Előtörténet-minta
1 / 1 oldal • Megosztás
Előtörténet-minta
Adatok:
Név: (a karaktered neve)
Egyéb név(i): (a karakter beceneve, ha van)
Faj: (ember vagy mutáns)
Nem: (férfi/nő)
Jellem: (ember-barát; mutáns-barát; semleges; ember-ellenes; mutáns-ellenes)
Személyazonosság: (titkos vagy nyílt)
Születési helye és idő: (2031-et írunk!)
Kor: (a karakter jelenlegi kora)
Család: (Apa, anya, testvérek, élettárs, házastárs, egyéb rokonok)
Foglalkozás: (minden ember csinál valamit, amikor nem alszik)
Testmagassága: (cm)
Testsúlya: (kg)
Szeme színe:
Haja színe:
Bőre színe:
Különleges ismertetőjel: (testén szabad szemmel látható jelek - testékszer, tetoválás, taréj frizura etc.)
Repülési sebesség: (csak ha képesség)
Egészségi állapot/ betegségek:
Életrajza:
- a karaktered életrajza, vagy bemutatása
- teljesen gyermekkorától, jelen állapotáig
- családja, otthona
- mutáns képességeinek jelentkezései
- jelleme; változásainak személyiségére gyakorolt hatásai
- munkája, hobbija
(Minden amit az általad kitalált karakterről le tudsz írni. Legalább 20-30 tartalmas és helyes mondat.)
Képességei: (A karakter emberfeletti képessége, előtörténeted minőségének arányával növekedhet erőd nagysága vagy sokoldalúsága)
Szakértelmei: (foglalkozással kapcsolatos, egyéb)
Privát előtörténet véleményezést kérsz: Igen/Nem (lásd lejjebb)
Megjegyzések:
Név: (a karaktered neve)
Egyéb név(i): (a karakter beceneve, ha van)
Faj: (ember vagy mutáns)
Nem: (férfi/nő)
Jellem: (ember-barát; mutáns-barát; semleges; ember-ellenes; mutáns-ellenes)
Személyazonosság: (titkos vagy nyílt)
Születési helye és idő: (2031-et írunk!)
Kor: (a karakter jelenlegi kora)
Család: (Apa, anya, testvérek, élettárs, házastárs, egyéb rokonok)
Foglalkozás: (minden ember csinál valamit, amikor nem alszik)
Testmagassága: (cm)
Testsúlya: (kg)
Szeme színe:
Haja színe:
Bőre színe:
Különleges ismertetőjel: (testén szabad szemmel látható jelek - testékszer, tetoválás, taréj frizura etc.)
Repülési sebesség: (csak ha képesség)
Egészségi állapot/ betegségek:
Életrajza:
- a karaktered életrajza, vagy bemutatása
- teljesen gyermekkorától, jelen állapotáig
- családja, otthona
- mutáns képességeinek jelentkezései
- jelleme; változásainak személyiségére gyakorolt hatásai
- munkája, hobbija
(Minden amit az általad kitalált karakterről le tudsz írni. Legalább 20-30 tartalmas és helyes mondat.)
Képességei: (A karakter emberfeletti képessége, előtörténeted minőségének arányával növekedhet erőd nagysága vagy sokoldalúsága)
Szakértelmei: (foglalkozással kapcsolatos, egyéb)
Privát előtörténet véleményezést kérsz: Igen/Nem (lásd lejjebb)
Megjegyzések:
A hozzászólást Thorhalla összesen 12 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. 02 Jan. 2020, 11:22-kor.
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
Re: Előtörténet-minta
Adatlap:
Név:
Lakás/Létesítmény: (városrész)
NJK: (nem játékos karakter, akinek szintén kell előtörténet a megfelelő topicban)
Foglalkozás:
Munkahely:
Pénz: (a staff ítéli meg a bankszámla tartalmát)
Bevétel/hét: (a szabályzat alapján)
Eszközök:
Felszerelés/fegyverek: (részletes felszerelés- és fegyverlista)
Vállalat:
Szövetség:
Törzshely, ahol megtalálható:
Ismertebb szövetséges:
Ismertebb ellenség:
Felhasznált kreditek:
Fennmaradó kreditek:
Név:
Lakás/Létesítmény: (városrész)
NJK: (nem játékos karakter, akinek szintén kell előtörténet a megfelelő topicban)
Foglalkozás:
Munkahely:
Pénz: (a staff ítéli meg a bankszámla tartalmát)
Bevétel/hét: (a szabályzat alapján)
Eszközök:
Felszerelés/fegyverek: (részletes felszerelés- és fegyverlista)
Vállalat:
Szövetség:
Törzshely, ahol megtalálható:
Ismertebb szövetséges:
Ismertebb ellenség:
Felhasznált kreditek:
Fennmaradó kreditek:
A hozzászólást Thorhalla összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. 27 Feb. 2011, 07:05-kor.
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
Re: Előtörténet-minta
Segítség:
Faj
Az oldalon lehetséges fajok:
Ember (Homo Sapiens Sapien)
Szuper-humán, különleges erőkkel rendelkező ember
Mutáns, (Homo Sapiens Superior) születésétől rendelkezik x-génnel, amitől képességei vannak
Szimbionta
Asgardi
Skrull
Természetfeletti
Stb, a többi fajt itt lehet olvasni.
Természetesen lehetséges, hogy a faj, amire te vágysz még nincs az oldalon vagy hiányzik belőle az, amit te elvárnál tőle vagy simán szeretsz új fajokat kitalálni akkor itt tudsz segíteni nekünk a fajok topicban.
Foglalkozás
Az elkészült foglalkozások, amik bizonyos előnyöket nyújthatnak a játékosoknak.
Életrajza
Előtörténet alkotáshoz bővebben nézd meg ezt.
Az X-men sok okból teljesen új. Például egyike volt az első képregények közt mely a rasszizmusról szólt. Másrészt ez volt az egyik első újság ahol szerepeltek homoszexuálisak, biszexuálisak, más bőrszínűek és más országban született emberek. Ez fontos részlet mivel az oldal is e szerint az elvárás szerint készült. Az oldal minden etnikumot, rasszt, vallást és nemi hova tartozást elfogad. Viszont kéretik mindenféle politikát nélkülözni az oldalon még a politikai karakterekkel is ezt valami kellemesebb diplomatikusabb módon megoldani!
Képességei
A moderátori (Staff csapat) érzékeny erre a témára. A fejedben megalkotott mutáns képességeinek részletesnek kell lennie, amihez minimum fizika tudás szükséges. Akinek ez sincs meg az nyugodtan kérjen segítséget, nem harapunk .
Képességek határai
Ez csak egy sablon, bármelyik képességekre hasonlóan kell viszonyulni.
Mondjuk ha a karakter repülni tud, akkor első szinten max 100 km/h -ra, ami később fejleszthető, de e mellé, mivel nem erős képesség egy másik hasonlóan erős dolgot is be lehet rakni. Mondjuk a szuper erőt, de akkor az sem mehet fel az egekig, hanem maximum 1 tonnát tudjon kinyomni a karakter. Ez már amúgy is nagyon sok szuper erőnek tekinthető. Viszont, ha mondjuk kiveszed a repülést (még karakteralkotásnál) akár lehet 5 tonna is ez az erősség, szóval ha egy képesség, egyke (vagyis nem járul hozzá másik képesség) akkor az lehet erősebb
Ha ez nekünk nem elég és egy erőgépet akarunk csinálni mindenképp (Bár 5 tonna már csomó mindent szétszakít) akkor később fejleszthetjük a karaktert kreditekért.
Szóval rengeteg ilyen variáció van ez a sablon abban segít, hogy valahogy betájold a karakter erősségét.
Miben kell kitérni a képesség adatainál?
Ez képességenként változó így itt is csak egy jól elhasznált sablont tudok felhasználni.
Ha a karakter repül, akkor a következőkre kell kitérni:
Milyen sebesen tud repülni? (km/h)
Meddig? (Minél alacsonyabb a sebesség annál alacsonyabb a földtől mért távolság mértéke is)
Ha mondjuk teleportál(Ezt mindig elrontjátok):
Milyen messze tud teleportálni?
Hány személyt?
Milyen súlyú tárgyakat?
Látnia kel előtte a célállomást vagy nem?
Ha mondjuk fagyasztóképessége van:
Mennyi a legkisebb hőmérséklet, amit képes kibocsátani?
Őt mi védi a fagy ellen?
És mennyi jeget képes egyszerre kiontani magából (m3)
Ha mondjuk telepata (Gondolatolvasó):
Itt több dologra kell kitérni. A karakterünk, mondjuk gondolatolvasó és átvivő.
Milyen messziről képes gondolatot átadni és olvasni?
Hány ember gondolatait képes egyszerre olvasni?
És meddig?
Képes más telepaták elleni védelemre?
De az is lehet, hogy a kis telepatánk, mondjuk illúziókeltő. Az is a telepátia egy formája.
Egy kb. milyen nagy területen képes illúziókat kelteni?
Meddig tart a hatalma a testhelyzetétől függően?
Rémálomképeket is képes gerjeszteni?
És így tovább...
A képességekhez még annyit, hogy szinte minden megengedett, de lehetőleg egyedi ötletel játszattok. Másik fontos részlet, hogy lehet ugyanolyan ereje két játékosnak, mert a karakter nem erejétől lesz egyedi.
Szakértelmei
Kérlek titeket ha a szakértelmetek van valamiből akkor azt jelezzétek az előtörténetben, hogy megtanultátok és csak logikusan.
Privát előtörténet véleményezést kérsz
Ez egy új opció, ami azoknak a játékosoknak készült, akiket feszélyez, hogy az előtörténetükbe belekerül mennyit rontottak az első verzióknál. Így ha igennel válaszolnak akkor csak egy staff egy reagjában jelzi, hogy ő már foglalkozik az előtörténettel és privátban megtárgyalják a részleteket és amikor az előtörténet már elfogadható formátumot kapott akkor a staff ezt egy új reagban jelzi pont úgy, mint máskor.
Második, harmadik, x-edik karakterekre szabály.
Ismert karaktert a staffnál privát üzenetben lehet kérelmezni, első karakterként senki sem kérhet ismert karakter! Először bizonyítanod kell a szerepjátékosai tehetségedet.
Faj
Az oldalon lehetséges fajok:
Ember (Homo Sapiens Sapien)
Szuper-humán, különleges erőkkel rendelkező ember
Mutáns, (Homo Sapiens Superior) születésétől rendelkezik x-génnel, amitől képességei vannak
Szimbionta
Asgardi
Skrull
Természetfeletti
Stb, a többi fajt itt lehet olvasni.
Természetesen lehetséges, hogy a faj, amire te vágysz még nincs az oldalon vagy hiányzik belőle az, amit te elvárnál tőle vagy simán szeretsz új fajokat kitalálni akkor itt tudsz segíteni nekünk a fajok topicban.
Foglalkozás
Az elkészült foglalkozások, amik bizonyos előnyöket nyújthatnak a játékosoknak.
Életrajza
Előtörténet alkotáshoz bővebben nézd meg ezt.
Az X-men sok okból teljesen új. Például egyike volt az első képregények közt mely a rasszizmusról szólt. Másrészt ez volt az egyik első újság ahol szerepeltek homoszexuálisak, biszexuálisak, más bőrszínűek és más országban született emberek. Ez fontos részlet mivel az oldal is e szerint az elvárás szerint készült. Az oldal minden etnikumot, rasszt, vallást és nemi hova tartozást elfogad. Viszont kéretik mindenféle politikát nélkülözni az oldalon még a politikai karakterekkel is ezt valami kellemesebb diplomatikusabb módon megoldani!
Képességei
A moderátori (Staff csapat) érzékeny erre a témára. A fejedben megalkotott mutáns képességeinek részletesnek kell lennie, amihez minimum fizika tudás szükséges. Akinek ez sincs meg az nyugodtan kérjen segítséget, nem harapunk .
Képességek határai
Ez csak egy sablon, bármelyik képességekre hasonlóan kell viszonyulni.
Mondjuk ha a karakter repülni tud, akkor első szinten max 100 km/h -ra, ami később fejleszthető, de e mellé, mivel nem erős képesség egy másik hasonlóan erős dolgot is be lehet rakni. Mondjuk a szuper erőt, de akkor az sem mehet fel az egekig, hanem maximum 1 tonnát tudjon kinyomni a karakter. Ez már amúgy is nagyon sok szuper erőnek tekinthető. Viszont, ha mondjuk kiveszed a repülést (még karakteralkotásnál) akár lehet 5 tonna is ez az erősség, szóval ha egy képesség, egyke (vagyis nem járul hozzá másik képesség) akkor az lehet erősebb
Ha ez nekünk nem elég és egy erőgépet akarunk csinálni mindenképp (Bár 5 tonna már csomó mindent szétszakít) akkor később fejleszthetjük a karaktert kreditekért.
Szóval rengeteg ilyen variáció van ez a sablon abban segít, hogy valahogy betájold a karakter erősségét.
Miben kell kitérni a képesség adatainál?
Ez képességenként változó így itt is csak egy jól elhasznált sablont tudok felhasználni.
Ha a karakter repül, akkor a következőkre kell kitérni:
Milyen sebesen tud repülni? (km/h)
Meddig? (Minél alacsonyabb a sebesség annál alacsonyabb a földtől mért távolság mértéke is)
Ha mondjuk teleportál(Ezt mindig elrontjátok):
Milyen messze tud teleportálni?
Hány személyt?
Milyen súlyú tárgyakat?
Látnia kel előtte a célállomást vagy nem?
Ha mondjuk fagyasztóképessége van:
Mennyi a legkisebb hőmérséklet, amit képes kibocsátani?
Őt mi védi a fagy ellen?
És mennyi jeget képes egyszerre kiontani magából (m3)
Ha mondjuk telepata (Gondolatolvasó):
Itt több dologra kell kitérni. A karakterünk, mondjuk gondolatolvasó és átvivő.
Milyen messziről képes gondolatot átadni és olvasni?
Hány ember gondolatait képes egyszerre olvasni?
És meddig?
Képes más telepaták elleni védelemre?
De az is lehet, hogy a kis telepatánk, mondjuk illúziókeltő. Az is a telepátia egy formája.
Egy kb. milyen nagy területen képes illúziókat kelteni?
Meddig tart a hatalma a testhelyzetétől függően?
Rémálomképeket is képes gerjeszteni?
És így tovább...
A képességekhez még annyit, hogy szinte minden megengedett, de lehetőleg egyedi ötletel játszattok. Másik fontos részlet, hogy lehet ugyanolyan ereje két játékosnak, mert a karakter nem erejétől lesz egyedi.
Szakértelmei
Kérlek titeket ha a szakértelmetek van valamiből akkor azt jelezzétek az előtörténetben, hogy megtanultátok és csak logikusan.
Privát előtörténet véleményezést kérsz
Ez egy új opció, ami azoknak a játékosoknak készült, akiket feszélyez, hogy az előtörténetükbe belekerül mennyit rontottak az első verzióknál. Így ha igennel válaszolnak akkor csak egy staff egy reagjában jelzi, hogy ő már foglalkozik az előtörténettel és privátban megtárgyalják a részleteket és amikor az előtörténet már elfogadható formátumot kapott akkor a staff ezt egy új reagban jelzi pont úgy, mint máskor.
Második, harmadik, x-edik karakterekre szabály.
Ismert karaktert a staffnál privát üzenetben lehet kérelmezni, első karakterként senki sem kérhet ismert karakter! Először bizonyítanod kell a szerepjátékosai tehetségedet.
A hozzászólást Thorhalla összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. 08 Aug. 2012, 16:50-kor.
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
Re: Előtörténet-minta
Adatlap
Kreditek
Minden játékos, a karaktere elfogadása után, 4 kredittel kezd. Ezeket a krediteket különböző,
az induláshoz nélkülözhetetlen dolgok vásárlására lehet felhasználni. Miután a játékos szintet lép, a kreditek száma növekedni fog. A krediten kívül a pénz rendszere is működik. A játékos kezdeti vagyonát (dollárban) az előtörténetet elfogadó staff határozza meg!
A játékosok heti bevétellel rendelkeznek:
- tanulók, diákok, munkanélküliek (szociális juttatás) - 200$
- alulfizetett munkás (kétkezi) - 300$
- tanár, titkárnő, muzeológus - 400$
- középvezető, szakértő, állami alkalmazott - 500$
Nem soroltam fel az összes munkalehetőséget, mindenki a logikája alapján sorolja be magát a csoportokba.
Ha ez nem megy, a staff biztosan szívesen segít. Természetesen vannak foglalkozások és fajok, amik valamivel módosíthatják ezeket az értékeket.
Vannak dolgok melyeket csak kreditért lehet megvásárolni(pl. ingatlanok, NJK-k), és vannak, melyeket csak pénzért (pl. fegyverek, járművek) a játék során, azonban a karakter indításakor még kreditből is leht vásárolni mindent, ez segít, hogy a kezdő karakter mindent beszerezhessen, amit elképzelt magának. Az előtörténet és adatlap elfogadása után viszont már csak a megjelölt dolgokra lehet kreditet illetve pénzt költeni.
Kreditért vásárolható dolgok
Lakás
- egy lakás New Yorkban (akár saját, akár albérlet) – 2 kredit
- egy ház, valahol New Yorkban, vagy külvárosában – 3 kredit
- nagyobb komolyabb épületek (saját emeletes ház) – 4 kredit
Lehetséges venni is, ezt lásd lejebb a reagban. Azonban mivel kezdésnek nincs elég pénz venni dollárért, ezért lehetséges 2 kredites lakást bérelni. Ehhez a játékéren kell írni egy reagot, amiben lemeséled, leírod, hogy bérelsz egyet. Ez a heti bevételed felébe kerül és így kikerülhető, hogy pénzért kelljen venni.
NJK (nem játékos karakter)
Emberek/mutánsok
- egyszerű segítő, aki csak pár szóval támogatja a karaktered (mondjuk egy rokon, barát) – 1 kredit
- akár mutáns karakter, aki már komolyabb segítséget nyújthat, de harcolni még ő se harcolhat – 2 kredit
- ember/mutáns karakter, aki szinte külön életre is képes szabadon mozoghat a játékostól függetlenül és harcolhat is – 3 kredit
Állatok
0 - Egyszerű, nem támadó (max. karmolászó) háziállatok
1 - Apróbb gyilkos vadak (pl mérges skorpió, piranha)
2. - Nagyobb ragadozók (farkas, puma, kiképzett harcikutya, medve, stb.)
Robotok
4 - gondolkodó, akik nem árthatnak másoknak
5 - Harci robotok (pókoktól a nagyobb emberekig)
6 - Óriás harci géplények (Pl. Őrszemek)
Az alábbi listán pénzért megvásárolható tárgyak vannak azokon az árakon, ahogy kezdéskor, kreditből megveheted azokat
Fegyverek
- egyszerü szúró vagy ütőeszköz (tőr, baseball ütő etc.) – 1 kredit
- Igazi veszélyes fegyver (kardok, harmüvész fegyverek, kisebb lőfegyverek) – 2 kredit
- Életveszélyes komoly fegyverek, amik szinte azonnali halált okozhatnak (katana, puskák, automata fegyverek, robbanószerek) -3 kredit
- Speciális hi-tech és misztikus fegyverek (páncélok, lézer fegyverek) – 4 kredit
Csak kree, shi'ar, skrull, embertelen és egyéb sci-fi karaktereknek:
- Lándzsa/Kard/Egyéb vívó fegyver - 2 kredit
- Lézerpisztoly - 4 kredit
- Lézerpuska - 6 kredit
- Kree Lándzsa - 5 kredit
(többit lásd a fajok leírásánál)
Járművek
- egyszerű járművek (robogók, babetták) -1 kredit
- középkategóriás autó, motor (motorcsónak) – 2 kredit
- luxuskivitelű vagy páncélozott autók és motorok, helikopterek – 4 kredit
- bármilyen speciális jármű (tengeralattjáró, magánrepülő) – 5 kredit
Ruházat:
- golyóálló mellény -1 kredit
- speciálisan kezelt öltözék -2 kredit
- többszörösen ellenálló speciális öltözék -3 kredit
Pénzért megvásárolható felszerelések listája
Fontos! Az asgardi karaktereket nem pénzből vásárolnak, Asgardon ugyan úgy kreditért lehet vásárolni, de ha van emberi alakjuk a Földön, rájuk már vonatkozik a szabály.
Szintén lényeges, hogy a szuperpáncélokat sem befolyásolja a szabály, ahogy az alternatív világokat (Ultimate világ, Végső Háború világa, Outsiders világ) sem, és a Kozmikus kalandokat sem, ezeken mindig a részleg vagy kaland vezetőjével kell egyeztetni vásárláskor.
A karakterek, akiknek foglalkozásukból adódóan fele annyiba kerül az összes fegyver, a pénzt is fél áron számolhatják, nem csak a kreditet.
További fontos információ, hogy a fegyverekhez kétféleképpen lehet jutni, a boltokban legálisan, vagy a feketepiacon illegálisan. Ez egyrészt azért fontos, mert bizonyos dolgokat csak a feketepiacon árulnak, másrészt azért, mert bizonyos karakterek nem juthatnak hozzá legálisan fegyverekhez. Legális fegyvervásárlás csak akkor történhet, ha a karakter nem áll körözés alatt, nem hírhedt bűnöző, az, hogy van engedélye rá, már részletkérdés, hiszen pár sorral elintézhető az előtörténetben, vagy egy kiegészítésben, de annak megszerzéséhez is fontos a legalitás, hiszen hosszas procedúra során többször is személyi adatokat kérnek.
A feketepiacon viszont bárki vásárolhat, ott nem nézik, ki kéri az árut, csak pénze legyen, cserébe viszont mindent másfélszeres áron adnak. (A féláron vásárlók az eredeti árat vegyék figyelembe, nem a feketepiacit!) Azokat a tárgyakat, melyeket kizárólag a feketepiacon lehet beszerezni * jelöli, ezek árát nem kell másfélszerezni.
Ha szeretnétek valamit megvásárolni, de nem találjátok a listán, és nem tudjátok besorolni egy megadott kategóriába sem, akkor tehettek javaslatot akár PM-ben, akár az Információk Bejelentések és Pályázatok részleg „A SZABÁLYRENDSZER MÓDOSÍTÁSA” topicjában.
Fegyverek
Egyszerű szúró vagy ütőeszközök:
Rúgósbicska, pillangókés 15$
Tőr 30$
Baseball ütő 20$
*Vipera 50$
Sokkoló 50$
Gázpisztoly 80$
Igazi, veszélyes fegyver:
Shuriken (dobócsillag) 5$/db
Kunai 10$
Harcművészfegyverek 100$
Kardok (viking, lovagi, szablya) 150$
Kisebb pisztolyok, revolverek 350$
Komolyabb pisztolyok, 9mm-es pisztoly 500$
Életveszélyes, komoly fegyverek, amik szinte azonnali halált okozhatnak:
Félautomata pisztoly 750$
Automata géppisztoly, uzi, ingram 1100$
Puska, shotgun 2000$
Géppuska, golyószóró 3500$
Távcsöves puska 6500$
*Aknavető, rakétavető 15000$
Katana 3000$ (eredeti japán minőség)
*Lángszóró 4000$
Robbanószerek:
*Robbanó gránát 300$
*Füstgránát 250$
*Villanógránát 200$
*Könnygázbomba 150$
*Plasztikbomba 400$
*C4 1000$/cm3
*Taposóakna 500$
*Dinamitrúd 1500$
Katonai felszerelés
*Éjjellátó, hőérzékelő, high-tech katonai távcső 900$
Adóvevő kb. 2 km-es hatótávval 400$
*Kis hatótávú kézi radar 5000$
*Jeladót, radart, adóvevőt, telefont zavaró eszköz 8000$
Ruházat
Katonai ruházat:
Golyóállómellény 650$
Kevlár sisak 350$
*Speciálisan kezelt öltözék (hőálló) 1000$
**Többszörösen ellenálló speciális öltözék (bírja a magas hőmérsékletet, fagyot, véd az elektromosáramtól, golyóálló, saválló) 5000$
(A két csillagost a SHIELD-es és X-men tagok is használják, ők mindenki mással ellentétben nem a Fekete piacról szerzik mindezt.)
Hétköznapi ruházat:
Márkás ruhák (farmerek, ingek, pólók, pulóverek stb.) 100$
Olcsóbb alkalmi ruhák (estéi, zakó, mellény stb.) 250$
Márkás alkalmi ruhák (öltönyök, blúzok stb.) 800$
Járművek
Kismotorok, robogók 500$
Használt autó, kis autó 2000$
Középkategóriás autó, motor 10000$
Chopper 15000$
Motorcsónak 13000$
Versenymotor 50000$
Luxusautó 75000$
Páncélozott autó 50000$
Helikopter 275000$
Kis repülő 6000000$
Luxus magánrepülő 50000000$
Egyéb eszközök és szolgáltatások
Hordozható zenelejátszók 100$
Középkategóriás mobiltelefonok 100$
Újonnan piacra dobott mobiltelefonok 700$
Fényképezőgépek, kamerák 250$
Éttermi ékezés 25$/fő
Luxuséttermi étkezés 150$/fő
A lakások/házak árai (minél nagyobb lakást, minél jobb környéken levőt vesz valaki, annál drágábbak):
- egy kisebb (30-50 nm2), lerobbantabb környéken lévő lakás: 32.000$-tól vannak 70.000$-ig
- Egy átlagos lakás, jobb környéken (45-70nm2) – 50.000$-tól 100.000$ dollárig-ig
- Egy nagy lakás jó környéken, pl. Manhattan szívében (80-200nm2) – 75.000$-tól 160.000$-ig.
- kisebb házak (egyszintes, a külvárosban, vagy Staten Islanden, 80-120nm2) – 120.000-150.000$ dollár között
- a nagy villák, saját birtokkal – 500.000-600.000$ között mozognak
- házak többszintens New Yorkban – 1millió dollárnál indul és ezek a lerobbant kis 2-3 emeletes Bronxi házak.
- - E felett aztán határ a csillagos ég, hogy milyen felhőkarcolókat akar valaki, nem valószímű, hogy sokaknak lenne rá pénze
- még egyszerűbb raktárépületet olcsóbb is a külvárosban – 100.000-500.000$ között mérettől függően
Képesség
Lásd a következő postban: Mutánsok képességfejlődése in- és outgame
Plusz kreditet lehet kapni ha pályázatok következő topicjaiban segítesz bővíteni az oldalt:
Fajokhoz segítség
Illetve mindenféle bővítést örömmel fogadunk ezen a helyen.
+ Ha meghívsz valakit az oldalra, aki csinál is karaktert az oldalra, aminek lesz elfogadott előtörténete és a játékos eléri a 2. szintet, akkor kapsz plusz egy kreditet
Ereklyék
Kredtitek szintenként:
Szint - kredit - post
1. szint - 4 kredit - 1-
2. szint - 6 kredit - 98-
3. szint - 8 kredit - 180-
4. szint - 10 kredit - 270-
5. szint - 12 kredit - 360-
6. szint - 14 kredit - 450-
7. szint - 16 kredit - 550-
8. szint - 18 kredit - 650-
9. szint - 20 kredit - 770
10. szint - 22 kredit - 890-
11. szint - 25 kredit - 1000-
12. szint - 30 kredit - 1500-
13. szint - 35 kredit - 2000-
14. szint - 40 kredit - 3000-
15. szint - 45 kredit - 4000-
16. szint - 50 kredit - 5000-
17. szint - 55 kredit - 6000-
18. szint - 60 kredit - 7000-
19. szint - 65 kredit - 8000-
20. szint - 70 kredit - 9000-
21. szint - 75 kredit - 10000-
Kreditek
Minden játékos, a karaktere elfogadása után, 4 kredittel kezd. Ezeket a krediteket különböző,
az induláshoz nélkülözhetetlen dolgok vásárlására lehet felhasználni. Miután a játékos szintet lép, a kreditek száma növekedni fog. A krediten kívül a pénz rendszere is működik. A játékos kezdeti vagyonát (dollárban) az előtörténetet elfogadó staff határozza meg!
A játékosok heti bevétellel rendelkeznek:
- tanulók, diákok, munkanélküliek (szociális juttatás) - 200$
- alulfizetett munkás (kétkezi) - 300$
- tanár, titkárnő, muzeológus - 400$
- középvezető, szakértő, állami alkalmazott - 500$
Nem soroltam fel az összes munkalehetőséget, mindenki a logikája alapján sorolja be magát a csoportokba.
Ha ez nem megy, a staff biztosan szívesen segít. Természetesen vannak foglalkozások és fajok, amik valamivel módosíthatják ezeket az értékeket.
Vannak dolgok melyeket csak kreditért lehet megvásárolni(pl. ingatlanok, NJK-k), és vannak, melyeket csak pénzért (pl. fegyverek, járművek) a játék során, azonban a karakter indításakor még kreditből is leht vásárolni mindent, ez segít, hogy a kezdő karakter mindent beszerezhessen, amit elképzelt magának. Az előtörténet és adatlap elfogadása után viszont már csak a megjelölt dolgokra lehet kreditet illetve pénzt költeni.
Kreditért vásárolható dolgok
Lakás
- egy lakás New Yorkban (akár saját, akár albérlet) – 2 kredit
- egy ház, valahol New Yorkban, vagy külvárosában – 3 kredit
- nagyobb komolyabb épületek (saját emeletes ház) – 4 kredit
Lehetséges venni is, ezt lásd lejebb a reagban. Azonban mivel kezdésnek nincs elég pénz venni dollárért, ezért lehetséges 2 kredites lakást bérelni. Ehhez a játékéren kell írni egy reagot, amiben lemeséled, leírod, hogy bérelsz egyet. Ez a heti bevételed felébe kerül és így kikerülhető, hogy pénzért kelljen venni.
NJK (nem játékos karakter)
Emberek/mutánsok
- egyszerű segítő, aki csak pár szóval támogatja a karaktered (mondjuk egy rokon, barát) – 1 kredit
- akár mutáns karakter, aki már komolyabb segítséget nyújthat, de harcolni még ő se harcolhat – 2 kredit
- ember/mutáns karakter, aki szinte külön életre is képes szabadon mozoghat a játékostól függetlenül és harcolhat is – 3 kredit
Állatok
0 - Egyszerű, nem támadó (max. karmolászó) háziállatok
1 - Apróbb gyilkos vadak (pl mérges skorpió, piranha)
2. - Nagyobb ragadozók (farkas, puma, kiképzett harcikutya, medve, stb.)
Robotok
4 - gondolkodó, akik nem árthatnak másoknak
5 - Harci robotok (pókoktól a nagyobb emberekig)
6 - Óriás harci géplények (Pl. Őrszemek)
Az alábbi listán pénzért megvásárolható tárgyak vannak azokon az árakon, ahogy kezdéskor, kreditből megveheted azokat
Fegyverek
- egyszerü szúró vagy ütőeszköz (tőr, baseball ütő etc.) – 1 kredit
- Igazi veszélyes fegyver (kardok, harmüvész fegyverek, kisebb lőfegyverek) – 2 kredit
- Életveszélyes komoly fegyverek, amik szinte azonnali halált okozhatnak (katana, puskák, automata fegyverek, robbanószerek) -3 kredit
- Speciális hi-tech és misztikus fegyverek (páncélok, lézer fegyverek) – 4 kredit
Csak kree, shi'ar, skrull, embertelen és egyéb sci-fi karaktereknek:
- Lándzsa/Kard/Egyéb vívó fegyver - 2 kredit
- Lézerpisztoly - 4 kredit
- Lézerpuska - 6 kredit
- Kree Lándzsa - 5 kredit
(többit lásd a fajok leírásánál)
Járművek
- egyszerű járművek (robogók, babetták) -1 kredit
- középkategóriás autó, motor (motorcsónak) – 2 kredit
- luxuskivitelű vagy páncélozott autók és motorok, helikopterek – 4 kredit
- bármilyen speciális jármű (tengeralattjáró, magánrepülő) – 5 kredit
Ruházat:
- golyóálló mellény -1 kredit
- speciálisan kezelt öltözék -2 kredit
- többszörösen ellenálló speciális öltözék -3 kredit
Pénzért megvásárolható felszerelések listája
Fontos! Az asgardi karaktereket nem pénzből vásárolnak, Asgardon ugyan úgy kreditért lehet vásárolni, de ha van emberi alakjuk a Földön, rájuk már vonatkozik a szabály.
Szintén lényeges, hogy a szuperpáncélokat sem befolyásolja a szabály, ahogy az alternatív világokat (Ultimate világ, Végső Háború világa, Outsiders világ) sem, és a Kozmikus kalandokat sem, ezeken mindig a részleg vagy kaland vezetőjével kell egyeztetni vásárláskor.
A karakterek, akiknek foglalkozásukból adódóan fele annyiba kerül az összes fegyver, a pénzt is fél áron számolhatják, nem csak a kreditet.
További fontos információ, hogy a fegyverekhez kétféleképpen lehet jutni, a boltokban legálisan, vagy a feketepiacon illegálisan. Ez egyrészt azért fontos, mert bizonyos dolgokat csak a feketepiacon árulnak, másrészt azért, mert bizonyos karakterek nem juthatnak hozzá legálisan fegyverekhez. Legális fegyvervásárlás csak akkor történhet, ha a karakter nem áll körözés alatt, nem hírhedt bűnöző, az, hogy van engedélye rá, már részletkérdés, hiszen pár sorral elintézhető az előtörténetben, vagy egy kiegészítésben, de annak megszerzéséhez is fontos a legalitás, hiszen hosszas procedúra során többször is személyi adatokat kérnek.
A feketepiacon viszont bárki vásárolhat, ott nem nézik, ki kéri az árut, csak pénze legyen, cserébe viszont mindent másfélszeres áron adnak. (A féláron vásárlók az eredeti árat vegyék figyelembe, nem a feketepiacit!) Azokat a tárgyakat, melyeket kizárólag a feketepiacon lehet beszerezni * jelöli, ezek árát nem kell másfélszerezni.
Ha szeretnétek valamit megvásárolni, de nem találjátok a listán, és nem tudjátok besorolni egy megadott kategóriába sem, akkor tehettek javaslatot akár PM-ben, akár az Információk Bejelentések és Pályázatok részleg „A SZABÁLYRENDSZER MÓDOSÍTÁSA” topicjában.
Fegyverek
Egyszerű szúró vagy ütőeszközök:
Rúgósbicska, pillangókés 15$
Tőr 30$
Baseball ütő 20$
*Vipera 50$
Sokkoló 50$
Gázpisztoly 80$
Igazi, veszélyes fegyver:
Shuriken (dobócsillag) 5$/db
Kunai 10$
Harcművészfegyverek 100$
Kardok (viking, lovagi, szablya) 150$
Kisebb pisztolyok, revolverek 350$
Komolyabb pisztolyok, 9mm-es pisztoly 500$
Életveszélyes, komoly fegyverek, amik szinte azonnali halált okozhatnak:
Félautomata pisztoly 750$
Automata géppisztoly, uzi, ingram 1100$
Puska, shotgun 2000$
Géppuska, golyószóró 3500$
Távcsöves puska 6500$
*Aknavető, rakétavető 15000$
Katana 3000$ (eredeti japán minőség)
*Lángszóró 4000$
Robbanószerek:
*Robbanó gránát 300$
*Füstgránát 250$
*Villanógránát 200$
*Könnygázbomba 150$
*Plasztikbomba 400$
*C4 1000$/cm3
*Taposóakna 500$
*Dinamitrúd 1500$
Katonai felszerelés
*Éjjellátó, hőérzékelő, high-tech katonai távcső 900$
Adóvevő kb. 2 km-es hatótávval 400$
*Kis hatótávú kézi radar 5000$
*Jeladót, radart, adóvevőt, telefont zavaró eszköz 8000$
Ruházat
Katonai ruházat:
Golyóállómellény 650$
Kevlár sisak 350$
*Speciálisan kezelt öltözék (hőálló) 1000$
**Többszörösen ellenálló speciális öltözék (bírja a magas hőmérsékletet, fagyot, véd az elektromosáramtól, golyóálló, saválló) 5000$
(A két csillagost a SHIELD-es és X-men tagok is használják, ők mindenki mással ellentétben nem a Fekete piacról szerzik mindezt.)
Hétköznapi ruházat:
Márkás ruhák (farmerek, ingek, pólók, pulóverek stb.) 100$
Olcsóbb alkalmi ruhák (estéi, zakó, mellény stb.) 250$
Márkás alkalmi ruhák (öltönyök, blúzok stb.) 800$
Járművek
Kismotorok, robogók 500$
Használt autó, kis autó 2000$
Középkategóriás autó, motor 10000$
Chopper 15000$
Motorcsónak 13000$
Versenymotor 50000$
Luxusautó 75000$
Páncélozott autó 50000$
Helikopter 275000$
Kis repülő 6000000$
Luxus magánrepülő 50000000$
Egyéb eszközök és szolgáltatások
Hordozható zenelejátszók 100$
Középkategóriás mobiltelefonok 100$
Újonnan piacra dobott mobiltelefonok 700$
Fényképezőgépek, kamerák 250$
Éttermi ékezés 25$/fő
Luxuséttermi étkezés 150$/fő
A lakások/házak árai (minél nagyobb lakást, minél jobb környéken levőt vesz valaki, annál drágábbak):
- egy kisebb (30-50 nm2), lerobbantabb környéken lévő lakás: 32.000$-tól vannak 70.000$-ig
- Egy átlagos lakás, jobb környéken (45-70nm2) – 50.000$-tól 100.000$ dollárig-ig
- Egy nagy lakás jó környéken, pl. Manhattan szívében (80-200nm2) – 75.000$-tól 160.000$-ig.
- kisebb házak (egyszintes, a külvárosban, vagy Staten Islanden, 80-120nm2) – 120.000-150.000$ dollár között
- a nagy villák, saját birtokkal – 500.000-600.000$ között mozognak
- házak többszintens New Yorkban – 1millió dollárnál indul és ezek a lerobbant kis 2-3 emeletes Bronxi házak.
- - E felett aztán határ a csillagos ég, hogy milyen felhőkarcolókat akar valaki, nem valószímű, hogy sokaknak lenne rá pénze
- még egyszerűbb raktárépületet olcsóbb is a külvárosban – 100.000-500.000$ között mérettől függően
Képesség
Lásd a következő postban: Mutánsok képességfejlődése in- és outgame
Plusz kreditet lehet kapni ha pályázatok következő topicjaiban segítesz bővíteni az oldalt:
Fajokhoz segítség
Illetve mindenféle bővítést örömmel fogadunk ezen a helyen.
+ Ha meghívsz valakit az oldalra, aki csinál is karaktert az oldalra, aminek lesz elfogadott előtörténete és a játékos eléri a 2. szintet, akkor kapsz plusz egy kreditet
Ereklyék
Kredtitek szintenként:
Szint - kredit - post
1. szint - 4 kredit - 1-
2. szint - 6 kredit - 98-
3. szint - 8 kredit - 180-
4. szint - 10 kredit - 270-
5. szint - 12 kredit - 360-
6. szint - 14 kredit - 450-
7. szint - 16 kredit - 550-
8. szint - 18 kredit - 650-
9. szint - 20 kredit - 770
10. szint - 22 kredit - 890-
11. szint - 25 kredit - 1000-
12. szint - 30 kredit - 1500-
13. szint - 35 kredit - 2000-
14. szint - 40 kredit - 3000-
15. szint - 45 kredit - 4000-
16. szint - 50 kredit - 5000-
17. szint - 55 kredit - 6000-
18. szint - 60 kredit - 7000-
19. szint - 65 kredit - 8000-
20. szint - 70 kredit - 9000-
21. szint - 75 kredit - 10000-
A hozzászólást Thorhalla összesen 10 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd 11 Aug. 2015, 11:50-kor.
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
Re: Előtörténet-minta
Mutánsok képességfejlődése in- és outgame - Írta Pangloss mester
A mutánsok képessége, a felgyorsult evolúciónak köszönhetően gyorsan képes fejlődni, esetleg újabb és újabb megnyilvánulásokat, úgynevezett "másodlagos mutációkat" létrehozni. Egy mutáns képességének maximum két megnyilvánulása lehet, egy darab másodlagos mutációja lehet, de később ez is fejlődhet akár.
Másodlagos mutáció felvétele 5 kredit.
Meglévő képesség fejlődése hosszas folyamat, és nem ugrásszerűen növekszik meg valakinek a képessége, ezért játékban igyekezzünk az újonnan vásárolt képességet fokozatosan bevezetni. A képességfejlesztés már egy bonyolultabb dolog, az ára függ attól, hogy hanyadik képességfejlesztés.
Alapesetben 2,5 kredit a képességfejlesztés, és ez nő.
Tehát például Péter karaktere, John mutáns, és Péternek összegyűlik elég kreditje képességet fejleszteni, ezért elkölti a 2,5 kreditet. Nem sokkal később ismét szerez krediteket, ahogy gyűlnek a reagjai, ezért szeretné újból fejleszteni a karaktere képességét, de ez már nem 2,5 kreditbe kerül neki, hanem 2 * 2,5 = 5 kreditbe, ezért későbbre halasztja a dolgot.
Na igen, és mostanság itt született a legtöbb probléma. Ha két képessége van egy mutánsnak, akkor azok fejlesztése szeparáltnak tekinthető? A válasz: nem.
Példának okáért Péternek összegyűlik sok kreditje, mivel sokadik szintű már a karaktere, illetve egy valamilyen versenyben is nyert krediteket. Ezért úgy dönt, hogy felvesz egy másodlagos mutációt, ami öt kredit. Majd valamivel később úgy dönt, hogy tetszik neki a másodlagos mutációja, hasznosnak tartja, és azt fejleszti. És erre 2,5 kreditet szán. Azonban ez nem így van. A képességfejlesztés erre a képességre is 2* 2,5 kredit, hiába a másik képességét fejlesztette, és nem ezt.
Összegezve a példa:
Péter karaktere kezdetben "A" képességgel indult, és ezt fejlesztette 2,5 kreditért.
A második fejlesztés már 2 * 2,5 kreditbe került volna neki, így azt nem vette meg.
Helyette felvett egy másodlagos mutációt, így birtokába jutott a "B" jelű képességnek
Fejleszteni szerette volna a "B" jelű képességet, ami 2 *2,5 kreditbe fog kerülni neki, hiába nem ezt a képességet fejlesztette, hanem az "A" jelűt.
Az első képességfejlesztés 2,5 kreditbe kerül, a második öt kreditbe, a harmadik 7,5 kreditbe, és így tovább, függetlenül attól, hogy ezeket a képességfejlesztéseket melyik képességére használta. Kivétel ez alól a másodlagos mutáció felvétele, ami 5 kredit, és csak egyszer lehet másodlagos mutációt felvenni.
Mágia - írta Zack
Először is ez a mágia nem ugyanaz, mint az asgardi. Ez a nem asgardi varázslatra vonatkozik. Másodszor: a mágia sokkal nagyobb befolyással bír, mint a sima képességek. Fontos, hogy a varázslat mindig rendelkezik hátránnyal! Ha tárgymágia (lásd lejjebb) akkor a tárgy sérülése, ha szó akkor a némasággal elveszti hatalmát ha kézjelek akkor a mozgásképtelenség teljesen megbénítja. A példákat Zack-en vezetem le, mint az első mágus karin és a mostani főmáguson.
1. Két fajta karaktert különböztettünk meg. A mágiát tanult és a mágiával kezdő karakter. A második típusú karakter az, akinek születése óta van képessége, de nem mutációtól hanem nagyon erős benne a mágia. Az első típusú karakterek azok, akik természetfeletti utakon vagy tanulmányokkal szereznek varázslatot. (erről még lesz szó később.)
Példa: Zack született varázsló, az elsődleges képességei mind mágikusak voltak így volt képes villámokat szórni a kezeiből. Ám később tanulni és megismerni kezdte a varázslatokat.
2. A mágia képessége kredittel nem fejleszthető! A varázslók tanulással és idővel szereznek új képességeket. Ennek két módja van. Az új varázserő szerzését mindig jelezni kell egy staffnak, aki megnézi, hogy a leírtakat teljesítette a játékos.
A. Saját magányos gyakorlat. Ilyenkor könyvekkel vagy magányos gyakorlással szerzik az erőiket. Ez sokkal tovább tart. E szerint a varázsló egy varázslatot egy félév alatt tanul meg a mi idő számításunk szerint. Ha csak annak egy részét jegyzi meg akkor negyed év.
- Részmágia: mondjuk képes gyógyítani kézrátétellel, tekintettel meggyógyítani valamit, fagyasztani érintéssel, lángot fújni.
- Mágia: Ismer egy mágia formát. (tűz, víz, jég, villám, vihar, asztrál, stb) Ám Ezekből képes mondjuk jeleket írni vagy varázsszavakat.
- Teljes mágia: (ez az egy évig tanult) Szinte bármire képes ezzel a varázslattal. Képes szavakkal varázsolni, jelekkel, képes egy helyre felfestet varázsjelekkel annak az elemnek bármilyen hatását elérni. Még ezt is lehet tovább növelni további tanulásokkal új varázslatokkal.
B. Tanártól. Ha a varázsló talál egy mágikus erőket tanulót, akik oktatja. (ez az egyetlen módszer arra, hogy az sima játékos asgardi varázslatokat tanuljon meg, mint a Thor, Loki és pártatlan mágiák) Ez pedig egy hónapnyi kijátszott tanulás. (ez idő alatt a játékos nem kerülhet messze a másik karaktertől és nem jelentkezhet kalandokra csak a mesterével együtt)
C. Tárgy-tetoválás mágia avagy a függőmágia. Ennek a lényege, hogy a karakter képességeit egy varázstárgynak köszönheti elsődlegesen, ha ez megsérül úgy a saját ereje bánja meg.
Példa: Zack 2007-ben kezdte fekete mágikus erőkkel. A tűz mágiát sok szinten ismer. Képes vele teleportálni, szavakkal és kézjelekkel gyújtani, ő ezt egy év alatt tanulta. Szóval mindenre képes vele. Egy negyedévig tanult gyógyító mágiát így képes súlyos sérülteket gyógyítani kézrátétellel. Nála van Aggamoto szeme, amivel képes asztrális varázslatokat használni, de ő még tanult hozzá félévet, hogy még erősebb legyen. E szerint Zacknak van még fél éve, amiről majd meghatározhatja miféle varázslatot tanult. Zack nem jelentkezik kalandokba csak tanulja a varázslatokat így elégé sokat tud. Ha lenne tanítványa minden, amit tud azt fele idő alatt tudná neki megtanítani ahhoz képest amennyi idő alatt ő tanulta.
3. Mágia ellencsapás. Ahogy írtuk a mágia mindig kiegyenlíti a "mérleget" így ha túl sokat akarnak tőle akkor ő is sokat akar majd a használótól. Ezt általában a km szabhatja ki ha úgy véli a játékos kicsit átesett a ló túloldalára.
Példa: Zack nem varázsolhat rossz okokból, mert akkor a sötét mágia, ami egyszer feltámasztotta eluralkodik rajta. Egyszer a tűzvarázslatával berobbantotta Bronx légkörét, hogy megvédje a civileket az őrszemektől azóta nem képes lángaurát felvenni többé.
Mágia tanulás: A mágiát csakis tanulással lehet tanulni, ez nem úgy néz ki, hogy valaki kivárja az időt és ha az letelt, akkor azt tudja. Minden nap reagot kell írni, amiben a karakter gyakorolja a varázslatokat és így kell letudni az időt. Félbehagyni lehet a tanulást, akkor onnan folytatódik, ahol abbahagyta, ha újra nekiáll.
Mivel kevés a mentor, ezért meglehet csinálni, hogy elmegy valaki az adott iskola területére és ott magának meséli, hogy van mentora, így csökkentve az időt. De ezt csak az adott topicban teheti meg – ha nincs ilyen, akkor lehet nyitni.
De ugyanúgy rúnákkal, mágikus könyvekkel is fele időre csökkenthető a tanulás, de ilyesmit nem könnyű megszerezni.
A mutánsok képessége, a felgyorsult evolúciónak köszönhetően gyorsan képes fejlődni, esetleg újabb és újabb megnyilvánulásokat, úgynevezett "másodlagos mutációkat" létrehozni. Egy mutáns képességének maximum két megnyilvánulása lehet, egy darab másodlagos mutációja lehet, de később ez is fejlődhet akár.
Másodlagos mutáció felvétele 5 kredit.
Meglévő képesség fejlődése hosszas folyamat, és nem ugrásszerűen növekszik meg valakinek a képessége, ezért játékban igyekezzünk az újonnan vásárolt képességet fokozatosan bevezetni. A képességfejlesztés már egy bonyolultabb dolog, az ára függ attól, hogy hanyadik képességfejlesztés.
Alapesetben 2,5 kredit a képességfejlesztés, és ez nő.
Tehát például Péter karaktere, John mutáns, és Péternek összegyűlik elég kreditje képességet fejleszteni, ezért elkölti a 2,5 kreditet. Nem sokkal később ismét szerez krediteket, ahogy gyűlnek a reagjai, ezért szeretné újból fejleszteni a karaktere képességét, de ez már nem 2,5 kreditbe kerül neki, hanem 2 * 2,5 = 5 kreditbe, ezért későbbre halasztja a dolgot.
Na igen, és mostanság itt született a legtöbb probléma. Ha két képessége van egy mutánsnak, akkor azok fejlesztése szeparáltnak tekinthető? A válasz: nem.
Példának okáért Péternek összegyűlik sok kreditje, mivel sokadik szintű már a karaktere, illetve egy valamilyen versenyben is nyert krediteket. Ezért úgy dönt, hogy felvesz egy másodlagos mutációt, ami öt kredit. Majd valamivel később úgy dönt, hogy tetszik neki a másodlagos mutációja, hasznosnak tartja, és azt fejleszti. És erre 2,5 kreditet szán. Azonban ez nem így van. A képességfejlesztés erre a képességre is 2* 2,5 kredit, hiába a másik képességét fejlesztette, és nem ezt.
Összegezve a példa:
Péter karaktere kezdetben "A" képességgel indult, és ezt fejlesztette 2,5 kreditért.
A második fejlesztés már 2 * 2,5 kreditbe került volna neki, így azt nem vette meg.
Helyette felvett egy másodlagos mutációt, így birtokába jutott a "B" jelű képességnek
Fejleszteni szerette volna a "B" jelű képességet, ami 2 *2,5 kreditbe fog kerülni neki, hiába nem ezt a képességet fejlesztette, hanem az "A" jelűt.
Az első képességfejlesztés 2,5 kreditbe kerül, a második öt kreditbe, a harmadik 7,5 kreditbe, és így tovább, függetlenül attól, hogy ezeket a képességfejlesztéseket melyik képességére használta. Kivétel ez alól a másodlagos mutáció felvétele, ami 5 kredit, és csak egyszer lehet másodlagos mutációt felvenni.
Mágia - írta Zack
Először is ez a mágia nem ugyanaz, mint az asgardi. Ez a nem asgardi varázslatra vonatkozik. Másodszor: a mágia sokkal nagyobb befolyással bír, mint a sima képességek. Fontos, hogy a varázslat mindig rendelkezik hátránnyal! Ha tárgymágia (lásd lejjebb) akkor a tárgy sérülése, ha szó akkor a némasággal elveszti hatalmát ha kézjelek akkor a mozgásképtelenség teljesen megbénítja. A példákat Zack-en vezetem le, mint az első mágus karin és a mostani főmáguson.
1. Két fajta karaktert különböztettünk meg. A mágiát tanult és a mágiával kezdő karakter. A második típusú karakter az, akinek születése óta van képessége, de nem mutációtól hanem nagyon erős benne a mágia. Az első típusú karakterek azok, akik természetfeletti utakon vagy tanulmányokkal szereznek varázslatot. (erről még lesz szó később.)
Példa: Zack született varázsló, az elsődleges képességei mind mágikusak voltak így volt képes villámokat szórni a kezeiből. Ám később tanulni és megismerni kezdte a varázslatokat.
2. A mágia képessége kredittel nem fejleszthető! A varázslók tanulással és idővel szereznek új képességeket. Ennek két módja van. Az új varázserő szerzését mindig jelezni kell egy staffnak, aki megnézi, hogy a leírtakat teljesítette a játékos.
A. Saját magányos gyakorlat. Ilyenkor könyvekkel vagy magányos gyakorlással szerzik az erőiket. Ez sokkal tovább tart. E szerint a varázsló egy varázslatot egy félév alatt tanul meg a mi idő számításunk szerint. Ha csak annak egy részét jegyzi meg akkor negyed év.
- Részmágia: mondjuk képes gyógyítani kézrátétellel, tekintettel meggyógyítani valamit, fagyasztani érintéssel, lángot fújni.
- Mágia: Ismer egy mágia formát. (tűz, víz, jég, villám, vihar, asztrál, stb) Ám Ezekből képes mondjuk jeleket írni vagy varázsszavakat.
- Teljes mágia: (ez az egy évig tanult) Szinte bármire képes ezzel a varázslattal. Képes szavakkal varázsolni, jelekkel, képes egy helyre felfestet varázsjelekkel annak az elemnek bármilyen hatását elérni. Még ezt is lehet tovább növelni további tanulásokkal új varázslatokkal.
B. Tanártól. Ha a varázsló talál egy mágikus erőket tanulót, akik oktatja. (ez az egyetlen módszer arra, hogy az sima játékos asgardi varázslatokat tanuljon meg, mint a Thor, Loki és pártatlan mágiák) Ez pedig egy hónapnyi kijátszott tanulás. (ez idő alatt a játékos nem kerülhet messze a másik karaktertől és nem jelentkezhet kalandokra csak a mesterével együtt)
C. Tárgy-tetoválás mágia avagy a függőmágia. Ennek a lényege, hogy a karakter képességeit egy varázstárgynak köszönheti elsődlegesen, ha ez megsérül úgy a saját ereje bánja meg.
Példa: Zack 2007-ben kezdte fekete mágikus erőkkel. A tűz mágiát sok szinten ismer. Képes vele teleportálni, szavakkal és kézjelekkel gyújtani, ő ezt egy év alatt tanulta. Szóval mindenre képes vele. Egy negyedévig tanult gyógyító mágiát így képes súlyos sérülteket gyógyítani kézrátétellel. Nála van Aggamoto szeme, amivel képes asztrális varázslatokat használni, de ő még tanult hozzá félévet, hogy még erősebb legyen. E szerint Zacknak van még fél éve, amiről majd meghatározhatja miféle varázslatot tanult. Zack nem jelentkezik kalandokba csak tanulja a varázslatokat így elégé sokat tud. Ha lenne tanítványa minden, amit tud azt fele idő alatt tudná neki megtanítani ahhoz képest amennyi idő alatt ő tanulta.
3. Mágia ellencsapás. Ahogy írtuk a mágia mindig kiegyenlíti a "mérleget" így ha túl sokat akarnak tőle akkor ő is sokat akar majd a használótól. Ezt általában a km szabhatja ki ha úgy véli a játékos kicsit átesett a ló túloldalára.
Példa: Zack nem varázsolhat rossz okokból, mert akkor a sötét mágia, ami egyszer feltámasztotta eluralkodik rajta. Egyszer a tűzvarázslatával berobbantotta Bronx légkörét, hogy megvédje a civileket az őrszemektől azóta nem képes lángaurát felvenni többé.
Mágia tanulás: A mágiát csakis tanulással lehet tanulni, ez nem úgy néz ki, hogy valaki kivárja az időt és ha az letelt, akkor azt tudja. Minden nap reagot kell írni, amiben a karakter gyakorolja a varázslatokat és így kell letudni az időt. Félbehagyni lehet a tanulást, akkor onnan folytatódik, ahol abbahagyta, ha újra nekiáll.
Mivel kevés a mentor, ezért meglehet csinálni, hogy elmegy valaki az adott iskola területére és ott magának meséli, hogy van mentora, így csökkentve az időt. De ezt csak az adott topicban teheti meg – ha nincs ilyen, akkor lehet nyitni.
De ugyanúgy rúnákkal, mágikus könyvekkel is fele időre csökkenthető a tanulás, de ilyesmit nem könnyű megszerezni.
A hozzászólást Thorhalla összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. 27 Feb. 2011, 07:05-kor.
_________________
Reneszánsz/AoA/Outsiders: Thorhalla Lokidottir/Thordottir; Dr. Stephanie Miller; Jonathan Miller; Olaf Svenson
Mesélő, Einar Thorson/Skurgeson, Eyjolf Ragnar Miller, Gunnhild Morsus/Smed, Svanhild Ragnardottir, Lionheart
Harcimadár, Kaylyn von Hessen; VH: Freydis Einardottir, Victoria Miller; Ultimate: Stephanie Lyesmith, Jonathan Miller
Egyéb karaktereim - Nefadar, Nefi, Fórumanyu
Thorhalla- Fórumanyu
- Hozzászólások száma : 14971
Hozzászólások régi : 7452
Korábbi szint/kredit : 18.szint - 60 kredit
Aktuális szint/kredit : 33.szint - 135 kredit
Reputation : 59
Join date : 2011. Feb. 19.
Karakteradatok
Főkarakter: Thorhalla
Főkari/multi: Főkarakter
Síkok: Reneszánsz, Ultimate/Újvilág, Age of Apocalypse, Végtelen Háború, Outsiders
Similar topics
» Előtörténet-minta
» Előtörténet-minta
» Előtörténet - Revans
» -= Előtörténet és adatlap minta =-
» Előtörténet és oldalszabályzat
» Előtörténet-minta
» Előtörténet - Revans
» -= Előtörténet és adatlap minta =-
» Előtörténet és oldalszabályzat
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.