatóak. Alapvetően a cégek rendszerét használjuk, tehát egy kis bázis 3 pontba kerül és havonta 6.000 credit bevételt termel (ez, ami a bevételekből és adókból visszamarad), és így tovább.
Elsődleges tevékenységük alapján négy fajta bázist különböztetünk meg:
- Katonai bázis: Ebbe a kategóriába tartoznak az előőrsök, börtöntelepek, kiképzőbázisok, stb. Fontos megjegyezni, hogy ez az egyetlen kategória, ami alapból katonai létesítményekkel van felszerelve (még ha csak kezdetlegessel is).
- Kutató bázis: Orvosi központok, tudományos kutató bázisok, régészeti telephelyek, stb. kerülnek ebbe a kategóriába. Ezek a bázisok az egyetlenek, melyek alapból egy kutatási létesítményekkel vannak felszerelve.
- Gazdasági/Termelői bázis: Növény farmok, állat farmok, bányásztelepek, stb. Ezek a bázisok az egyetlenek, melyek alapból gazdasági létesítményekkel vannak felszerelve.
- Kereskedelmi bázis: Csempész bázisok, üdülőközpontok, szolgáltatási központok, stb. Ezek az egyetlenek, melyek alapból egy kereskedelmi létesítménnyel vannak felszerelve.
Bázisok alapvető felszerelése szintekként:
1. szint (3 pontos bázis):
- Kisméretű telephely
- Kantina
- Kisméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (nagyon minimális: egy szoba, egy fürdő, nem túl kényelmes ágy, szekrény, asztal)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (minimálisan felszerelt)
- Generátor (Reaktor)
- 1 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (terület a bázison kívül)
2. szint (5 pontos bázis):
- Kisméretű telephely
- Kantina
- Kisméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (minimális: egy szoba, egy fürdő, kényelmes ágy, szekrény, asztal)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (minimálisan felszerelt)
- Generátor (Reaktor)
- 2 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (terület a bázison kívül)
- 1 nem bázis specifikus épület
- Klinika (5 ágy, 1 bachta tartály, 1 orvosi droid)
- Védőfal
3. szint (7 pontos bázis):
- Közepes méretű telephely
- Kantina
- Közepes méretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (közepes: egy-két szoba, egy fürdő, saját konyha, kényelmes ágy/ágyak, szekrény, asztal, esetleges luxus felszerelés)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (jól felszerelt)
- 2 Generátor (Reaktor)
- 4 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (jól kialakított)
- 2 nem bázis specifikus épület
- Kisméretű kórház (20 ágy, 2 bachta tartály, 2 orvosi droid)
- Védőfal
4. szint (10 pontos bázis):
- Nagyméretű telephely
- Kantina
- Nagyméretű piac
- Vezérlőterem
- Szálláshelyek (akár több szobás/fürdőszobás, saját konyhával, kényelmes ágyak, luxuscikkek)
- Bázisvezető és tulajdonos szálláshelye (több szobás, jól felszerelt)
- Étkező/konyha (első osztályú)
- 2 Generátor (Reaktor)
- 6 bázis specifikus létesítmény
- Kommunikációs torony (amennyiben valamelyik frakcióhoz tartozik a bázis)
- Leszállópálya (jól kialakított)
- 3 nem bázis specifikus épület
- Kórház (jól felszerelt, több ágy, bachta tartály, droid)
- Védőfal
Bázisépítés creditből:
Mindenik szint mellé jár egy ugyan akkora méretű építkezési terület, mint amekkora fentebb fel van sorolva. Vagyis credit ráfordítással lehetőség van arra, hogy további létesítményekkel bővíthessük a bázist. Ez pontosan azt jelentené, hogy még ugyan annyi épületet fel lehet húzni, mint ahány az adott szintnél fel van sorolva.
Létesítmények
Jármű hangár/javító
Bármilyen építmény, ami járművek (földi, vizi, légi) tárolására és/vagy javítására szolgál.
Ár: 8.500 credit
Légzsilip
Bármilyen építmény/bázis, amely barátságtalan környezetben épül annak szükséges a légzsilip, hogy megvédje a személyzetet a mérgező gázoktól, vákumtól, vagy a mélytengeri nyomástól.
Ár: 1.000 credit
Gépműhely
Egy bázisnak szüksége van egy gépműhelyre amennyiben helyben akarják javítani vagy módosítani a felszereléseket vagy az építési anyagokat hosszabb időn keresztül.
Ár: 8.500 credit
Klinika
Egy alapvető klinika magába foglalja az 5 darab kórházi ágyat, egy orvosi számítógépet, egy orvosi droidot, egy bachta tartályt és orvosi eszközök raktárát.
A kisméretű kórház 20 ágyat, két orvosi számítógépet, két orvosi droidot, két bachta tartályt és orvosi eszközök raktárát foglalja magába.
A kórház legalább 20+ darab ágyat, 2+ bachta tartályt, több orvosi számítógépet és droidot, és több orvosi eszközök tárolására alkalmas raktárhelyiséget foglal magába.
Ár: 6.000 credit
Generátor
Közel mindenik bázisnak szüksége van generátorra. Egy űrben levő bázis súlyának legnagyobb részét általában pont az energiát előállító rendszer teszi ki. Kisebb választék van a különböző generátor típusokból, amiknek megvan a maguk erőssége és gyengéje.
Reaktor: Ez a legelterjedtebb generátortípus a galaxisban. Kevés üzemanyaggal is nagy mennyiségű energia előállítására képes. Ugyanakkor a reaktorok hírhedten illékonyak és bármilyen komolyabb sérülés, ami a reaktor magját érinti olyan láncreakciót inít be, ami legalább a bázist teljesen elpusztíthatja. Ár: 10.000 credit
Napkollektor: Tiszta, csendes formája az energia előállításának, de relatíve nem túl hatékony. Bármilyen bázis, amit napkollektorokkal működtetnek, felületének több, mint 50%-a a paneleknek kell helyet adjon a működéshez, ezen felül még ott van a panelek sérülékenysége is. Ár: 7.500 credit
Szélturbina: Olcsó, megújuló energiaforrás, de a különböző technológiák működtetéséhez szükséges energia mennyiség miatt csak olyan helyen hatékony, ahol erős szelek vannak. (Azok a bolygók, ahol ilyen jellegű szelek vannak barátságtalan környezettel rendelkeznek.) Ár: 15.000 credit
Vízerőmű: Ehhez víztömeg szükséges a bázis közelében, alatt vagy körül. A víztömegnek erős sodrása és hullámai kell legyenek a használhatósághoz. Ár: 15.000 credit
Fosszilis üzemanyag: Nagyon kevesen használják mivel sok üzemanyaggal is kevés energiát termel és a környezetet is károsítja. Rejtőzködés szempontjából sem előnyös, a füstöt és a termelt hőt a szenzorok könnyedén észreveszik. Az ilyen létesítményeknek üzemanyag is szükséges, amit fellelni is gond lehet. Folyamatos karbantartást igényel. Ár: 3.000 credit
Központi energia: A központi energia csak nagyban lakott területeken érhető el. Az energia megszerezhető egyszerűen havi vagy heti díj fizetésével, esetleg a hálózatra való jogtalan rácsatlakozással, és a karbantartásért sem kell aggódni. Ugyanakkor a legtöbb helyi energiaellá cég képes észlelni az energia fluktuációját a rendszereikben és bemérni a forrást, ezzel megálljt parancsolni az energialopásnak. Ár: 10.000 credit
Geotermális energia: Az egyik leghatékonyabb energiaforrás, a geotermál rendszerek egyenesen a bolygó mélyén található hőenergiára csatlakoznak rá. Sajnos a geotermál hordozó kábeleket nagyon nehéz telepíteni (komoly fúrások szükségesek). Ezen kívül a telep, ahol a rendszer van, fel nem használt hőt is termel, ezáltal könnyedén észlelhető szenzorokkal. Viszont telepítés után közel végtelen mennyiségű energia termelésére alkalmas. Ár: 50.000 credit
Gyalogság elleni lézerágyú
Alapvető és hatékony fegyver gyalogsági erők ellen. A lövészek a fegyver páncélozott burkában kapnak helyet, védve az ellentűztől és a barátságtalan környezet hatásaitól. Bizonyos bolygókon, ahol a kültéri viszonyok rendkívül könyörtelenek, a lő tornyot olyan módon is tudják telepíteni, hogy a lövészek ne kelljen elhagyják a bázis belsejét.
Ár: (Új)15.000 credit (Használt)9.500 credit
Jármű elleni lézerágyú
A legáltalánosabb jármű elleni fegyverzet, ami képes ellenállni a legtöbb extrém környezeti hatásnak vagy hőmérsékletnek. Sajnos az energiahálózat tárcsája úgy van kialakítva, hogy könnyű célpontot jelent.
Ár: (Új)10.000 credit (Használt)2.000 credit
Gyalogság elleni rakétakilövő
A rakéta kilövők nem túl elterjedtek, hiszen ugyan azt a nagyságú erőt egy turbólézer is képes kifejteni. A rakétáknak viszont van egy jelentős előnyük a lézerekkel szemben, mégpedig ha megfelelően lőnek velük, akkor a lő torony észrevétlen maradhat, míg egy lézernél csupán követni kell, hogy honnan érkezett a nyaláb.
Ez a fegyver 80 rakéta rekeszt tartalmaz (4 magas, 20 széles), az automata újratöltő pedig 80 további pótrakétával rendelkezik. Viszont az újratöltés addig nem megy végbe amíg mind a 80 rekesz ki nem ürül, vagyis egy meghibásodás az egyik rekeszben könnyen akadályozhatja a rendszert addig, amíg meg nem oldják a problémát.
Ár: (Új)75.000 credit (Használt)20.000 credit
Jármű elleni rakétakilövő
A kilövő képes 10 közepes méretű rakéta kilövésére, ami ideális egy speeder, AT-ST, vagy páncélozott repulsor járművel szemben. A termék egyik vonzó tulajdonsága az álcázhatósága. A durván számított 40 centi széles kinyitható panel teljesen elrejti a rakétarekeszeket ezzel védve azokat a fürkésző tekintetek elől. Harcban a panel kinyitható egy huzal meghúzásával. Ugyanakkor zárt módban a rendszer nem használ energiát „készenléti” állapotban működik, vagyis a szkennerek semmit sem vesznek észre belőle, amíg a rakéták már a levegőben nincsenek.
Ár: (Új)20.000 credit (Használt)8.000 credit
Rakéta típusok:
Buták: A rakéták legegyszerűbb típusai. Abba az irányba repülnek amerre kilőtték őket, és addig repülnek, amíg célba nem érnek, vagy ki nem fogy az üzemanyag.
Ár: (Gyalogság elleni)200 credit (Jármű elleni)500 credit
Okos rakéták: Ezeket a rakétákat célzó rendszerrel szerelték fel, ezzel elérve, hogy képesek legyenek követni a célpontot. A kilövéshez előbb szükséges a célpont kijelölése. Van lehetőség célpont megadása nélkül is kilőni, ez esetben úgynevezett „árva” rakéta lesz. Egy árva rakéta a célzó rendszerével ezután választ magának célpontot.
Kilövést követően az okos rakéta addig követi a célpontját, amíg el nem éri, ki nem fogy az üzemanyagból, vagy el nem veszíti a célpontot.
Ár: (Gyalogság elleni)600 credit (Jármű elleni)1.000 credit
Savant rakéta: A savant rakétát meglepetés fegyverként tartják számon. Úgy van tervezve, hogy úgy lövik ki, mint egy buta rakétát, a levegőben megtesz egy kört, majd a célzó rendszere kiválasztja a célpontot. Ezzel becsaphat néhány pilótát, akik azt gondolják, hogy biztonságban vannak, mert csak egy buta rakétáról van szó, de fogalmuk sincs a veszélyről. Az aktiválást követve a savant beméri a célpontot és ölésre megy.
Ehhez a típusú rakétához sajátságos célzó rendszer szükséges a lő toronyba, különben csak sima rakétaként működik.
Ár: (Gyalogság elleni)1.000 credit (Jármű elleni)2.000 credit (Sajátságos célzó rendszer)2.000 credit
Cserkésző rakéta: A cserkésző relatíve új technológiának számít a piacon és nagyobb üzemanyag mennyiségre van szüksége, mint a többi rakétának. Ahogy az okos rakétának, úgy a cserkészőnek is van célzó rendszere, viszont ez sokkal jobban ki van dolgozva. Az okos rakétákkal ellentétbe, ha a cserkésző elvesztette a célpontot, akkor képes újat kiválasztani, ha szükséges.
Ár: (Gyalogság elleni)1.000 credit (Jármű elleni)1.500 credit
Ion Ágyúk
Az ion ágyúk nagy hatékonysággal használhatóak gépi, elektronikával rendelkező ellenfelekkel szemben.
Könnyű Ion Ágyú: Felszín -> Légkör alsó fele
Ár: (Gyalogság elleni)25.000 credit (Jármű elleni)4.000 credit
Közepes Ion Ágyú: Felszín -> Légkör felső fele
Ár: (Gyalogság elleni)100.000 credit (Jármű elleni)30.000 credit
Nehéz Ion Ágyú: Felszín -> Bolygó körüli pálya
Ár: (Gyalogság elleni)500.000 credit (Jármű elleni)100.000 credit
Könnyű turbólézer ágyú
Tökéletes védelmi célra, főleg űrbázisokra vagy aszteroidákra, amely nagy mennyiségű energiát igényel. Megfelelő energiaellátással a turbólézer kiváló fegyver vadászgépek ellen.
Ár: (Gyalogság elleni)250.000 credit (Jármű elleni)125.000 credit
Nehéz turbólézer ágyú
A nehéz turbólézer ágyú rettenetes mértékű pusztítást képes művelni, úgy az ellenség soraiban, mint a tulajdonos bankszámláján. Az ágyú négyszer több energiát használ, mint egy könnyű turbólézer, és képes teljesen tönkrevágni egy csillagrombolót is.
Ár: (Gyalogság elleni)13.000.000 credit (Jármű elleni)6.000.000 credit
Célzó rendszerek
Egy célzó rendszer telepítése szükséges, ha a bázis legalább egy fegyverrel is rendelkezik. Nem túl hatékony és veszélyes is egy lövész képességeiben vakon bízni. Egy célzó rendszer (értsd számítógép) maximum 5 fegyvert tud irányítani, megadni külön-külön célpontokat és összehangolni a támadásaikat.
Ár: (Első)5.000 credit (Második, harmadik, stb.)3.000 credit
Szenzorok
A hagyományos szenzor rendszer alkalmas katonai és civil használatra egyaránt. Tartalmaz egy központi adatfeldolgozó számítógépet és több mint 50 darab érzékelő tányért, és általában a telepítés végleges, bármilyen bázisról is legyen szó. Az érzékelő magába foglalja az FTS (Teljes spektrumú adó-vevő) rendszert, ami képes alapvető információkat érzékelni közel bolygókörüli távolságból. Természetesen a hatótáv növelhető Érzékelő Műholdak telepítésével.
Az érzékelő kifinomult energiaészlelő (DER) rendszert is magába foglal, amivel a hatókörén belül érzékelni tudja az energiafluktuációt, és hyperűr jelérzékelőt (HSI) is. Életforma jelző rendszer (LFI) is elérhető további ráköltés fejében.
Ár: (Alap szenzor) 5.000 credit (LFI)1.000 credit (Érzékelő Műhold)2.000 credit
Szenzor blokkoló
Eredetileg hajók számára volt kitalálva, de egy rejtett bázis is nagy hasznát veheti. A használhatósága némiképp korlátozott, hiszen ha bárki szkennel azt észreveszi, hogy blokkolják.
Ár: 5.000 credit
Szenzor vakítás
A szenzor vakítás több különböző megközelítést jelent a szenzorokkal szembeni ellenintézkedéshez. Ahelyett, hogy elrejtené a célpontot a szkennerek elől, vagy zavarná a szkennelést, a vakítás álcázza a bázist. Ahelyett, hogy energiát pazaroljon azzal, hogy megpróbálja legyőzni az ellenség szenzorait, a vakító számítógépe elemzi a célpontot és plusz adatokat küld a szkennernek. A végeredmény változhat, de a legtöbb szenzor vakító az energia felhasználást és a felszereléseket természetes jelenségnek állítja be az ellenség érzékelői számára.
Természetesen egy városban, vagy más technológiai gyűjtőpontban a rendszernek sokkal könnyebb dolga van, hiszen bármilyen általános és hétköznapi tárgynak vagy cselekménynek állíthatja be a dolgot.
Ár: 400.000 credit
Párásító
A párásító létfontosságú felszerelés a bázis számára száraz éghajlatú bolygókon, ahol a vízivás lehetősége dönt életről és halálról. Bár sok cég árusít párásítót, alapvetően ugyan azon az elven működik mindenik. A meleg levegő a hűtött tekercseken halad át és a levegőben levő nedvességet a hideg fém magához vonzza. Ezután ezt a gép egy tárolóban összegyűjti a torony alatt. A rendszer határai miatt nem érdemes három méternél magasabb tornyokat telepíteni a legtöbb bolygóra.
Egy párásító annyi vizet tud gyűjteni egy hét alatt, ami elegendő egyetlen embernek egy napig. Ha a párásítók az egyetlen vízforrások egy bázison, akkor hét darab kell annyiszor, ahány fő él a bázison. Ez a minimum, hiszen ajánlott a több, ha esetleg meghibásodna valamelyik.
Párásítóból több modell is rendelkezésre áll, bár sok még mindig olyan tervek alapján épül, amely évek óta elavultnak számít. Az is tény, hogy az alapvető programozási nyelv a párásítók számára (az egyszerű feladatok miatt) még mindig a bináris.
Egy szimpla párásító ára megszabott, de sok kereskedő hajlamos nagy kedvezményt (akár 60%-osat is) adni ha nagy tételben vásárolnak (200 darab vagy több.)
Ár: 400 credit
Pajzs generátor
Egyszerre foglalja magába a részecske pajzsot és az energia pajzsot is.
Ár: 60.000 credit
Vonó sugár
Ez a rendszer hajókra volt eredetileg tervezve. Amikor rákapcsolódik egy hajó rendszereire átveszi felette az irányítást a megfelelő landolás érdekében.
Ár: 12.000 credit
Fegyverraktár
Raktár a fegyverek, páncélok és egyéb katonai felszerelések számára. Elegendő felszereléssel rendelkezik a bázis katonai személyzete számára.
Ár: 9.500 credit
Kiképző terem/pálya
A bázis katonai személyzetének fenntartott kiképző és edző terület. Ez jelenthet termet, pályát, akadémiát, stb.
Ár: 15.000 credit
Laboratórium
Tudósok és/vagy mérnökök számára épített hely, ahol biztonságos és nyugodt környezetben kísérletezhetnek, találhatnak fel új találmányokat, vagy érhetnek el nagy tudományos áttöréseket.
Ár: 5.000 credit
Könyvtár
Épület felszerelve számítógépekkel, adatbázisokkal és/vagy más adattároló eszközökkel, ahol az itt tartózkodók nyugodtan kutathatnak.
Ár: 3.000 credit
Páralepárló
Felépítésében és működésében a párásítóhoz hasonlít, ezt a szerkezetet viszont olyan bolygókra telepítik, ahol magas páratartalom jellemző. A szerkezet egyszerre csökkenti a levegő páratartalmát, valamint „melléktermékként” ivóvizet állít elő.
Ár: 400 credit
Levegő generátor
Egyes bolygókon vagy nem alkalmas vagy egyáltalán nincs belélegezhető légkör.
Legyen oxigénről, vagy bármilyen más, az élethez szükséges gázról szó, azt elő kell állítani valahogy, ha nincs meg rá a természetes forrás.
A generátorokkal együtt szellőző rendszerek és légszűrők telepítése is ajánlott.
Ár: 5.000 credit
Óvóhely
Főleg olyan helyen, ahol háborúk vagy komoly természeti katasztrófák jellemzőek, kifejezetten fontos olyan, biztonságos építmények létrehozása ahová akár a bázis teljes lakossága elférhet. Általában csak a legszükségesebb és legminimálisabb felszereltséggel rendelkezik, saját energiarendszerrel és érzékelőkkel van ellátva.
Ár: 2.500-10.000 credit (mérettől függően)
Gazdasági létesítmények
Ebbe a kategóriába tartozik minden mezőgazdasági ipari, könnyű és nehézipari létesítmény, a gyárak, összeszerelő telepek és társaik.
Ár: 10.000 credit
Kereskedelmi létesítmények
Minden ami szolgáltatás, legyen az turizmus, vásárlás vagy valami specifikus, mind ide kerül.
Ár: 7.500 credit
„Fehér”/”Fekete”/”Szürke” kereskedelmi utak
A kereskedelmi utak egy bázis esetében fontosak, legyenek azok hivatalos vagy közel se hivatalos jellegűek. Ezek általában plusz bevételt jelentenek a bázisok/cégek életébe.
„Fehér” kereskedelmi utak
Jó barátság, közös érdek vagy oda-vissza kifizetődő érdekek egy frakcióval, szenátorral vagy cégvezetővel és máris kész a táptalaj egy legális kereskedelmi úthoz. Igaz, hogy ezekre szigorú szabályozások és esetenként törvények vonatkoznak, cserébe viszont jól védettek és kevés az esélye, hogy a szállítmánynak baja esik, vagy nyoma vész.
Székhelyek/követségek
Ezek a speciális épületek arra szolgálnak, hogy az adott céggel, szenátorral vagy frakcióval könnyebb legyen a folyamatos kapcsolattartás a bázison. Ezáltal megkönnyítve a kereskedelmet és a barátság fenntartását.
"„Szürke” kereskedelmi utak
Ez azon a helyeken vagy cégek esetében áll fenn, akik egyik frakcióhoz sem tartoznak és szemlegességüket megtartva több frakcióval is tartanak fenn kapcsolatot. Ezek a fenn említett két kategória közé esik, ugyanis a kereskedelmi utak szabályozások és esetenként törvények alá esnek, viszont van esély rá, hogy az adott frakcióval ellenséges kapcsolatban levő frakciók/szervezetek rajtaütést hajtanak vagy hajtatnak végre. Ebből kifolyólag nagyobb az esély a támadásra és/vagy lopásra, mint a „fehér” utaknál, de kisebb, mint a „feketék” esetében.
Speciális épületek
Ez vegyítése a fehér és fekete épületeknek.
„Fekete” kereskedelmi utak
Csempészekkel, bűnözőkkel, lázadókkal vagy ellenséges frakciókkal való jó vagy kölcsönösen hasznos kapcsolat. Ezekre általában kevés a szabályozás, vagy nincs is. Persze emiatt nem is olyan védettek az utak a támadásoktól vagy a törvény kezétől, így nagy az esély a javak és az azokat szállító hajók eltűnésére vagy elpusztulására.
Rejtekhelyek/gyűjtőpontok
Hivatalosan nem létező raktárak, kamucégek székhelyei vagy földalatti titkos létesítmények, amiken keresztül az árúk gazdát cserélnek és a kapcsolatok fejlődnek.
Ár: lásd lejjebb pont (/út) 2.000 credit (/épület)
Kereskedelmi utak/kapcsolatok:
Mivel nem minden cég kereskedő, hanem lehet, hogy informátorokkal, egyéb beépített emberekkel rendelkezik, így ezért ez külön szerepel. Ugyanígy import és export, kifizetés, vagy bevétel lesz mindez.
Ha valaki valamit importál és megveszi útnak, akkor értelemszerűen nem pénzt kap érte, hanem ő fizet, de cég befolyása akkor is kiterjedt arra a helyre, ahonnan importál.
Fontos! Mindenki maximum olyan szintű kereskedelmi utat/kapcsolatot lehet venni, mint ahány pont lett a cégre áldozva. Szóval, akinek csak 3 pontos a boltja, az nem vehet már 4 pontos utat/kapcsolatot, de alatta levőből bármennyit.
Árak:
1 pont – a saját bolygóról import/export a gyárnak, saját bolygón 1 dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (csak a cég városának környékén marad) – +/-1.000 credit / hó
2 pont – a saját bolygóról, esetleg a holdjáról, vagy import/export a gyárnak, saját bolygón 1 dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (már a teljes bolygón tud ténykedni) – +/- 2.000 credit / hó
3 pont – a saját naprendszeren belül bolygókról import/export a gyárnak, saját bolygón 1 több dologra specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért (józan ész határain belül) – +/- 3.000 credit / hó
4 pont – szomszédos naprendszereken belül bolygókról import/export a gyárnak, saját naprendszeren belül ésszerű határokon belül specializálódott informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 4.000 credit / hó
5 pont – saját szektoron belül import/export a gyárnak, saját szektoron belül dolgozó informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 5.000 credit / hó
6 pont – a frakciódon belül import/export a gyárnak; luxuscikkekkel itt lehet elsőként kereskedni! Saját frakción belül dolgozó informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 6.000 credit / hó
7 pont – más frakciók határhoz közeli szerényebb bolygóira menő import/export a gyárnak, más frakció területén, határmentén ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 7.000 credit / hó
8 pont – más frakciók gazdagabb, iparosodott bolygóit érintő import/export a gyárnak, más frakció területén immáron távolabb is ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 8.000 credit / hó
9 pont – a magvilágokat kivéve bárhonnan import/export a gyárnak, bárhol ténykedő informátor, vagy aki neked fizet valamiért – +/- 9.000 credit / hó
10 pont – magvilágbeli (bármelyik frakció) bolygóra kereskedelmi út, sok kicsitől, akár a luxusdolgokig, világ történéseibe is képes beleszólni a kapcsolat (uralkodók, szenátorok, megacégek vezetői stb.) – +/- 10.000 credit / hó (Staff engedély + magánkaland kell hozzá)
Jedi/urdrarr templom
Legyen szó a Jedi Rendhez, az Urdrarr Rendhez tartozó erőhasználóról, vagy épp szürke esetleg más egzotikus irányvonalhoz tartozó erőhasználóról, eljuthat arra az elhatározásra, hogy templomot emel a bázison belül.
Ennek az oka változó lehet. Szeretné bővíteni a Rendjének sorait, vagy ellenintézkedés egy erős nexus esetében, vagy épp felhasználni a nexus erejét és energiáját. Akár saját ambícióin vagy hitén elindulva egyedi szektát vagy egységet is létrehozhat, aminek ez a központja, kiképzőhelye.
Ár: 10.000- csillagos ég credit
Oktatási létesítmények
Mivel a bázison dolgozó személyzetnek vagy már van, vagy lesznek leszármazottai, így előbb-utóbb szükségessé válik a taníttatásuk és képzésük. Legyen szó általános iskoláról, gimnáziumról, középiskoláról, esetleg egyetemről vagy akadémiáról, ennek épületre van szüksége. Tantermek, irodák és minden más specifikum.
Ár: 4.000 credit
Különleges lakások/épületek
Egyik másik kategóriába sem tartozó, vagy NJK-k számára épített, vagy saját üzelmek érdekében felhúzott épületek. A berendezés és méret a rá költött credit és a használat szükségének függvényében változhat.
Ár: változó credit
Energiafogyasztás:
Az alábbi képeken láthatóak, hogy mekkora egy minimálisan felszerelt bázis energiafogyasztása, mennyi energiaegységet fogyasztanak a különböző létesítmények és mennyi energiaegységet termelnek az egyes generátorok. Ebből az is látható, hogy egyes bázisok esetében általában a legelső plusz létesítmény, amit fel kell húzni az egy generátor lesz.
Megjegyzések:
- Az létesítményeknél, ahol az energiafogyasztás egytől vagy kettőtől a "végtelenig" tart, ott az épület mérete szabja meg az energiafogyasztás nagyságát. Vagyis minél nagyobb és komplexebb, annál több energiát igényel a fenntartása.
- Cégek esetében is hasonlóképp működnek a dolgok, mint egy bázisnál, csupán részlegek, melléképületek és ilyesmiket kell érteni.
Készítette: @Werda és Rhyssa (én)
Lektorálta: Rhyssa (én)
_________________
Mesélői, Sith birodalom, Köztársaság, Hutt kartellek/alvilág/fejvadászok, FRK/FRSz, Chiss fennhatóság, Mandaloriai Birodalom, Örök Birodalom
A Hármak emberei, Havoc Squad/Halálosztag, Rhand varázslói/Köztársaság Végzete, Csillag Kabal, Czerka Részvénytársaság, Császári család
Sith és Jedi archívum - Little SW világ segédlet | Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.